Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I går døde en gutt på Holmlia, etter å ha blitt drept av sin kjærestes bror og vennene hans.

Offeret lå noen dager i koma før han døde. Dødsfallet nevnes på Facebook-siden til Holmlia Sportsklubbs fotballavdeling, og har også blitt nevnt på appen Jodel hvor offeret hylles med emneknaggen "#17" - en emneknagg som også blir brukt på nevnte Facebook-side.

Mitt spørsmål: Hvorfor nevnes ikke dette i media?

Anonymkode: ca946...dad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

* etter angivelig å ha blitt drept. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg overhørte faktisk en telefonsamtale på banen i går hvor det virket som personen i andre enden hadde hørt om et drap på en ung gutt i Oslo, mens vedkommende jeg satt ved siden av mente at det var null sjanse for at noen slikt kunne ha skjedd uten at det ble slått stort opp i meda, og at det derfor sikkert bare var rykter, eller at det dreide seg om sykdom/ulykke; kanskje det var denne saken de snakket om? I tilfelle er jeg enig i at det er veldig rart at det ikke har stått noe om det, drap blir jo nesten alltid slått stort opp i Norge, selv der offeret ikke dør med en gang (det regnes vel da teknisk sett som legemsfornærmelse med døden til følge).

Anonymkode: b066f...5f0

Skrevet

Aftenposten har publisert en sak om dette for mindre enn ti minutter siden. Du finner den her.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Alle artiklene kom etter jeg postet her.

Da blir spørsmålet: Hvorfor ventet de?

Lurer fordi jeg er oppriktig interessert i de redaksjonelle vurderingene som foretas :)

AnonymBruker
Skrevet

(Mener selvfølgelig ikke at artiklene kom fordi jeg postet her - bare at artiklene ikke var postet da jeg spurte, og at jeg dermed ikke kunne ha sett dem). :)

AnonymBruker
Skrevet

Fordi det ikke alltid er klart hva som har skjedd med en gang?

Anonymkode: b4864...6be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de måtte vente med å poste artiklene, til etter et informasjonsmøte?

Anonymkode: ec042...174

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer fordi jeg er oppriktig interessert i de redaksjonelle vurderingene som foretas :)

Det kom rett etter politiet kom med pressemelding. 

Anonymkode: f74af...13c

AnonymBruker
Skrevet

De skrev ikke om overfallet når det først skjedde.

At han døde av skadene ble offentlig informasjon kl 10.50 i går, da det ble postet på nevnte Facebook-side.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

NTB kom med nyheten kl 15.13.

Anonymkode: ec042...174

AnonymBruker
Skrevet

Vel, avdøde har ligget hardt skadet på sykehus siden første halvdel av juni, og jeg har sett det bli omtalt som en "hjertestans". Det virker jo forsåvidt som om det er riktig at han hadde fått hjertestans, men det er langt fra alle som fikk med seg at hjertestansen i så fall kom som følge av en alvorlig voldshandling.

Det har vært en ganske forvirrende sak, det her, med mye motstridende informasjon og rykter som har svirret. Gjetter på at mediene ikke ville rykke ut med en sak om en et barn (i hvert fall juridisk) som ble slått inn i koma og deretter døde uten å ha forsikret seg om at de ikke bommer eller misforstår.

Anonymkode: 985fa...738

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De skrev ikke om overfallet når det først skjedde.

At han døde av skadene ble offentlig informasjon kl 10.50 i går, da det ble postet på nevnte Facebook-side.

Den nevnte facebooksiden skrev vel kun at han døde og ikke at han ble drept?

Mediene krever vel sikkert også litt bedre kilder enn "facebook-side" før de skriver at noen har blitt drept. 

Anonymkode: f74af...13c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vel, avdøde har ligget hardt skadet på sykehus siden første halvdel av juni, og jeg har sett det bli omtalt som en "hjertestans". Det virker jo forsåvidt som om det er riktig at han hadde fått hjertestans, men det er langt fra alle som fikk med seg at hjertestansen i så fall kom som følge av en alvorlig voldshandling.

Det har vært en ganske forvirrende sak, det her, med mye motstridende informasjon og rykter som har svirret. Gjetter på at mediene ikke ville rykke ut med en sak om en et barn (i hvert fall juridisk) som ble slått inn i koma og deretter døde uten å ha forsikret seg om at de ikke bommer eller misforstår.

Takk for oppklaringer :)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for oppklaringer :)

Bare hyggelig. Nå har jeg aldri engang vært på Holmlia, men jeg har mye med foballmiljøer i Oslo å gjøre, og det har gått veldig mange rykter og vært veldig mye bråk og prat om dette den siste halvannen måneden. Ble han slått ned, ble han ikke slått ned, hvem har gjort hva. Det har jo også sittet en annen tenåring i varetekt i denne halvannen måneden. Draktnummeret hans (føler ikke jeg avslører noe ved å si det, siden det allerede er vist til innlegg der fullt navn er brukt), 17, har forøvrig blitt brukt både som hyllest og som en slags kode. Sånn hvis noen har sett tallet 17 brukt mye rundt omkring.

Jeg vet selvfølgelig ikke hvilke redaksjonelle vurderinger som er gjort i ulike medier, men jeg ser for meg at avisene var litt tilbakeholdne med å risikere å drite seg ut i gjengivelsen av sak som allerede har frembrakt så mye følelser blant tenåringer som har hatt en kamerat som har ligget i koma de siste ukene og nå døde. Og som sagt, det har blitt omtalt som "kun" hjertestans noen steder, dette med at det lå vold bak har ikke alle vært klare over før nå. Da sikrer nok avisene seg litt ekstra om at det faktisk stemmer før de rykker ut med artikler.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg er oppriktig bekymret over er hvis det stemmer det jeg har av informasjon, at det er et slags æresdrap-lignende element over dette. Det ville i så fall vært helt forferdelig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Klossmajor skrev:

Aftenposten har publisert en sak om dette for mindre enn ti minutter siden. Du finner den her.

Så ts kom media i forkjøpet? Wow

Anonymkode: 0a412...9ed

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...