Gå til innhold

Sterkt nedsatt matlyst

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Grunnet sterk angst og depresjon går jeg på en del medisiner. Denne kombinasjonen gjør at jeg har mistet absolutt all matlyst. 
Vanlige dager for meg nå er en yoghurt med frokostblanding i til frokost, og ett rundstykke til middag. 1-2 dager i uken finner jeg energi og lyst til å lage skikkelig middag, og da booster jeg kalorier i den, for å få nok næring. Dette er en ond sirkel også, for energien blir jo borte når jeg ikke får i meg mat. 
Jeg opplever ofte at maten vokser i munnen, jeg blir dårlig i magen og kvalm etter måltider. 
Har snakket med lege tidligere om dette, før jeg fikk diagnosen, da de første symptomene var kvalme og nedsatt matlyst, og fikk beskjed om at jeg bare måtte prøve spise, og så ville det bli bedre etterhvert. 
Jeg har ingen ønsker om å gå ned i vekt. 
Vanligvis er jeg meget glad i å lage mat, før jeg fikk angsten kunne jeg bruke timesvis på kjøkkenet fordi jeg syntes det var koselig og moro med mat. 
Når jeg spiser med venner spiser jeg helt normalt, og blir også sjeldent dårlig, så jeg prøver dette så ofte som mulig. 

Er det noen som har tips til hva som er meget enkel mat, gjerne med mye fiber og kalorier, som er rask å lage, og lett å spise? 
Jeg klarer fint drikke det meste, men finner det vanskelig å lage smoothies, da jeg ikke tåler sitrus eller banan, og må ha laktoseredusert. 
Skal til både lege og psykolog igjen om 2 uker, så skal ta dette opp igjen da, men vil gjerne ha tips til hva som kan gjøres i mellomtiden. 

Anonymkode: d5dec...e9e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med ernæringsdrikk? 

Anonymkode: 3355a...a17

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...