AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #1 Skrevet 27. juli 2017 Hei! Jeg skal endre etternavn grunnet giftemål og var så dum å bestilte bryllupsreise i mitt nåværende navn. Er det ulovlig å bruke det passet når jeg har endret navn? Kanskje et dumt spørsmål men. Kostet ikke mye å endre billetten, men tenkte å høre om det er nødvendig først. Anonymkode: cd6f8...6cc
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #2 Skrevet 27. juli 2017 Formelt sett er det vel strengt tatt ikke lovlig å ha et annet navn i passet, men hvem skal egentlig finne det ut. Så lenge navnet i passet stemmer overens med navnet på billettene så er alt som regel OK. Kan du ikke vente til etter bryllupsreise med å bytte pass? Det er som regel ikke ansett som så veldig ulovlig å ha forskjellig navn i pass og billetter, er ikke slik at man blir fengslet for det. Men man kan ha problemer med å f. eks. komme inn i USA og andre deler av verden dersom passnavnet er forskjellig fra billettnavnet. Anonymkode: d8eba...fbb
Rosalie Skrevet 27. juli 2017 #3 Skrevet 27. juli 2017 Vent med å endre etternavn til etter dere er hjemme igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #4 Skrevet 27. juli 2017 Takk for svar, da venter jeg:) Anonymkode: cd6f8...6cc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå