Gå til innhold

Klein stemning grunnet dyre leker...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg vært venninnen hadde jeg visst at hun visste hva misforståelsen hadde vært og blirr irritert på at hun ikke hadde baller til å snakke direkte. Hadde ikke giddet kaste bort tid på den type mas der man må dra ting ut av vedkommende siden hun ikke har vett til å si det selv. Vi er ikke 12

Anonymkode: ea771...d50

Nei,men det er en fleipete måte å si det på.Da kan de le av det, i stedet for at det blir KJEFT - Unnskyld meg:((( som er like idiotisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Idag skjedde det noe som jeg anser som utrolig kleint og ekkelt! Jeg aner ikke hvordan jeg skal ta tak i det.

Min venninne spurte meg hva mitt barn ønsker seg i sin kommende bursdag. Jeg skrev, i en voldsomt stresset situasjon med bading, mating, skifting, tannpuss og legging, hvor egentlig mobilen legges vekk så jeg ikke blir distrahert, at: "mitt barn er blitt så glad i å leke med dyre leker! Alt annet blir selvfølgelig godt tatt imot, men det er uten tvil dyre leker som fanger oppmerksomheten mest!" 

Fikk en voldsom respons!! "Det er det frekkeste jeg har hørt, var ikke dette jeg forventet av deg. Jeg er veldig skuffet, dette er virkelig helt forkastelig."

Jeg skjønte såklart ingenting. Men når jeg fikk tid, leste jeg igjennom det. Jeg har skrevet feil! Mente dyreleker... bondegård, safari, husdyr.... jeg er så flau. Fortsatt ikke svart henne. Selvom jeg skrev feil, og bare kan skrive "haha, jeg skrev feil!" Så er reaksjonen hennes veldig drøy.. det føltes veldig nedverdigende. Situasjonen er bare til å le av. Men jeg likte ikke det voldsomme svaret. Ville vært bedre med et; "har du blitt frekk, eller har jeg misforstått noe?" F.eks.... hun sa jo selv at hun ikke forventet slikt av meg... 

Greia er ikke at jeg anser dette som noe dramatisk, jeg må jo bare si jeg skrev feil, men vurderer å si det når jeg ser henne isteden. Meldinger blir så klønete. Jeg sender kunn korte beskjeder på melding. Chatter aldri eller har samtale!

Hva ville du gjort? Høres ut som om jeg lager 10høns av 1 fjær nå, men jeg ble bare litt paff og satt ut... med en dårlig følelse.

Anonymkode: 3f25e...d99

Send melding med engang :) 
" Oisann, haha her har det gått unna i all stresset. Jeg mente dyreleker, som i kuer, katter, osv."

Men synes det er veldig rart hun tolket det som DYRE leker. Jeg hadde tolket det som kuer, osv. De færreste ville ha vært så frekke å ønske seg DYRE leker... :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare ledd det vekk. "Haha, skjønner at du reagerer. Mente selvsagt DYRELEKER! Hest og ku er kjempepopulært. Gikk litt fort i svingene her, stod midt opp i legging og kveldsstell."

Ja, det var ganske stor reaksjon, men hun ble vel også satt ut når hun trodde du brydde deg bare om prislappen. Jeg leste det som din venninne første gangen...

ikke la dette bli en stor greie. Hun skriver jo også at hun trodde bedre om deg, så hun har jo et godt inntrykk av deg. forklar misforståelsen og bli ferdig med det. Det spiller vel ikke så stor rolle hvem som tabbet seg ut mest eller overreagerte. Vi har vel alle skrevet feil - eller overreagert på grunn av en misforståelse. 

Anonymkode: af3b5...baf

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillesky skrev:

Send melding med engang :) 
" Oisann, haha her har det gått unna i all stresset. Jeg mente dyreleker, som i kuer, katter, osv."

Men synes det er veldig rart hun tolket det som DYRE leker. Jeg hadde tolket det som kuer, osv. De færreste ville ha vært så frekke å ønske seg DYRE leker... :fnise:

Men nå faller ikke særskrivingsfeil så naturlig for alle. Jeg assosierer ikke dyr (som i hester, kuer etc.) med dyre leker. Jeg tenkte at det var kostbare leker helt til TS oppklarte. 

Anonymkode: cc794...451

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men nå faller ikke særskrivingsfeil så naturlig for alle. Jeg assosierer ikke dyr (som i hester, kuer etc.) med dyre leker. Jeg tenkte at det var kostbare leker helt til TS oppklarte. 

Anonymkode: cc794...451

Hvis man i fullt alvor mener at venninna er frekk og gir uttrykk for det på melding så kjenner man vel kanskje ikke hverandre så godt som man kanskje liker å tro. Uansett frekt å anta det verste om en venninne, det er faktisk lov å spørre om man faktisk mente "dyre leker" eller "dyreleker" i stedet for å sette seg på bakbeina og begynne en skyttergravskrig. 

Personlig ville jeg kanskje bare ha sagt at "med det humøret så trenger du ikke komme eller gi noen gave" og latt det være med det. 

Anonymkode: 79ab0...b9b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte hva du mente og jeg kjenner deg ikke engang....satt å lurte en stund på hvorfor i alle dager det var å lage noe oppstuss for.

Anonymkode: d4778...3b7

 

10 timer siden, MissPierce skrev:

Jeg forsto med en gang at du mente dyrleker og ikke dyre leker. 

Venninna de burde ha spurt i stede for å anta og klikke. 

 

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte også hva du mente, og jeg trengte ikke engang å tenke. Skriv en melding til henne med en gang. 

Anonymkode: 163fd...2cf

Jada, klaaart dere skjønte det når det ble forklart i HI:fnise:.

Ellers hadde det været umulig å skjønne siden "dyre leker" betyr akkurat det. Dyre leker. På samme måte som om jeg hører at det er f.eks dyre sko, går jeg ikke automatisk ut fra at de er laget av dyre skinn, altså dyreskinn:hoho:

Anonymkode: d05e2...1f0

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sendte melding til henne idag; "tror vi misforstod hverandre, jeg mente selvfølgelig dyr, -som i gårdsdyr osv.:) Dette er ganske morsomt, ble litt overrasket av svaret ditt:)hehe."

Hun la seg langflat og unnskyldte seg. Vi ble enige om at begge gjorde en feil. Og vi lo masse av det. Hun ringte med engang jeg svarte henne:) 

Vi er venninner, men var litt i tvil om vi var gode nok veninner til å komme over noe sånt på en måte som ikke er altfor klein. Vi er mest venninner fordi barna våre er venner. Heldigvis ordnet det seg, og jeg er så glad:) 

 

Til dere som kommer med kommentarer; Nei, jeg har ikke dysleksi, jeg skriver sjeldent feil. Jeg skrev at jeg var stresset. Prøv å send sms i leggetiden selv...

Anonymkode: 3f25e...d99

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et fantastisk eksempel på hva særskrivingsfeil kan forårsake 😂😂😂 

Anonymkode: dd18d...a24

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktigheten med rettskriving. Dette er et stjerneeksempel!

Skjønner forøvrig ikke at sammensatte ord og særskriving kan være så komplisert. 

Endret av JulieA
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, JulieA skrev:

Viktigheten med rettskriving. Dette er et stjerneeksempel!

Skjønner forøvrig ikke at sammensatte ord og særskriving kan være så komplisert. 

Det er jo på ingen måte det. Autocorrect i leggetiden kan slikt forårsake... 

Anonymkode: 3f25e...d99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, JulieA skrev:

Viktigheten med rettskriving. Dette er et stjerneeksempel!

Skjønner forøvrig ikke at sammensatte ord og særskriving kan være så komplisert. 

Mobilen min er en kløpper på å dele opp sammensatte ord. Det er skikkelig irriterende. Jeg har endel særskrivingsfeil pga dette, for det er noe jeg er veldig flink til ellers. 

Senest i dag sendte jeg mannen min en sms og bad om hva som står på hans handle liste... 

Anonymkode: 56271...046

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg bare hadde sendt en melding og sagt det var en skrivefeil og at det jeg er enig i at det hadde vert frekt å be om dyre leker på den måten ja :fnise:

Anonymkode: 4434d...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veninna di er nok dritflau nå :P

Anonymkode: 7bf67...d68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veninna di er nok dritflau nå :P

Anonymkode: 7bf67...d68

Ja stakkars hun ba om unnskyldning og hadde skikkelig dårlig samvittighet. Vi gjorde jo en feil begge to, så det går bra og gikk ikke utover vennskapet :) men den følelsen når jeg leste meldingen og slikt var litt merkelig:/ 

Anonymkode: 3f25e...d99

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man i fullt alvor mener at venninna er frekk og gir uttrykk for det på melding så kjenner man vel kanskje ikke hverandre så godt som man kanskje liker å tro. Uansett frekt å anta det verste om en venninne, det er faktisk lov å spørre om man faktisk mente "dyre leker" eller "dyreleker" i stedet for å sette seg på bakbeina og begynne en skyttergravskrig. 

Personlig ville jeg kanskje bare ha sagt at "med det humøret så trenger du ikke komme eller gi noen gave" og latt det være med det. 

Anonymkode: 79ab0...b9b

Seriøst? Ville du laget drama pga en misforståelse om noe som du selv forårsaket? Høres ut som du er veldig dramaqueen som i grunnen vil avslutte et vennskap pga noe så lite.

Anonymkode: 0181b...7d0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ordnet seg, og et godt eksempel på viktigheten av å skrive korrekt. Denne tar jeg med meg inn i klasserommet:-) 

Anonymkode: 8d9e7...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om du kanskje ofte har særskrivingsfeil? ;) For det kan hende din venninne er ganske lei av det, og dermed svarte sånn for at du skal skjønner hvor viktig det er å skrive korrekt. Jeg kunne også funnet på å skrive noe sånt, for jeg har et par venninner som er helt latterlige på det. Bare for å stadfeste poenget med å lære seg rettskriving. 

Anonymkode: 6e9cb...44b

Wow...så så utrolig sært...

Anonymkode: 883b4...89f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde jeg rett og slett svart: "😂 Mente selvsagt DYRELEKER. Altså safaridyr, bondegård og sånt. Ikke DYRE leker! 😂 Damn you autocorrect! 😂"

Anonymkode: 3a49b...523

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, er du sikker på at veninnen din ikke kødder med deg? Et hvert menneske skjønner da vel det, at barnet ditt er så glad i "dyre leker" ikke betyr DYRE leker, et barn skjønner ikke forskjellen oå dyre leker og billige leker. Hun veninnen din må være ekstremt dum spør du meg hvis ikke hun kødder. 

Anonymkode: 621a8...4a9

Jeg leste meldingen akkurat som TS skrev den, og trodde dermed hun hadde bedt om kostbare leker til barnet sitt (frem til jeg leste forklaringen, selvfølgelig). Det er en grunn til at vi har rettskrivningsregler. Det er ikke så rent sjelden misforståelser og forvirring oppstår fordi folk bruker språket galt. 

Jeg synes, som mange andre har sagt, at dette er en ikke-sak. Jeg synes ikke venninnen din overdrev i reaksjonen sin (jeg stusser veldig over at flere skriver at hun "klikket", hadde "utbrudd" og lignende, jeg synes rett og slett hun var forfriskende ærlig, hvilket også åpenbart var det som skulle til for å få oppklart misforståelsen).

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sendte melding til henne idag; "tror vi misforstod hverandre, jeg mente selvfølgelig dyr, -som i gårdsdyr osv.:) Dette er ganske morsomt, ble litt overrasket av svaret ditt:)hehe."

Hun la seg langflat og unnskyldte seg. Vi ble enige om at begge gjorde en feil. Og vi lo masse av det. Hun ringte med engang jeg svarte henne:) 

Vi er venninner, men var litt i tvil om vi var gode nok veninner til å komme over noe sånt på en måte som ikke er altfor klein. Vi er mest venninner fordi barna våre er venner. Heldigvis ordnet det seg, og jeg er så glad:) 

 

Til dere som kommer med kommentarer; Nei, jeg har ikke dysleksi, jeg skriver sjeldent feil. Jeg skrev at jeg var stresset. Prøv å send sms i leggetiden selv...

Anonymkode: 3f25e...d99

Godt håndtert :)

Anonymkode: 21feb...fae

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho,  morsomt da!!! :) minner meg om da datra vår ønsket seg lekemat... Hun sendte melding til sin dyslektiske onkel - og i julegave fikk hun en lekematte (med bilveier på) :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...