Gå til innhold

Angrer på barnepass, hvordan holde ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du har fått mange gode tips her, og jeg hiver meg også på at det virker som du tenker at det må være strøkent til en hver tid og også at du tenker at du må underholde hele tiden? Det er en stor overgang fra å ha det ryddig, rent og stille til å ha barn i huset. Jeg ville ryddet og vasket mer i puljer. Og sagt at hun må sitte ved bordet når hun spiser og vaske hender etterpå. Det gjør jeg og jeg syns ikke det blir gris over alt når man er nøye med sånt.

Og som andre sier, tilrettelegge for og sette i gang lek, men noen ganger si at du er opptatt. Jeg hadde blitt sprø om jeg skulle leke på barnas premisser hele tiden. De får leke mest selv, og så kan de heller være med meg på ulike gjøremål, noe de også oppfatter som lek. 

Jeg har også et barn som til tider har munndiare, og det skjer typisk når han har vært for lenge inne eller når han er sliten. Så da er det enten å komme seg ut eller i gang med noe, eller roe det helt ned ned en bok eller barnetv, eller bare legge barnet.

Hvor gammelt er barnet?

Kanskje var barnet også litt gira den første dagen hos deg, og så roer det seg litt?

Og ikke la deg skremme fra å få barn av dette. Jeg har hvertfall alltid syntes at andre barn er mer slitsomme enn mine egne, og det handler vel om at jeg har flere strategier for å få bukt med det som blir krevende med mine egne barn. I tillegg er jeg gradvis blitt tilvendt mas og skravling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi. Du har nok veldig godt av fem dager ute av "jeg, jeg,jeg" boblen.

Anonymkode: b7101...29f

Hun er ikke vandt med barn, det er ikke rart det føles veldig overveldende da! Og med tanke på at TS har tilbydd seg å hjelpe en venninne med å passe barnet i hele 5 dager, så vil jeg tro at det er lite "jeg, jeg, jeg" ute å går hos henne.

 

Jeg har ikke så mange andre tips en de som allerede er kommet her. Det blir veldig lange dager om man er mye inne. Ta med ungen ut på lekeplass, strand eller bare å gå å tusle i gatene i byen og kjøp en is. Hvis jeg har vert en del ute med mine, så går det ofte an å sette på en film når vi kommer hjem. Da sitter de som oftest rolig og koser seg med filmen siden de har fått ut en del energi ute. Lykke til videre. Du må være en veldig god venninne :tommel: 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips! Så kreative dere er, jeg hadde ikke klart å komme på alt dere foreslår. All ære til dere som har barn, dette er så slitsomt😅 

Vi har vært på skogstur i dag. Skravla gikk i ett😆 Er helt ør i hodet. Det er meldt lyn og torden i ettermiddag, så satser på rolig inneaktivitet😁

En her nevnte at jeg hadde godt av å komme ut av jeg-jeg-jeg-boblen, og det har du forsåvidt rett i. Jeg har kun meg selv å tenke på til vanlig. Jeg er singel og bor alene, så jeg er vant til en helt annen hverdag enn dette. 

Anonymkode: cc855...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bil og barnesete? Ta en kjøretur til til en strand, kafe, lekeland, kjøpesenter, kino osv. Eller trill tur med vogna hvis barnet er så liten. Youtube og nrk super er et must, sett på det. 

Anonymkode: f47e3...d26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...