AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #21 Skrevet 28. juli 2017 3 minutter siden, AnonymSjiraff skrev: Er det virkelig i tidens ånd å ikke sette pris på kontakt med egne barn etter de har blitt voksne? Enig med deg. Hvis det er blitt sånn så er jo det helt forferdelig.. jeg har måttet holde meg borte fra SoMe i denne ferien for orket ikke å se så mange som var sammen med familie og venner. Anonymkode: df22a...c7e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #22 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Livet blir lettere dersom du slutter å sutre og å gjøre deg selv til offer, og ta tak i ting du ikke er fornøyd med selv. Anonymkode: 049b4...0e4 Takk for den. Du aner vel ikke hva jeg har forsøkt, gjort, gjør. Men takk for interessen i tråden. Du virker som en fin person. Anonymkode: df22a...c7e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #23 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg nevnte søster og tante. Ikke datter. De fleste foreldre bryr seg vel litt mer om barna sine. Voksne eller ei. Men søster og tante...blir ofte litt glemt i disse tider. Anonymkode: 509a2...680 Og det er veldig trist.. tror feks tantebarn hadde hatt glede av en tante, men da får de jo greie seg uten det. Anonymkode: df22a...c7e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #24 Skrevet 28. juli 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var dumt. Vet ikke helt hvilken råd jeg kan komme med da. Anonymkode: 0d671...0cd Takk for klem 🙂 Anonymkode: df22a...c7e
AnonymSjiraff Skrevet 28. juli 2017 #25 Skrevet 28. juli 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig med deg. Hvis det er blitt sånn så er jo det helt forferdelig.. jeg har måttet holde meg borte fra SoMe i denne ferien for orket ikke å se så mange som var sammen med familie og venner. Anonymkode: df22a...c7e Forstår godt det ikke er gøy å se på bilder av andres familier når du har det sånn. Er ikke så mange råd man kan gi heller. Man velger jo ikke sine egne foreldre. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #26 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymSjiraff skrev: Forstår godt det ikke er gøy å se på bilder av andres familier når du har det sånn. Er ikke så mange råd man kan gi heller. Man velger jo ikke sine egne foreldre. 🙂 Anonymkode: df22a...c7e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #27 Skrevet 28. juli 2017 Sender en stor klem jeg også, det finnes knapt noe verre enn å kjenne på ensomhetsfølelse. Jeg har vært der selv. Jeg har imidlertid kommet dit at jeg tenker at man velger selv om man er ensom eller ikke. Når man er voksen så består jo ferie og sosial omgang av mer enn bare foreldre og søsken som regel. Også venner. Og ofte er det litt sent å sitte i selve ferien å vente på at noen tar kontakt. Om du ikke ønsker å tilbringe ferien alene så vil jeg anbefale å legge planer og initiere til små turer, sammenkomster eller uformelle besøk på forhånd. Både når det gjelder familie og venner. Når man er alene er det enkelere å finne på ting på sparket når man har kun seg selv å tenke på, mens mange som kanskje har barn eller partner må planlegge ferie og hvordan den skal deles opp og brukes på forhånd da det er en større "kabal" å legge når man har flere å forholde seg til. Ofte har folk altså planlagt hele ferien og "booket" det ene og andre, her og der på forhånd Det er noe i ordtaket "som man reder ligger man", jeg tenker altså at hver enkelt av oss har ansvar for å skape en ferie eller et liv med de relasjonene vi måtte ønske oss og aktivitetene vi måtte ønske oss. Og det skjer vertfall ikke om man sitter hjemme uke inn og ut og venter på SMS .. Anonymkode: 602c2...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #28 Skrevet 28. juli 2017 Hva med å ordne deg en sommer date? Anonymkode: 040e3...e7c
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #29 Skrevet 29. juli 2017 Jeg skjønner at du synes det er sårt at de ikke tar kontakt, samtidig er det slik at hverdagen i ferien går fort når man har barn. Kanskje skal noe pusses opp hjemme, man er på utflukter, besøker andre som også har barn i samne alder osv. Foreldrene dine, hvis de jobber, ser kanskje frem til å slappe av å ta det med ro og vil ha tid i sammen. Du sier ikke hvor gammel du er, men familien din tror kanskje du har nok å gjøre siden du er singel. Med mindre du har sagt til dem at du er ensom og har få planer. Da jeg var singel tok aldri foreldrene mine eller broren min kontakt i ferier, de hadde det travelt med sitt og jeg var med venner eller hadde andre planer. Sier ikke at det ikke er dumt for deg, men er ganske vanlig vil jeg tro. Anonymkode: 5361d...1f3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå