RompeRusk Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Ved større summer. Hvilken bank anbefales mtp rente, kostnader, uttaksbegrensning/kostnader og annet? Ønsker ikke anbefaling om fond eller aksjer
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 https://www.finansportalen.no/plassere-penger/bankinnskudd/ Se detaljer/flere detaljer for å se begrensningene på de som kommer opp. Det er ingen kostnader med å ha en slik konto. Anonymkode: d1564...233
Gjest Anonym Bruker Skrevet 29. juli 2017 #3 Skrevet 29. juli 2017 Ikkje lønt å sette penger på sparing idag....Innvister i bolig.e.l.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #4 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Anonym Bruker skrev: Ikkje lønt å sette penger på sparing idag....Innvister i bolig.e.l. Ikke alle er i en posisjon der det er fornuftig å ha penger i noe annet enn i en bankkonto. Anonymkode: e63ce...b7d 1
RompeRusk Skrevet 29. juli 2017 Forfatter #5 Skrevet 29. juli 2017 2 timer siden, Anonym Bruker skrev: Ikkje lønt å sette penger på sparing idag....Innvister i bolig.e.l. Jeg er fullstendig klar over det men per nå er sparekonto den beste løsningen.
asterix Skrevet 29. juli 2017 #6 Skrevet 29. juli 2017 Instabank har 2% rente og ingen begrensninger på innskudd/uttak.
RompeRusk Skrevet 29. juli 2017 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2017 6 minutter siden, asterix skrev: Instabank har 2% rente og ingen begrensninger på innskudd/uttak. Takk vurderer bluestep med fast rente/binding i x antall år. Noe erfaring med det?
asterix Skrevet 29. juli 2017 #8 Skrevet 29. juli 2017 3 minutter siden, RompeRusk skrev: Takk vurderer bluestep med fast rente/binding i x antall år. Noe erfaring med det? Jeg liker å ha fri tilgang til innskudd og uttak så slik sparing er ikke noe for meg.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #9 Skrevet 30. juli 2017 16 timer siden, Anonym Bruker skrev: Ikkje lønt å sette penger på sparing idag....Innvister i bolig.e.l. Det er ikke mye bolig du får dersom du f.eks. kun har et par hundre tusen å sette på sparing. Anonymkode: edd1f...977
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #10 Skrevet 30. juli 2017 13 timer siden, RompeRusk skrev: Takk vurderer bluestep med fast rente/binding i x antall år. Noe erfaring med det? Ingen erfaring med fastrente, vil ha full tilgang til midlene mine, men har kun positiv erfaring med Bluestep. Anonymkode: edd1f...977
Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. juli 2017 #11 Skrevet 30. juli 2017 Har igjenntatte ganger blitt oppfordret fra banken (Nordea) å flytte over på Fondsparing....Til syvende og sist fikk de innfridd oppfordringen,og flyttet noe av pengene over på fond.....Etter ca 4 mnd. sparing har det imidlertid ikkje gjitt noen vinst,og har hatt vel så stort utbytte av fastrente,og høgrentesparing.... Har ein misstanke om at det ligger en skjult agenda fra Banken sin side å oppfordre folk å flytte sparepenger over på fondsparing..Det er til syvende banken som tjener på denne transaksjonen ettersom bankenes inntjening ligger på utlån...
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #12 Skrevet 30. juli 2017 15 timer siden, RompeRusk skrev: Takk vurderer bluestep med fast rente/binding i x antall år. Noe erfaring med det? Syns det er for lite å tjene på det. Husk at man skatter av fortjenesten selv om den ikke et disponibel. Har konto i BlueStep da, ikke noe negativ erfaring akkurat, men syns det er litt ekkelt at man ikke får egen konto, bare kundenummer. Aldri vært borti det før. Har 51 000 kr der så jeg får litt ekstra rente, resten har jeg i en annen bank. Forbrukslånbanker er mer utsatt for uastabil økonomi og konkurs. Ville ikke satt alle sparepenga i en slik bank, hvis du har mye. Anonymkode: aad69...a4e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #13 Skrevet 30. juli 2017 34 minutter siden, Anonym Bruker skrev: Har igjenntatte ganger blitt oppfordret fra banken (Nordea) å flytte over på Fondsparing....Til syvende og sist fikk de innfridd oppfordringen,og flyttet noe av pengene over på fond.....Etter ca 4 mnd. sparing har det imidlertid ikkje gjitt noen vinst,og har hatt vel så stort utbytte av fastrente,og høgrentesparing.... Har ein misstanke om at det ligger en skjult agenda fra Banken sin side å oppfordre folk å flytte sparepenger over på fondsparing..Det er til syvende banken som tjener på denne transaksjonen ettersom bankenes inntjening ligger på utlån... Du vet at fondinvisteringer kan stupe i verdi når som helst? Og at du ikke kan forvente gevinst ila 4 mnd, heller 7-15 år? Har du pengene i et aktivt forvaltet fond eller et indeksfond? Fondsparing er ikke noe skummelt. Men man bør vite litt og ikke bare la banken styre. Og få panikk og selge når de har tapt seg 40%. Anonymkode: aad69...a4e 1
Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. juli 2017 #14 Skrevet 30. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du vet at fondinvisteringer kan stupe i verdi når som helst? Og at du ikke kan forvente gevinst ila 4 mnd, heller 7-15 år? Har du pengene i et aktivt forvaltet fond eller et indeksfond? Fondsparing er ikke noe skummelt. Men man bør vite litt og ikke bare la banken styre. Og få panikk og selge når de har tapt seg 40%. Anonymkode: aad69...a4e Er selvsagt blitt innforstått med at skal ein spare i fond,så bør ein ha litt "is i magen"....
JackIost Skrevet 30. juli 2017 #15 Skrevet 30. juli 2017 2 timer siden, Anonym Bruker skrev: Har igjenntatte ganger blitt oppfordret fra banken (Nordea) å flytte over på Fondsparing....Til syvende og sist fikk de innfridd oppfordringen,og flyttet noe av pengene over på fond.....Etter ca 4 mnd. sparing har det imidlertid ikkje gjitt noen vinst,og har hatt vel så stort utbytte av fastrente,og høgrentesparing.... Har ein misstanke om at det ligger en skjult agenda fra Banken sin side å oppfordre folk å flytte sparepenger over på fondsparing..Det er til syvende banken som tjener på denne transaksjonen ettersom bankenes inntjening ligger på utlån... Oppfordrer til å spare i fond, og klager over manglende gevinst etter fire måneder.. Hva gjør du når neste krakk kommer? Fondssparing gir på sikt i størrelsesorden 5 prosentpoeng høyere årlig avkastning enn beste sparekonto (basert på siste 100 års historie), men bør grunnet svingninger helst bare brukes på midler hvor sparehorisonten et ti år eller mer. Med en slik utålmodighet etter fire måneder er kanskje ikke fondssparing noe for deg
Gjest Anonym Bruker Skrevet 30. juli 2017 #16 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 6 timer siden, JackIost skrev: Oppfordrer til å spare i fond, og klager over manglende gevinst etter fire måneder.. Hva gjør du når neste krakk kommer? Fondssparing gir på sikt i størrelsesorden 5 prosentpoeng høyere årlig avkastning enn beste sparekonto (basert på siste 100 års historie), men bør grunnet svingninger helst bare brukes på midler hvor sparehorisonten et ti år eller mer. Med en slik utålmodighet etter fire måneder er kanskje ikke fondssparing noe for deg Når har eg ikkje teke høgde for noe utbytte i løpet av mnd....Men kan for ordnskyld nevne at et familiemdl. hadde penger stående på fond i drøyt 10 år......Utbytte hadde vert like stort om pengene hadde stått på sparing....tross lave renter... Endret 30. juli 2017 av Anonym Bruker
Million Skrevet 30. juli 2017 #17 Skrevet 30. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det er for lite å tjene på det. Husk at man skatter av fortjenesten selv om den ikke et disponibel. Har konto i BlueStep da, ikke noe negativ erfaring akkurat, men syns det er litt ekkelt at man ikke får egen konto, bare kundenummer. Aldri vært borti det før. Har 51 000 kr der så jeg får litt ekstra rente, resten har jeg i en annen bank. Forbrukslånbanker er mer utsatt for uastabil økonomi og konkurs. Ville ikke satt alle sparepenga i en slik bank, hvis du har mye. Anonymkode: aad69...a4e Men er ikke alle innskudd beskyttet av Bankenes Sikringsfond da?
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2017 #18 Skrevet 30. juli 2017 17 minutter siden, Million skrev: Men er ikke alle innskudd beskyttet av Bankenes Sikringsfond da? Ja, men regner med det tar noe tid før man ser de pengene igjen. Virker tryggere å ha de spredt, når grunnen til at man har de i banken nettopp er for å ha penger for hånda til enhver tid. Anonymkode: aad69...a4e
JackIost Skrevet 30. juli 2017 #19 Skrevet 30. juli 2017 (endret) 4 timer siden, Anonym Bruker skrev: Når har eg ikkje teke høgde for noe utbytte i løpet av mnd....Men kan for ordnskyld nevne at at et familiemdel. hadde penger stående på fond i drøyt 10 år......Utbytte hadde vert like stort om pengene hadde stått på sparing....tross lave renter... Høres usannsynlig ut, men er jo mulig om man har foretatt dårlige valg Hva slags fond var det og hvilken tidsperiode? Og satte vedkommende inn alt da kursene var "på topp" eller var det månedlig sparing? Endret 30. juli 2017 av JackIost
RompeRusk Skrevet 30. juli 2017 Forfatter #20 Skrevet 30. juli 2017 8 timer siden, Anonym Bruker skrev: Har igjenntatte ganger blitt oppfordret fra banken (Nordea) å flytte over på Fondsparing....Til syvende og sist fikk de innfridd oppfordringen,og flyttet noe av pengene over på fond.....Etter ca 4 mnd. sparing har det imidlertid ikkje gjitt noen vinst,og har hatt vel så stort utbytte av fastrente,og høgrentesparing.... Har ein misstanke om at det ligger en skjult agenda fra Banken sin side å oppfordre folk å flytte sparepenger over på fondsparing..Det er til syvende banken som tjener på denne transaksjonen ettersom bankenes inntjening ligger på utlån... Vet at banker anbefaler fond, men da jeg verken har is i magen eller i verste fall ikke tør å la pengene gå tapt, er ikke fond noe for meg 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Syns det er for lite å tjene på det. Husk at man skatter av fortjenesten selv om den ikke et disponibel. Har konto i BlueStep da, ikke noe negativ erfaring akkurat, men syns det er litt ekkelt at man ikke får egen konto, bare kundenummer. Aldri vært borti det før. Har 51 000 kr der så jeg får litt ekstra rente, resten har jeg i en annen bank. Forbrukslånbanker er mer utsatt for uastabil økonomi og konkurs. Ville ikke satt alle sparepenga i en slik bank, hvis du har mye. Anonymkode: aad69...a4e Trenger ikke pengene før om tidligst et par års tid, så ser på muligheten for å binde på fastrente norske banker er sikret gjennom bankens sikringsfond opp til 2 mill 4 timer siden, Million skrev: Men er ikke alle innskudd beskyttet av Bankenes Sikringsfond da? Jo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå