Gå til innhold

Billig motorolje like bra som dyr?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ifølge et laboratorium i USA som har analysert tusenvis av brukte motoroljer, så vil slitasjen av motormetaller ikke reduseres nevneverdig ved bruk av dyrere motorolje fremfor billig olje:

http://thegarage.jalopnik.com/why-expensive-oil-is-a-waste-of-money-1797241527

Betyr dette at jeg nå kan gå og kjøpe Biltema olje til under halve prisen av de edle dråpene jeg pleier å hente på Mekonomen?

Anonymkode: fb98c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk boka til bilen og sjekk nr på olja.

Null stress. Brukt biltema olje på dyre biler.

Samme oljekvaliteter som dyr. Så lenge spesifikasjonene stemmer med anbefalt fra bilfabrikant

Anonymkode: 800ea...701

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den største forskjellen er om den er syntetisk eller ikke. Syntetisk olje skal holde mye lenger uten å miste smøreegenskapene enn vanlig, så jeg kjøper syntetisk på Biltema. I denne testen har de kjørt så kort før de byttet at ikke det har noe å si.

Anonymkode: 98da3...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mekonomen er dyr bare for at de er dyre. Du får ting de selger andre steder til en brøkdel av prisen. 

Du får sikkert helsyntetisk olje på Biltema for samme pris som mekonomrn tar for usyntetisk.

Anonymkode: e8f49...502

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau, men Mekonomen selger merkevareolje (f.eks. Castrol) i motsetning til Biltemas hjemmebrygde saker.

Anonymkode: fb98c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jau, men Mekonomen selger merkevareolje (f.eks. Castrol) i motsetning til Biltemas hjemmebrygde saker.

Anonymkode: fb98c...d03

Nå er det ikke så veldig mange produsenter av motorolje på verdensbasis. Tror neppe Biltema produserer sin egen olje. De kjøper inn store partier fra den produsenten som gir best pris. All motorolje kodes med hvilke egenskaper den har, kodingen er universell. Dette medfører at en olje fra Biltema har samme egenskaper som olje fra castrol med samme koding. Selv om Biltema er en billigkjede kan de ikke gamble med kvaliteten på et så vitalt produkt som motorolje. Har kjørt med olje fra biltema i mange år uten problemer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...som jo igjen blir samme konklusjon som i forskningen over. Tror jammen jeg bytter til Biltema jeg også.

Anonymkode: fb98c...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...