Gå til innhold

Har jeg kasta penger ut av vinduet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg leverte bilen min på vask idag og sa at jeg ønsket at de voksa den om det trengtes. Når jeg kom tilbake for å hente bilen så sa de at den trengte voks og det ville derfor ta lang tid. Fikk beskjed om å komme tilbake om fire timer (de hadde enda ikke starta på den siden de ville høre med meg først). 

Jeg kom tilbake og bilen er nydelig. Når jeg skulle betale derimot fikk jeg sjokk. Hadde beregna en 700kr på vasken, men måtte ut med 3000! Det de har gjort er å polere bilen, renset setene og tatt en skikkelig vask og rems av resten av bilen innvendig. Neste vask skal jeg ta der og får den gratis da de tar en spesiell vask som første vask etter voksing, da får jeg også motorvask.

Føler altså at jeg har kasta 3000kr ut av vinduet, men har jeg det? Føler jo polering av bil bare er for utseendets skyld, og hva er vitsen med motorvask? Er dette penger jeg kan se på som vell anvendte?

Bilen er en 2010 modell som er meget godt vedlikeholdt fra før.

Anonymkode: fc653...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polering er bra for bilen. 

Anonymkode: fd616...53b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Polering er bra for bilen. 

Anonymkode: fd616...53b

Men er det så bra at det er verdt 3000kr?

Anonymkode: fc653...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men er det så bra at det er verdt 3000kr?

Anonymkode: fc653...0d2

Naturligvis. Håndvask skal faktisk koste en del.

Anonymkode: 2b8f9...b64

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering er en del av godt vedlikehold. Bilen er lettere å holde ren fordi skitten fester seg ikke, det renner bare vekk. Det er jo nok å bare vaske, men polering er siste finish. Hvis de vasket bilen, polerte den OG renset alt innvendig var det veldig billig! Særlig når du senere får gratis førstevask+motorvask

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, strawberry skrev:

Du må jo spørre om prisen først. 

Jeg har lært det nå. Her var det nok en misforståelse mellom meg og vaskeren. Men å være etterpåklok hjelper ikke mot følelsen av å ha sløst bort penger.

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Naturligvis. Håndvask skal faktisk koste en del.

Anonymkode: 2b8f9...b64

Takk! Er godt når hvertfall en person tenker jeg ikke har kasta penger ut av vinduet.

Anonymkode: fc653...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har lært det nå. Her var det nok en misforståelse mellom meg og vaskeren. Men å være etterpåklok hjelper ikke mot følelsen av å ha sløst bort penger.

 

Takk! Er godt når hvertfall en person tenker jeg ikke har kasta penger ut av vinduet.

Anonymkode: fc653...0d2

Jeg syns det hørtes ut som en bra pris. Betalte 2500 selv i fjor. 

Anonymkode: fd616...53b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AltErOpptattJo skrev:

Polering er en del av godt vedlikehold. Bilen er lettere å holde ren fordi skitten fester seg ikke, det renner bare vekk. Det er jo nok å bare vaske, men polering er siste finish. Hvis de vasket bilen, polerte den OG renset alt innvendig var det veldig billig! Særlig når du senere får gratis førstevask+motorvask

De gjorde alt dette ja. Men holder bilen seg i flere år ved polering? Som sagt så bryr jeg meg lite om det bare er fordi bilen ser penere ut. 

Anonymkode: fc653...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polering bør gjøre ihvertfall 1-2 ganger i året. Den slites av etter bruk i vind vær så du bør lære deg å gjøre det selv om du vil ha skinnende ren bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AltErOpptattJo skrev:

Polering bør gjøre ihvertfall 1-2 ganger i året. Den slites av etter bruk i vind vær så du bør lære deg å gjøre det selv om du vil ha skinnende ren bil

 Nei skinnende ren bil er ikke så viktig. Ren bil er viktig fordi jeg kjører på salta veg daglig om vinteren, men den trenger ikke skinne.

Anonymkode: fc653...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 6000 for rens av seter, innvendig vask, polering, fjerning av foliering, vask av motorrom etc. Høres ut som en lav pris.

Betaler vanligvis 1500 for innvendig og utvendig vask (med motorrom).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei pris det. 

Å polere bilen selv er en drittjobb! 

Anonymkode: 2be7d...023

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, amativeReflection skrev:

Jeg betalte 6000 for rens av seter, innvendig vask, polering, fjerning av foliering, vask av motorrom etc. Høres ut som en lav pris.

Betaler vanligvis 1500 for innvendig og utvendig vask (med motorrom).

Jeg betaler 400 for innvendig og utvendig vask (uten motorrom). 

Endret av Cambria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Cambria skrev:

Jeg betaler 400 for innvendig og utvendig vask (uten motorrom). 

Om man bare bodde i storbyen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, amativeReflection skrev:

Om man bare bodde i storbyen...

Jeg bor ikke i en storby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, amativeReflection skrev:

Hvor da?

Jeg ønsker ikke si hvilken by jeg bor i under nick, men kommunen som byen ligger i har ca 19 000 innbyggere, så det er absolut ingen storby :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Cambria skrev:

Jeg ønsker ikke si hvilken by jeg bor i under nick, men kommunen som byen ligger i har ca 19 000 innbyggere, så det er absolut ingen storby :) 

ALTA!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...