AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #1 Skrevet 28. juli 2017 Jeg har fått i meg noe jeg ikke tåler, og har hatt diare i to døgn. Jeg har feber og sliter med å få i meg mat og væske. jeg har emetofobi, og tåler derfor dette her eksepsjonelt rævva. Jeg er så redd for å kaste opp at hele kroppen min er i panikkmodus hele tiden. Nå har jeg vært syk i to døgn, enda ingen oppkast. Kan jeg berolige meg med at det ikke kommer til å akje da? Det burde vel allerede kommet hvis det skulle skje? Jeg er så redd!!!! Befinner meg i en annen by enn hjembyen min, er alene her så det hjelper ikke heller.. har ringt legevakten, men de får dessverre ikke hjulpet meg med noe. Jeg er jo ikke dødssyk, akkurat. Men føler meg jo helt jævlig!!!! Kommer jeg til å kaste opp?! Jeg vet det er vanskelig for dere å svare på... men dessto lenger tid det har gått, dessto mindre blir vel sjansen!? Hjelp meg... hva skal jeg gjøre... 😭😭😭 Anonymkode: 66d63...940
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #2 Skrevet 28. juli 2017 Vær så snill... jeg er så redd og engstelig... klør opp store sår i huden av angst nå... klarer ikke tenke klart... legevakten kan jeg ikke ringe siden de ikke lan hjelpe meg. Og jeg vil ikke plage de heller... jeg føler meg paralysert, bare klør klør klør- hjelp meg 😭😭😭 får hjelpe av psykolog i hjembyen min, og til vanlig merker jeg ikke så mye til angsten. Men nå som jeg er syk kommer den tilbake i tusen knop 😭😭😭 Anonymkode: 66d63...940
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Googlet angsten din og det står at folk med emetifobi kaster opp ekstremt sjeldent og at mange kommer seg gjennom svangerskap og omgangssyken uten å kaste opp i det hele tatt. Så dette går nok bra Anonymkode: 9c13b...559
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Googlet angsten din og det står at folk med emetifobi kaster opp ekstremt sjeldent og at mange kommer seg gjennom svangerskap og omgangssyken uten å kaste opp i det hele tatt. Så dette går nok bra Anonymkode: 9c13b...559 Jeg har lest dette seøv, men alt av helsepersonell sier st det bare er tull, at angst ikke kan overstyre kroppens mekanismer på den måten... vet ikke helt hva jeg skal tro på. Jeg velger å tro på dette. At dette kommer til å gå bra. Jeg har vært syk i 2 døgn, det må jo sitte i tarmene nå... Anonymkode: 66d63...940
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 Det blir ikke bedre..... 😭😭😭😭 Jeg orker ikke mer.... klarer ikke være mer syk, har bare lyst til å dø 😭😭 Anonymkode: 66d63...940
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 (endret) Legevakten får kanskje ikke hjulpet deg fordi du beskriver problemet feil? Bekriv den fysiske sykdommen. Hvor høy er feberen din? Jeg tror du burde gå på legevakta. Hvis de fortsatt mener du ikke trenger hjelp, gå på legevakta og få noen tabletter mot diarè. Jeg tror ikke du kommer til å kaste opp. Endret 28. juli 2017 av Evilposelos
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 2 timer siden, Evilposelos skrev: Legevakten får kanskje ikke hjulpet deg fordi du beskriver problemet feil? Bekriv den fysiske sykdommen. Hvor høy er feberen din? Jeg tror du burde gå på legevakta. Hvis de fortsatt mener du ikke trenger hjelp, gå på legevakta og få noen tabletter mot diarè. Jeg tror ikke du kommer til å kaste opp. Første gang jeg snakket med legevakten nevnte jeg ikke angstproblematikken min, beskrev kun symptomer og feberen. Legevakten kan ikke gjøre meg frisk, det er bare å vente på å bli bedre... det er ikke noe farlig å ha diare, bare ubehagelig. Feberen forsvinner med paracet(når jeg klarer å få i meg det...) Den aller verste angsten ga seg etter hvert i natt, og jeg klarte å sove litt igjen. Føler meg fremdeles veldig dårlig, men er i det minste ikke panisk lenger for hver time som går tenker jeg også at jeg ikke blir å kaste opp... håper bare at det stemmer Anonymkode: 66d63...940
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #9 Skrevet 28. juli 2017 Huff. Så vondt å ha så mye angst. Først av alt, jeg forstår deg godt. Jeg håper du får hjelp til å takle den bedre. Klem til deg Anonymkode: d7d7c...cf9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #10 Skrevet 28. juli 2017 Oppkast er kroppens måte å kvitte seg med ting som er farlig for den. Vær glad for at kroppen har den muligheten. Alternativet er så mye verre Anonymkode: a2f25...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2017 #11 Skrevet 29. juli 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Oppkast er kroppens måte å kvitte seg med ting som er farlig for den. Vær glad for at kroppen har den muligheten. Alternativet er så mye verre Anonymkode: a2f25...ca9 Takk for forståelsen 🙄 Poenget er ikke om oppkast er bra for menneskeheten eller ikke, men at jeg er så redd for å kaste opp at kroppen går inn i full alarmberedskap - noe som skaper en krig i min kropp. En krig jeg mer enn gjerne skulle vært foruten. Jeg misunner deg som ikke trenger å forstå angst eller hva det gjør med ett menneske(hvert fall i denne situasjonen) Jeg skulle virkelig ønske jeg også hadde den smålige og arrogante tilnærmingen til problemstillingen min. Det betyr bare at du har sluppet å gå gjennom den dritten jeg gjør. Heldig, du. Anonymkode: 66d63...940
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå