Gå til innhold

Dialekt dealbreaker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 7/26/2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Om man f.eks er fra Hedmark og sier "je" og "itte", ville det kunne være en dealbreaker?

Anonymkode: a8d7a...74a

Herregud....her inne er det mye rart å lese

Anonymkode: 8416e...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstrem trønderdialekteer ikke noe særlig. Slitsomt

Liker godt østlandsdialekt, noe feminint med den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt at jeg alltid ser at Stavanger-dialekten kritiseres her inne, men den får jeg alltid komplimenter for og menn synes jeg snakker sexy! :laugh:

Ikke glad i Toten-dialekt ellers har jeg ikke noen dealbreakere når det gjelder dialekt som jeg kommer på nå :)

Anonymkode: cb5c8...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke østlandsk/oslo. Menn med den dialekten høres femi ut og damer høres gnålete ut. Er heller ikke noe spesielt glad i bergensk eller trøndersk(gjelder egentlig hele nord norge). Men vet ikke om det hadde vært dealbreaker om det var drømmemannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ikke an på dialekten, men selve stemmen. Gnålende, skjerende stemmer er ille uansett dialekt. Rolig og mørkere derimot :ninuskapus:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe i mot Bergensdialekten, men derimot Toten, Moldenser synes jeg rett og slett ikke er pene. Stavanger er jeg heller ikke så veldig begeistret for heller. Det samme gjelder flere sørlandsdialekter. Men det er fordi det brukes en del ord og uttrykk som jeg ikke vet hva betyr og da blir den bare uforståelig. 

Selv har jeg nordnorsk dialekt, men liker i grunn best dialektene rundt og i Trondheim, samt pene østlandsdialekter. 

Anonymkode: 9a792...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke spesielt glad i Oslo-dialekt. Kommer selvfølgelig an på hvem som snakker den. Men synes generelt at den er litt upersonlig og kjedelig. 

Anonymkode: 86145...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kommer mye an på den som snakker. Av kvinnelige politikere synes jeg Hadia Tajik snakker penest, for hun har en myk og feminin stemme. Til sammenligning høres Siv Jensen ganske røff ut, selv om hun snakker bokmål.

Anonymkode: e43f4...a13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke dialekt er et problem om de andre tingene stemmer, i alle fall ikke hvis du er en voksen person. :fnise: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/26/2017 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Nei. Sånn der type dialekt er bare kjempe kos! 

Bergensk derimot.... Kunne jeg ikke holdt ut rundt over lengre tid enn et par timer. 

Anonymkode: f23a7...b29

Her er det motsatt. Bergensk ja, Hedmark.. neppe. Men det er fordi jeg også har erfaring m at gutta fra Hedmark er litt konservative og litt tapt bak en vogn. Det er ikke bergenserne. 

Anonymkode: 891cc...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7/26/2017 den 19.10, AnonymBruker skrev:

Hehe, nei. Bergensere har det som regel i kjeften, sjelden noe mer. Hver gang jeg fikk en sleivkommentar på dialekten da jeg oppholdt meg i bergen, gikk jeg opp til dem, ga dem et olmt blikk og spurte om de heller ville diskutere det utenfor. Da ble det stille gitt :)

Anonymkode: 62a97...933

For en harry reaksjon, spørs om de ble redd deg eller bare syntes du var en gjøk. Lær litt selvironi av bergensere, de tåler iallfall å bli spøkt med, blir nesten bare stolte om de får oppmerksomhet, enten dem er god el dårlig.

Anonymkode: 891cc...019

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2017 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Om man f.eks er fra Hedmark og sier "je" og "itte", ville det kunne være en dealbreaker?

Da har du et problem om det er dette som du vektlegger i en kommende forhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noen dialekter jeg liker mindre enn andre, men en dealbreaker ville det aldri blitt.

Anonymkode: 27e59...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en harry reaksjon, spørs om de ble redd deg eller bare syntes du var en gjøk

Noen tuller med deg, og så skal man liksom sloss ja, gjøk  er vel det rette ordet. Da vet man jo hvem som har lite i topplokket. Det er iallefall ikke bergenseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen dialekter jeg liker mindre enn andre, men en dealbreaker ville det aldri blitt.

Helt enig, noen typer dialekter fra Nord Norge kan høres litt "rar" ut, veldig "rått", men de er jo ofte de flotteste menneskene så nei noen dealbreaker, overhodet ikke. Men når kvinner banner og røyker som en mann, er det litt lite feminint :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Helt enig, noen typer dialekter fra Nord Norge kan høres litt "rar" ut, veldig "rått", men de er jo ofte de flotteste menneskene så nei noen dealbreaker, overhodet ikke. Men når kvinner banner og røyker som en mann, er det litt lite feminint :) 

Fine, flotte mennesker over hele Norge, uavhengig av dialekt :strix:

Synes hverken banning eller røyking har noe å si på femininiteten, men folk har forskjellige preferanser der og :) 

Anonymkode: 27e59...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid fått veldig mye positiv oppmerksomhet fra det motsatte kjønn pga totendialekta mi 😊

.. Men nå er det svært få som talar slik som Eldar Vågan da 

Anonymkode: 90859...5b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, det tror jeg faktisk. Det tror jeg imidlertid er litt ubevisst. Jeg synes at en slik type dialekt er fryktelig. 

Anonymkode: 60773...54b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dialekter fra Arendal, Grimstad avtennende, det samme er skikkelig "døl"...

Anonymkode: e9ca5...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...