AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #21 Skrevet 27. juli 2017 13 minutter siden, Norre skrev: Kan man også si "strengt TALT" istedenfor "strengt TATT", som du sier i begynnelsen der? Jeg bruker ikke "strengt talt", men se her: http://www.sprakradet.no/svardatabase/sporsmal-og-svar/strengt-talt-eller-strengt-tatt/ Anonymkode: 5a1db...94a 1
Arabella Skrevet 27. juli 2017 #22 Skrevet 27. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er ordentlig irriterende at den ikke finnes på tastaturet. Jeg har lagt inn autokorrektur av -- i Word og Excel, men utenfor disse programmene holder jeg nede Alt og trykker 0150 på det numeriske tastaturet (tallene på toppen av bokstavene fungerer ikke til formålet) og slipper deretter opp Alt. Jeg tror det er litt greiere om man har Mac, men jeg vet ikke hva man skal trykke på. Anonymkode: 5a1db...94a Takk! Dette var det. Ja, tankestreken skulle vært på tastaturet, er så enig. 1
Norre Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #23 Skrevet 27. juli 2017 Takker alle i tråden for gode svar og innspill! 🙂 Her på KG skrives det jo litt mer muntlig og lettbeint enn man gjør i andre fora. Nevner i den forbindelse at jeg ikke bruker "smileys" og slike ting når det virkelig "gjelder"! 😁
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #24 Skrevet 27. juli 2017 58 minutter siden, Arabella skrev: Jeg ser ikke noe semikolon i TS' innlegg. Dessuten heter det tankestreken i bestemt form. Beklager, du har selvfølgelig rett i begge tilfellene. Jeg mente for øvrig kolon! Anonymkode: 7049b...8b4
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #25 Skrevet 27. juli 2017 4 timer siden, Norre skrev: Jeg har ikke lest alle trådene her, og beklager dersom dette er et utslitt emne: Du har komma-feil i åpningssetningen din. Det skal ikke være komma foran 'og' her. Det skal bare være komma foran 'og' når 'og' binder sammen to helsetninger. Anonymkode: 83d24...ca1
Norre Skrevet 27. juli 2017 Forfatter #26 Skrevet 27. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har komma-feil i åpningssetningen din. Det skal ikke være komma foran 'og' her. Det skal bare være komma foran 'og' når 'og' binder sammen to helsetninger. Anonymkode: 83d24...ca1 Takker for opplysningen! 👍🏻🙂
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #27 Skrevet 27. juli 2017 Det ble forresten vel kategorisk å si at det "bare skal være komma" i de nevnte tilfellene. Det hender seg jo at det skal være komma foran 'og' også andre ganger. Men du skjønte sikkert hva jeg mente. Anonymkode: 83d24...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #28 Skrevet 27. juli 2017 Jeg erstatter "d.v.s." med semikolon; slik at jeg kan fortsette setningen og forklare litt til. Anonymkode: b90ed...43d 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #29 Skrevet 27. juli 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har komma-feil i åpningssetningen din. Det skal ikke være komma foran 'og' her. Det skal bare være komma foran 'og' når 'og' binder sammen to helsetninger. Anonymkode: 83d24...ca1 Her er det åpent for å vise skjønn, så dette kan ikke kalles en feil. Anonymkode: 5a1db...94a 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #30 Skrevet 27. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er det åpent for å vise skjønn, så dette kan ikke kalles en feil. Anonymkode: 5a1db...94a Tja, det kan vel kalles feil. Det avhenger vel av skjønnet som utvises. Anonymkode: 83d24...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2017 #31 Skrevet 27. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ordentlig irriterende at den ikke finnes på tastaturet. Jeg har lagt inn autokorrektur av -- i Word og Excel, men utenfor disse programmene holder jeg nede Alt og trykker 0150 på det numeriske tastaturet (tallene på toppen av bokstavene fungerer ikke til formålet) og slipper deretter opp Alt. Jeg tror det er litt greiere om man har Mac, men jeg vet ikke hva man skal trykke på. Anonymkode: 5a1db...94a Veldig greit når man har "pages", som en jo har på Mac. Anonymkode: 58a60...6c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå