AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Fant ikke noe emne det passer under så jeg prøver her jeg. Hvis man skal skrive; Typen og jeg krangler eller Typen å jeg krangler Anonymkode: d168c...7c4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Fant ikke noe emne det passer under så jeg prøver her jeg. Hvis man skal skrive; Typen og jeg krangler V (Riktig) eller Typen å jeg krangler Feil Anonymkode: d168c...7c4 Anonymkode: 5e6fd...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Underforum Språk passer godt til denne type spørsmål. Anonymkode: 5e6fd...7b2
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Ts her: takk det er det jeg også trodde ja. For å bruker forann noe man "gjør" er det ikke? Å male å spise feks? Anonymkode: d168c...7c4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #5 Skrevet 27. juli 2017 Å brukes kun foran verb i infinitiv. Verb er ord som bøyes i tid og betegner noe som gjøres eller skjer eller er tilfellet på et eller annet vis. Infinitivsformen av verbet er grunnformen, den man finner i ordboken, som i bokmål stort sett slutter på e: synge, skrive, se, være, treffe, sparke. Hvis verbet er bøyd, det vil stort sett si at det er i en form som kan stå sammen med et subjekt, f.eks. "jeg", skal det ikke ha å foran seg. Dermed heter det "jeg liker å danse", men "jeg synger og danser". Infinitiv har ikke alltid å foran seg, men å har alltid infinitiv etter seg! Anonymkode: cb9cc...266
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå