AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Noen som har erfaring? Er det sånn at mensen forsvinner ved oppstart? eller må jeg belage meg på en uke med mensen, opphold i to uker, for så å få mensen igjen iløpet av den siste uka med hormonfrie piller? Brukte yasmin for 10år siden, og likte de godt. Men nå fikk jeg av en eller annen grunn Marvelon istede. Anonymkode: 702b2...79f
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #3 Skrevet 28. juli 2017 Jeg gikk på Marvelon for mange, mange år siden. Mistet ikke mensen, hadde pillefri uke. Hadde bare en pillefri uke da, og det var da jeg hadde mensen. Jeg hadde et annet merke senere - og da sa gynekologen min at det var trygt å bare fortsette å ta p-pillene uten pillefri uke så det gjorde jeg. Ett år tok jeg bare p-piller uten opphold. Og da mistet jeg mensen. Vet ikke om det har med det å gjøre, men så fikk jeg blodpropp i hjernen etter et år. Etter det fikk jeg ikke lov av legen å bruke noen hormonpreparater i det hele tatt... så da ble det sterilisering på meg. Men. Snakk med legen om du kan hoppe over pillefri uke. Eller prøv med p-sprøyte. Den gangen jeg tok sprøyte så mistet jeg mensen og fikk den ikke tilbake før halvannet år etter at jeg sluttet. Anonymkode: 595fe...e08
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #4 Skrevet 28. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg gikk på Marvelon for mange, mange år siden. Mistet ikke mensen, hadde pillefri uke. Hadde bare en pillefri uke da, og det var da jeg hadde mensen. Jeg hadde et annet merke senere - og da sa gynekologen min at det var trygt å bare fortsette å ta p-pillene uten pillefri uke så det gjorde jeg. Ett år tok jeg bare p-piller uten opphold. Og da mistet jeg mensen. Vet ikke om det har med det å gjøre, men så fikk jeg blodpropp i hjernen etter et år. Etter det fikk jeg ikke lov av legen å bruke noen hormonpreparater i det hele tatt... så da ble det sterilisering på meg. Men. Snakk med legen om du kan hoppe over pillefri uke. Eller prøv med p-sprøyte. Den gangen jeg tok sprøyte så mistet jeg mensen og fikk den ikke tilbake før halvannet år etter at jeg sluttet. Anonymkode: 595fe...e08 Husker du hvordan det var når du startet på første brettet? Forsvant mensen ved oppstart eller har man mensen to ganger på det første brettet? Anonymkode: 702b2...79f
..... Skrevet 28. juli 2017 #5 Skrevet 28. juli 2017 Gått på det i mange år. Bruker de med 21 tab, og går rett på neste brett. Har mensen noen få ganger i året, ellers gidder jeg ikke det maset der.
Cuntzilla Skrevet 28. juli 2017 #6 Skrevet 28. juli 2017 (endret) Jeg hadde vel småblødninger minst en måned i strekk da jeg startet på Marvelon, etter det var det mye uregelmessigheter en periode, borte en dag og så kom det litt neste osv. Helt blod-bingo å ha sex. Folk er forskjellige, men det er nok ikke vanlig at mensen stopper tvert når den først har startet fordi du begynner på en p-pille (for det er det du spør om?). Tipper du må belage deg på 2xmensenuke den første måneden + gjerne uregelmessigheter i ukene mellom. Så kommer du inn i en rytme etterhvert og kan begynne å hoppe over, og kanskje ha shark week bare en gang i året som Discovery. Jeg ble forøvrig et emosjonelt vrak på Marvelon. Umulig å si om det kun var pillene sin feil altså, men jeg er en ganske stabil person som plutselig begynte å gråte av den minste ting og generelt var ekstremt opp og ned i humør. Nesten så det kostet meg det forholdet jeg startet på dem for, haha. Men da kunne jeg iallfall slutte på dem og brenne de siste brettene og danse rundt bålet. Bare et av mange anekdotiske "bevis" dette og jeg har ikke funnet mye harde bevis på at det medfører humørsvingninger altså, men du kan jo være bevisst på det i tilfelle du begynner å gråte fordi du mistet pizzastykket i bakken eller generelt får lyst til å henge deg og lurer på hva i huleste som skjer med hodet ditt. Endret 28. juli 2017 av Cuntzilla
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2017 #7 Skrevet 28. juli 2017 14 timer siden, Cuntzilla skrev: Jeg hadde vel småblødninger minst en måned i strekk da jeg startet på Marvelon, etter det var det mye uregelmessigheter en periode, borte en dag og så kom det litt neste osv. Helt blod-bingo å ha sex. Folk er forskjellige, men det er nok ikke vanlig at mensen stopper tvert når den først har startet fordi du begynner på en p-pille (for det er det du spør om?). Tipper du må belage deg på 2xmensenuke den første måneden + gjerne uregelmessigheter i ukene mellom. Så kommer du inn i en rytme etterhvert og kan begynne å hoppe over, og kanskje ha shark week bare en gang i året som Discovery. Jeg ble forøvrig et emosjonelt vrak på Marvelon. Umulig å si om det kun var pillene sin feil altså, men jeg er en ganske stabil person som plutselig begynte å gråte av den minste ting og generelt var ekstremt opp og ned i humør. Nesten så det kostet meg det forholdet jeg startet på dem for, haha. Men da kunne jeg iallfall slutte på dem og brenne de siste brettene og danse rundt bålet. Bare et av mange anekdotiske "bevis" dette og jeg har ikke funnet mye harde bevis på at det medfører humørsvingninger altså, men du kan jo være bevisst på det i tilfelle du begynner å gråte fordi du mistet pizzastykket i bakken eller generelt får lyst til å henge deg og lurer på hva i huleste som skjer med hodet ditt. Ok, da kanskje jeg venter litt med å starte. Håpet mensen skulle forsvinne eller iallefall bli redusert ved oppstart. Blør nemlig i 1,5-2 uker hver gang. Så da kan jeg endelig opp med minst 3 uker med blødning på første brettet da😑 Anonymkode: 702b2...79f
Cuntzilla Skrevet 28. juli 2017 #8 Skrevet 28. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, da kanskje jeg venter litt med å starte. Håpet mensen skulle forsvinne eller iallefall bli redusert ved oppstart. Blør nemlig i 1,5-2 uker hver gang. Så da kan jeg endelig opp med minst 3 uker med blødning på første brettet da😑 Anonymkode: 702b2...79f Du kan ja, men det er vel individuelt, så du finner det ikke ut før du prøver. Jeg hadde ikke ordentlig mens i flere uker altså, mer småblødninger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå