Gå til innhold

"Bare" en abort..

Fremhevede innlegg

Gjest Tutte
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså mener du "det er bare å ta abort". Og at mannen står uten ansvar. Heldigvis er rettssystemet uenig med deg, ettersom far har bidragsplikt selv om han ikle vil ta ansvar.

Og så bør du følge med i tiden: Nå har jo vi i Norge et velferdssystem som langt på vei gjør at økonomi ikke er en faktor på samme måte som før i tiden; ingen må gi bort barna sine fordi de ikke har råd. 

Anonymkode: 0bc22...c97

Kvinnen har faktisk et større ansvar her da det er vi som står for valget. Menn har ikke den muligheten til å velge, og da bør der største ansvaret ligge på kvinnen hvis hun velger å beholde ja. Vi har derimot like stort ansvar når det gjelder å unngå uønsket graviditet. De fleste uønskede graviditeter oppstår faktisk på grunn av slurving og glemming av p-piller. Ved korrekt bruk blir man sjelden gravid med disse. Det skjer, men ikke ofte.

Mener absolutt ikke at det er bare å ta abort, og derfor bør man passe ekstra på at dette ikke skjer. Eller rett og slett finne en mann som ønsker barn.

Til det siste du skrev, hvis velferdssystemet i Norge er så bra, da er man vel ikke like avhengig av fars barnebidrag som før i tiden uansett?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Tutte skrev:

Så lenge kvinnen velger å beholde barnet da får hun ta det ansvaret som følger med. Skulle forstått situasjonen bedre hvis abort ikke var en mulighet. Vi har faktisk et valg. 

Hvorfor det? Stort sett blir barn skapt av at to voksne personer velger å la være å beskytte seg mot graviditet begge to. Det er svært sjeldent det blir barn om en av dem bruker prevensjon og ca aldri om begge bruker prevensjon. Så hvorfor skal da kvinnen ta hele ansvaret for barnet om hun beholder det og mannen ingenting? Menn har jo nesten ikke noe ansvar for barn i dag? Hvorfor skal de ha enda mindre ansvar og ikke mer i stedet? Begge parter sier jo egentlig ja til barn når begge dropper prevensjon. For stort sett er det nå sånn barn blir til..

Anonymkode: 01ee1...ae4

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Stort sett blir barn skapt av at to voksne personer velger å la være å beskytte seg mot graviditet begge to. Det er svært sjeldent det blir barn om en av dem bruker prevensjon og ca aldri om begge bruker prevensjon. Så hvorfor skal da kvinnen ta hele ansvaret for barnet om hun beholder det og mannen ingenting? Menn har jo nesten ikke noe ansvar for barn i dag? Hvorfor skal de ha enda mindre ansvar og ikke mer i stedet? Begge parter sier jo egentlig ja til barn når begge dropper prevensjon. For stort sett er det nå sånn barn blir til..

Anonymkode: 01ee1...ae4

Det er akkurat det, det er svært sjelden man blir gravid hvis den ene bruker prevensjon. Hvis en mann har sex med ei dame han vet ikke bruker prevensjon uten å selv bruke beskyttelse, ja da skal jeg være enig i at han får ta sitt fulle ansvar for hva som måtte skje. Men det man ofte hører om er kvinner som blir uønsket gravide på grunn av glemt p-pille.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har skjedd flere ganger enn én at unggutter ikke vil bruke kondom, fordi om jeg ble gravid "kunne jeg jo bare ta abort". 

Anonymkode: f46ce...1b6

Det har skjedd meg og. Mange gutter som har sånn holdning!  Og som ungjente tør man ikke lage noe nummer ut av det, man bare håper på det beste og blir med allikevel fordi man ikke vil bli avvist eller likt mindre av gutten. Som eldre sier jeg selvfølgelig fra når de foreslår å droppe kondom at det er helt uaktuelt både med tanke på graviditet - og kjønnssykdommer!

Anonymkode: 77cdb...baa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...