Gå til innhold

Epiphany


DissDiss

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg ny skyvedørsgarderobe. Sykt fin. Fem dører. Heltre hvit - helspeil - helspeil - helspeil - heltre hvit. Med lyskarm. Hvitt lys. Ser eksklusivt ut. Veldig fornøyd med den.

I går kveld skulle jeg legge meg. Kledde av meg. Satte meg på senga. Den ene helspeildøra var skjøvet helt inn til veggen. Jeg løftet blikket og så på hun som satt i senga i speilet. Var det meg?!

Blek. Tjukk. Magen hviler på lårene når hun sitter. Ganske langt ut på lårene, faktisk. Ekstra valk under puppene. Rumpa flyter utover når hun sitter. Min første tanke gikk til en app ungene har på iPaden som heter My Pou. En sånn brun blobb som har pæreform og spiser alt mulig.

Prøvde å sove, men tankene fløy alle veier. Jeg har forandret meg de siste månedene. Etter jeg sluttet å amme minsten til nyttår. Buksene jeg kjøpte på salg i vinter, de fine capribuksene fra Floyd, de passer ikke. Jeg har ikke brukt de i sommer. Når jeg tenker nøye etter passet de da jeg kjøpte de i vinter. Selv om jeg har overbevist meg selv om at de ikke gjorde det i utgangspunktet, jeg var skikkelig teit som kjøpte for trange bukser, liksom. Jeg ble skikkelig svett da jeg trillet vogna opp bakken her om dagen. En bakke som egentlig ikke er verken lang eller bratt, selv om jeg sa til meg selv der og da at den bakken der er ikke noe grei altså. Jeg har uren hud. Svetter generelt mer enn jeg har gjort før, selv om jeg ikke gjør noe særlig. Er mye inne. Det var tungt å bære et par esker opp trappa, og jeg kjente magen mot lårene når jeg gikk opp trinnene. Jeg fortalte meg selv der og da at det nok er fordi eska presset sånn mot magen, så den ble trykket nedover. Det var kanskje ikke helt sant. Jeg er ikke så sterk lenger. Og så har jeg plutselig fått cellulitter. Og ganske mange sånne skintags. Men det verste er humøret og selvbildet. Jeg har aldri likt meg selv noe særlig og ALDRI trivdes i egen kropp, bortsett fra når jeg har vært gravid. Da er det greit å være litt stor, liksom. Og når jeg har ammet, for da har jeg greid å holde vekten uten noen problemer. Nå gjør jeg ingen av delene, og unger er jeg ferdig med, så hva nå da?

Cola. Smågodt. Potetgull. Småspising. Junkfood. Større porsjoner. Det er det som er sannheten. Det er det som er grunnen til Pou-syndromet jeg har pådratt meg.  

Skyvedørsgarderoben min er sykt fin. Hun som bor i speilet der er ikke no særlig. Så i dag har jeg hatt en oppvåkning. Epiphany. Startet dagen med å kaste sjokoladen i kjøleskapet. Ingen cola i dag. Har vært våken i en og en halv time, og det føles helt greit. Hah. Nesten som en røykeslutt, dette her.

 

Startvekt: 70 kilo. Formen: ræva. Humøret: sånn passe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klokka mi døde her før ferien startet. Jeg må ha ei ny før jeg begynner på jobb igjen. Jeg har lyst på iWatch, men det må bli den første versjonen. Gidder ikke legge 6000 kroner i ei klokke, liksom. Den kan kanskje være med på å motivere meg litt også. En slags premie til meg selv, fordi jeg har innsett hvor ille det egentlig står til. Premie før jeg har oppnådd noen som helst slags resultater :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Energinivået mitt har vært helt på bånn i sommer. Men i dag føler jeg meg bra! :sol: 

 

Vaske kjøkkenet kanskje...?  Noe må jeg jo gjøre for å fortjene den nye klokka :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, HEB1234 skrev:

Heier på deg!

Dette klarer du😄👏🏼

 

Hei du! Takk for det :sol: Koselig at du stakk innom :jepp: 

Om ikke annet, så gikk første dagen helt greit :ler: Ikke sulten, ikke mett, helt ok. Har akkurat lagt meg. Hun i speilet er overhodet ikke fornøyd, hun hadde nok drukket en liter cola i dag hun. Men det fikk hun ikke nei :nei: Hun fikk ikke stort annet heller ;) Det er maten jeg må kutte ned på først og fremst. Ikke sulte meg eller noe, bare spise mindre og kutte ut brus og godteri. Mine to største laster her i verden, det. 

Jeg hater å trene. Jeg har hatt to runder med treningssenter for mange år siden, men de har ligget et stykke unna og det er vrient å kombinere med unger og jobb og tidsklemma og alt det der. Så jeg har endt opp som støttemedlem begge gangene. Altså, hvis jeg virkelig hadde villet, så hadde jeg jo dratt. Men jeg trives ikke på treningssenter. Nå har vi akkurat flyttet, og ironisk nok ligger det et treningssenter rett over veien :roll: Har tenkt mye på det i dag, men jeg har virkelig ikke lyst. Det florerer av unge folk der, med trange tights og dømmende blikk. Ungdommer jeg jobber med til daglig, som skal se meg stå og svette og se hvor elendig form jeg er i? Det kommer til å føles grusomt. Nei, da vil jeg heller hoppe tau i garasjen eller noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HEB1234
DissDiss skrev (På 27.7.2017 den 23.46):

Hei du! Takk for det :sol: Koselig at du stakk innom :jepp: 

Om ikke annet, så gikk første dagen helt greit :ler: Ikke sulten, ikke mett, helt ok. Har akkurat lagt meg. Hun i speilet er overhodet ikke fornøyd, hun hadde nok drukket en liter cola i dag hun. Men det fikk hun ikke nei :nei: Hun fikk ikke stort annet heller ;) Det er maten jeg må kutte ned på først og fremst. Ikke sulte meg eller noe, bare spise mindre og kutte ut brus og godteri. Mine to største laster her i verden, det. 

Jeg hater å trene. Jeg har hatt to runder med treningssenter for mange år siden, men de har ligget et stykke unna og det er vrient å kombinere med unger og jobb og tidsklemma og alt det der. Så jeg har endt opp som støttemedlem begge gangene. Altså, hvis jeg virkelig hadde villet, så hadde jeg jo dratt. Men jeg trives ikke på treningssenter. Nå har vi akkurat flyttet, og ironisk nok ligger det et treningssenter rett over veien :roll: Har tenkt mye på det i dag, men jeg har virkelig ikke lyst. Det florerer av unge folk der, med trange tights og dømmende blikk. Ungdommer jeg jobber med til daglig, som skal se meg stå og svette og se hvor elendig form jeg er i? Det kommer til å føles grusomt. Nei, da vil jeg heller hoppe tau i garasjen eller noe. 

 

 

Endret av HEB1234
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, HEB1234 skrev:

Knallbra! Om litt så vil det verste søtsuget gi seg, for så å avta (nesten) helt. Det er som du sier, nesten som å slutte å røyke😂

Du kommer veeeldig langt med å bare endre kosthold også, så ikke stress med treningssenter dersom det byr deg imot😊

For å få opp formen er det jo tonnevis av andre ting å finne på, og hoppetau i garasjen er ikke en dum idé😄 Det finnes jo også et lass av treningsvideoer på youtube hvor du ikke trenger annet utstyr enn en finner i en vanlig stue. Evt investere i noen treningsstrikker:-)

 

Jeg håper det gir seg ja, sukkersug er null gøy. Jeg tenker som så at det er like greit å ikke spise sukker nå, hos meg er det så ille i perioder at det ikke hjelper å spise et lass sukker heller. Suget er like ille en time senere om jeg har spist noe eller ei. Kan like godt la være da ;) Hoppetau i garasjen virker jo litt komisk det da :ler: Men kanskje jeg skulle teste det ut. Mannen kommer til å tro jeg er blitt gal :ler: 

Treningsstrikker er nok ikke dumt, spørs om jeg ikke går for noen sånne og ei god matte. Sånn etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville aldri kjøpt garderobe med speildører, ikke bare er det vulgært, det er lite gjennomtenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, filifjonka skrev:

Ville aldri kjøpt garderobe med speildører, ikke bare er det vulgært, det er lite gjennomtenkt.

Så bra for deg at du ikke har det, da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, DissDiss skrev:

Så bra for deg at du ikke har det, da ;) 

Veldig altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, filifjonka skrev:

Veldig altså.

Men den er skikkelig fin, jeg lover :jepp: 

(men det bor ei tjukk ei i speilet, så du bør ikke kjøpe deg en sånn...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 3. Går overraskende greit faktisk. Verst om kvelden såklart, det er da cravingsen kommer, men jeg har overlevd. Har kjøpt fire typer fun light, og ungene er happy for det :ler: 

Jeg har småmurring i hodet utover ettermiddagene, men jeg tror det er pga at jeg ikke får i meg koffein? Drikker ikke kaffe, og har kuttet cola tvert, så jeg tror det kan ha en sammenheng. Jeg har ihvertfall hørt om folk som får hodepine hvis de ikke får kaffen sin. Og det er jo en del koffein i cola - ihvertfall i de mengdene jeg har brukt å bøtte innpå. 

Har kjøpt ei flaske cola zero, sånn i nødstilfelle. Den er jo egentlig ikke noe god, men kan bli kjekk å ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kikker litt rundt i dagbøker her. Jeg har jo oppretta ny bruker for anledningen, min gamle bruker er for kjent for slikt prat ;) Mange jeg kjenner IRL her inne. Har litt lyst å hyle ut at jeg eeeeeer heeeer, men jeg tror jeg lar være. :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt en hund. Da kommer man seg ut, da. Jeg har overhodet ikke lyst på hund, men akkurat nå hadde det vært kjekt. Slankehund. Man skulle kunne lånt en, for å komme seg ut en periode ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første uka over, det verste søtsuget har gitt seg og det går faktisk helt greit :jepp: Jeg har ikke sagt noe til samboeren min, og jeg tror ikke han har lagt merke til det heller. Altså har jeg ikke vært surere enn vanlig heller :ler: 

Klokka er kommet!:mynona:Jeg syns den blir veeeeldig fort tom for strøm, holder ikke en hel dag den der, så jeg må visst google litt for å se om det går an å spare på strømmen på noe vis. Ellers funker den bra. 

Var på vekta i dag tidlig. Det har jo gått ei uke, så jeg måtte jo sjekke. Fornøyd med resultatet, selv om jeg ikke merker noe på kroppen enda. Ikke at jeg hadde forventet det etter ei uke altså. Sannsynligvis vannvekt, da, men jeg har ihvertfall ikke gått opp noe. Jeg har ikke vært sulten, har bare gjort to grep. Kutt godteri og brus - og spis litt mindre porsjoner vanlig mat. That's it. Og det funker så langt, må jeg si :jepp: 

Ei uke. Vekt: 68,2. Formen: ræva. Humør: Ganske bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den Store Styrkeprøven = være alene hjemme og vite at ungenes stooooore godtepose står i skapet. Den bare ROPER på meg. Den ble kjøpt inn i går - og så forsvant ungene ut uten å røre den, så nå skal den stå der til neste lørdag. Yikes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvveis i siste ferieuka. På mandag er det tilbake på jobb. Hvor ble sommeren av? :klo: 

Jeg har en lat morgen sammen med minstetrollet. Han sitter og trykker på en iPad, jeg strikker og drikker te. Elsker slike late morgener. Null stress, bare krype sammen under et pledd i sofaen og ta livet med ro. Hadde tenkt å ha ham i barnehagen i dag, men da må jeg jo kle på meg og pakke alt av skiftetøy og alt sånt. Vet ikke om jeg orker :ler: Han har ikke vært i bhg i hele sommer, og vi har flyttet, så jeg aner ikke hvor alt skiftetøyet er akkurat nå. Kanskje like greit å ha ham hjemme i dag også. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 2 ferdig. Har vært slapp denne uka, ikke rørt meg så mye som jeg burde, men jeg har vært flink og holdt meg unna colaen. Og sukkeret. Bortsett fra i går, da var vi på besøk hos svigermor. Hun hadde pavlova. :sjenert: 

Veiedag. Så lenge jeg ikke har gått opp er det ok. Jeg har jo ikke gjort noe for å gå ned, liksom. 

Vekt: 67,8. Form: Fortsatt ræva. Humør: Helt greit, men jeg gruer litt til jobb på mandag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...