Gå til innhold

Hunden min stakk av

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det finnes ingen oppskrift for å få en hund lydig fort som fy. Det kreves store sett trening hver eneste dag frem til det sitter, og hvem vet når det er? Noen hunder er veldig intelligente og elsker å please og er dermed ganske enkle å trene, mens hunder som ikke er det og/eller bryr seg ikke er vanskeligere å jobbe med.

Det du og typen din (?) bør gjøre er å lage en liste over ting dere ønsker at hunden skal kunne og jobbe litt hver dag. Bruk ressurser som Internett til å få kunnskap om hvordan disse tingene kan trenes inn. Og tren positivt og med godbiter, ikke bli sint på en hund som ikke vil komme til deg (selvsagt vil ikke en hund komme til en sint eier!), så bare logikk kommer man langt med.

Cred for at dere tok til dere en omplasseringshund med en del utfordringer da, det er ikke så mange som er villige til det.

Anonymkode: 3f85e...74d

Med fort som fy mente jeg bare så fort som mulig egentlig, skjønner at ting tar tid, men noen teknikker er jo mer effektive enn andre. Ble skrevet litt i hui og hast innlegget..

Har fått mange gode tips her så vi er allerede godt i gang ☺️ 

Anonymkode: d184f...9de

Videoannonse
Annonse
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei tenkte å kun trene der når det er tomt, for vil gjerne trene i et lukket område så derfor jeg tenkte på hundeparken ☺️ Vil denne nødinnkallingen funke dersom han blir redd av noe og stikker? Eller soner de helt ut da?

Anonymkode: d184f...9de

Ja, sånn, ja, da misforsto jeg. Lurt! 

Nei, hvis hunden blir virkelig redd, så vil ingen innkalling fungere - uansett metode. For reell frykt (flykte for å overleve) vil overstyre alt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...