Gå til innhold

Lipødem! Hjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har akkurat fått vite at jeg har Lipødem (en kronisk sykdom som gjør at bena i hovedsak blir tjukke og at et lavkalorikosthold ikke tar knekken på fettet der)... er det noen andre her inne som har dette og som kan dele noen tips til hvordan å bli kvitt det? Fettsuging har jeg ikke råd til akkurat nå, så det får vente. Leste en plass at en ketolysekur kunne ha effekt, men leser andre steder at man bør holde seg unna fett og salt. Er desperat, hva skal jeg putte i meg framover? Trener en god del, men har nå endelig funnet ut hvorfor det ikke har gjort noe med bena mine :cry3:

Anonymkode: 79b67...459

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda :klem: 

Kan en ernæringsspesialist/fysiolog hjelpe deg? =) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror jeg har det, men har ingen diagnose, og kommer til å følge denne tråden for å se om du får noen gode råd :)

Anonymkode: 54380...954

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Leste en dansk blogg om dette. Hørtes forferdelig ut. Hun brukte støttestrømper 24/7.

Anonymkode: 2d3b1...0a6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil anbefale å melde seg inn i Norsk lymfødem- og lipødemforbund. De holder oversikt over hva som finnes av kompetanse på området, og hva man har av rettigheter. Jeg har lymfødem, så jeg har lest litt om lipødem i den sammenhengen. Du har så vidt jeg forstår rett til samme type behandling som lymfødemikere har: fysioterapi, støttestrømper og eventuelt andre hjelpemidler. Finn en fysioterapeut i ditt distrikt, få henvisning fra fastlege og kom igang med fysioterapi. 

Anonymkode: 623dc...0de

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...