AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Hei! Jeg sliter til daglig med angst, går ikke på noen medisiner mot det. I går tok jeg meg en tur ut på byen, siste timen fikk jeg i meg litt for mye drikke og selv om jeg ikke gjorde noe dumt så sitter jeg med tidenes fylleangst. Kan jeg ta vallergan for å få vekk denne angsten? Jeg vil ikke sove, jeg vil bare fungere som et menneske i dag. Orker ikke å sitte med denne angsten da jeg ikke har noe å angste over🙄 Anonymkode: 40b3d...cfe
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Valergan er reseptbelagt og skal kunne tas slik legen har skrevet det ut til deg. Mange ruser seg på valergan og det er ikke noe man smbør gjøre. Snakk med lege og får henvisning til psykolog. Anonymkode: a4258...74d 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg sliter til daglig med angst, går ikke på noen medisiner mot det. I går tok jeg meg en tur ut på byen, siste timen fikk jeg i meg litt for mye drikke og selv om jeg ikke gjorde noe dumt så sitter jeg med tidenes fylleangst. Kan jeg ta vallergan for å få vekk denne angsten? Jeg vil ikke sove, jeg vil bare fungere som et menneske i dag. Orker ikke å sitte med denne angsten da jeg ikke har noe å angste over🙄 Anonymkode: 40b3d...cfe Vallergan er et gammelt antihistamin/allergitablett. På grunn av bivirkninger som tretthet brukes det ikke noe særlig mot allergi men som "sovemedisin" som ikke er vanedannende. Det som er verre med Vallergan og andre av de eldre antihistaminene er at de kan fremprovosere både angst og psykoser. Så med angst i bagasjen vil jeg fraråde deg å bruke denne typen medisiner, noe du bør snakke med legen din om. Du har neppe fått resept på Vallergan for å dempe angst. Anonymkode: 4a3fd...af5 6
Norre Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 Få deg en legetime og ta blodprøver osv.. Det kan være kjemisk ubalanse i kroppen din, altså i hjernen, rent fysisk, og dette finnes det gode medisiner for. 👍🏻🙂 Ta også en god prat med legen og se om han/hun kan henvise deg til psykolog. Lykke til! 🙂
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 55 minutter siden, Norre skrev: Få deg en legetime og ta blodprøver osv.. Det kan være kjemisk ubalanse i kroppen din, altså i hjernen, rent fysisk, og dette finnes det gode medisiner for. 👍🏻🙂 Ta også en god prat med legen og se om han/hun kan henvise deg til psykolog. Lykke til! 🙂 Kjemisk ubalanse i hjernen? Hva mener du det betyr? Anonymkode: 5e68f...354
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Jeg skjønner at angst på generelt grunnlag er dritkjipt. Men fylleangst tror jeg faktisk man bare har godt av å leve seg gjennom, for i motsetning til irrasjonell angst kan man fakrisk lære noe av fylleangst, nemlig å drikke mindre neste gang. Anonymkode: c0f39...762
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg sliter til daglig med angst, går ikke på noen medisiner mot det. I går tok jeg meg en tur ut på byen, siste timen fikk jeg i meg litt for mye drikke og selv om jeg ikke gjorde noe dumt så sitter jeg med tidenes fylleangst. Kan jeg ta vallergan for å få vekk denne angsten? Jeg vil ikke sove, jeg vil bare fungere som et menneske i dag. Orker ikke å sitte med denne angsten da jeg ikke har noe å angste over🙄 Anonymkode: 40b3d...cfe vallergan fungerer ikke på den måten nei. Anonymkode: 514d0...f69 2
Norre Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjemisk ubalanse i hjernen? Hva mener du det betyr? Anonymkode: 5e68f...354 Et stoff som produseres i hjernen, serotinon, tror jeg det heter. Det er hjernens "bensin". Hvis det er lite av det, blir man ofte deprimert eller nervøs. Medisin bidrar til å stimulere produksjon av stoffet slik at man får mer overskudd og livsork. 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: vallergan fungerer ikke på den måten nei. Anonymkode: 514d0...f69 Det er lett angstdempende. Men man blir så trøtt og får så mye bivirkninger at å bruke det for fylleangst er rene skjære idioti. Man føle seg MYE værre ikke bedre. Anonymkode: be51d...d2c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 33 minutter siden, Norre skrev: Et stoff som produseres i hjernen, serotinon, tror jeg det heter. Det er hjernens "bensin". Hvis det er lite av det, blir man ofte deprimert eller nervøs. Medisin bidrar til å stimulere produksjon av stoffet slik at man får mer overskudd og livsork. 🙂 Du snakker om anti depressive medisiner altså. I de fleste tilfeller brukes det i minst 2 år. Det finnes heller ingen måte å måle serotonin på. Man må gå i litt terapi å finne årsak øl, før man hopper rett på anti depressiva. Selv havnet jeg på sykehus med etter reaksjoner i 1 mnd, fordi legen foreskrev dette uten å kartlegge og snakke med psykologer eller psykriater ang min sak. Det er ikke bare å "gå til legen" og finne ut av. Det kan ta både måneder og år. Anonymkode: 5e68f...354 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 28. juli 2017 #11 Skrevet 28. juli 2017 Atarax kan heller brukes mot angst.. https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/pasienter/pil-atarax-ucb-546514
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #12 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om anti depressive medisiner altså. I de fleste tilfeller brukes det i minst 2 år. Det finnes heller ingen måte å måle serotonin på. Man må gå i litt terapi å finne årsak øl, før man hopper rett på anti depressiva. Selv havnet jeg på sykehus med etter reaksjoner i 1 mnd, fordi legen foreskrev dette uten å kartlegge og snakke med psykologer eller psykriater ang min sak. Det er ikke bare å "gå til legen" og finne ut av. Det kan ta både måneder og år. Anonymkode: 5e68f...354 Antdepressiva får man nærmest kastet etter seg hos fastlegene. Det er langt fra vanskelig å få. Jeg har aldri hørt om noen som måtte i terapi først. Men helt enig at det ikke skal tas for lett på. Terapi er som regel det beste eller en kombinasjon. Anonymkode: 95813...050 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #13 Skrevet 28. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Antdepressiva får man nærmest kastet etter seg hos fastlegene. Det er langt fra vanskelig å få. Jeg har aldri hørt om noen som måtte i terapi først. Men helt enig at det ikke skal tas for lett på. Terapi er som regel det beste eller en kombinasjon. Anonymkode: 95813...050 Man må ikke selv gå i terapi får å få nei, men om legen ikke kan særlig om dosering, diagnosering ol (som få fastleger kan når det kommer til psykiatri) må de drøfte/konferere med en søm kan dette. Det ble ikke gjort i min sak, og jeg fikk pasientskade erstatning og jeg er langt fra den eneste som har fått det. Så derfor er det ikke lurt å gå ut på nett å si "det er jo lett og få anti depressiva og det funket for meg". Anonymkode: 5e68f...354
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #14 Skrevet 28. juli 2017 2 timer siden, Norre skrev: Et stoff som produseres i hjernen, serotinon, tror jeg det heter. Det er hjernens "bensin". Hvis det er lite av det, blir man ofte deprimert eller nervøs. Medisin bidrar til å stimulere produksjon av stoffet slik at man får mer overskudd og livsork. 🙂 Dette var jo en ekstrem overforenkling. Det heter serotonin, og medisinene (jeg regner med du mener SSRI - preparatene) stimulerer ikke produksjonen av serotonin, men hindrer reopptakelsen av stoffet mellom synapsene slik at stoffet er aktivt i lengre tid. Anonymkode: 07f42...a84 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #15 Skrevet 28. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man må ikke selv gå i terapi får å få nei, men om legen ikke kan særlig om dosering, diagnosering ol (som få fastleger kan når det kommer til psykiatri) må de drøfte/konferere med en søm kan dette. Det ble ikke gjort i min sak, og jeg fikk pasientskade erstatning og jeg er langt fra den eneste som har fått det. Så derfor er det ikke lurt å gå ut på nett å si "det er jo lett og få anti depressiva og det funket for meg". Anonymkode: 5e68f...354 Man kan jo si hva man vil, det er jo legen som skriver den ut. Selvfølgelig kan en fastlege dosere antidepressiva, det er ikke noe vanskelig. Er det en veldig spesiell type så forhører de seg selvfølgelig. Man begynner pent og ev, går oppover, det er normalen. Det er høres jo ut som om du har hatt en dårlig lege. Anonymkode: 95813...050
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #16 Skrevet 29. juli 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan jo si hva man vil, det er jo legen som skriver den ut. Selvfølgelig kan en fastlege dosere antidepressiva, det er ikke noe vanskelig. Er det en veldig spesiell type så forhører de seg selvfølgelig. Man begynner pent og ev, går oppover, det er normalen. Det er høres jo ut som om du har hatt en dårlig lege. Anonymkode: 95813...050 Da har jeg, og veldig mange pasienter i Norge dårlig lege da. Skjekk ut organisasjoner som hvite ørn, kanskje du får litt innblikk i hvor "enkelt" dette er. Anonymkode: 5e68f...354
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå