Gå til innhold

"Bare" en abort..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri tatt abort, men vet at jeg ikke tenker at "det bare er å ta abort". Jeg unngår å ta abort så godt jeg kan, for jeg vet ikke om jeg hadde greid det. 

Anonymkode: 0bea6...f1a

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen andre enn deg som har sagt kvinner er "heldig" og "bare" kan ta abort, så den stråmannen kan du putte langt opp der sola ikke skinner. Prøv litt hardere neste gang.

Anonymkode: 3ffc9...b80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen andre enn deg som har sagt kvinner er "heldig" og "bare" kan ta abort, så den stråmannen kan du putte langt opp der sola ikke skinner. Prøv litt hardere neste gang.

Er faktisk en del menn som kommer med "ja men det er jo BARE å ta abort" 

Anonymkode: 852f4...1e2

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gitt samboer klar beskjed om at jeg ikke ønsker å ta abort hvis vi skulle være uheldige. Jeg tar pillen til samme tid hver kveld så jeg gjør det jeg kan for å unngå det, men ting kan skje uansett. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er faktisk en del menn som kommer med "ja men det er jo BARE å ta abort" 

Kan du finne et innlegg fra en mann som sier at det "bare" er å ta abort og som mener at dette er en enkel besluttning?

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rart at ordet stråmann dukker opp i annenhver setning i alle disse trådene. Nytt yndlingsord? Dere menn mener jo at vi kvinner har så fantastiske muligheter i forhold til dere når vi blir gravide? Enten kan vi bære frem et barn med det et svangerskap og fødsel innebærer og ikke minst fostre opp barnet, ellers kan vi velge abort som heller ikke er til å skimse av som du kan lære mer om her. Og dere sutrer over "ansvaret" dere har? Noen usle kroner eller staten betaler for dere om dere har lite penger? Litt av en oppgave for menn å få barn: få en utløsning, betal noen kroner, thats it og dere klager?

Anonymkode: 01ee1...ae4

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To opplæringsvideoer til folk som ikke har tatt abort (menn f.eks) så man vet hva man snakker om i disse diskusjonene om at kvinner er så "heldig" og "bare" kan ta en abort om de ikke ønsker et barn. 

1. Medisinsk abort

https://www.youtube.com/watch?v=lRDnVSMr5j0

2: Kirurgisk abort

https://www.youtube.com/watch?v=5THDmys8z30

I tillegg forklarer denne videoen ikke de PSYKISKE belastningene en abort kan medføre. Dette er noe menn aldri kan forstå. 

Anonymkode: 56d79...80f

• Liker 6
Gjest Tutte
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

To opplæringsvideoer til folk som ikke har tatt abort (menn f.eks) så man vet hva man snakker om i disse diskusjonene om at kvinner er så "heldig" og "bare" kan ta en abort om de ikke ønsker et barn. 

1. Medisinsk abort

Reagerer på at menn stadig får høre her inne at de får bruke kondom eller la være å ha sex hvis de ikke ønsker barn. Det samme må jo gjelde oss kvinner om vi ikke ønsker abort. Trenger ikke ta abort hvis vi ikke har sex eller ved riktig bruk av prevensjon. Klart prevensjon kan svikte. Kondom er heller ikke sikkert, og hvis det går hull på den, hva har mannen å si da hvis han blir uønsket far?

Ja og ikke ha sex er det tryggeste, men det gjelder også kvinner hvis man ikke orker tanken på evt abort.

AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, Tutte skrev:

Reagerer på at menn stadig får høre her inne at de får bruke kondom eller la være å ha sex hvis de ikke ønsker barn. Det samme må jo gjelde oss kvinner om vi ikke ønsker abort. Trenger ikke ta abort hvis vi ikke har sex eller ved riktig bruk av prevensjon. Klart prevensjon kan svikte. Kondom er heller ikke sikkert, og hvis det går hull på den, hva har mannen å si da hvis han blir uønsket far?

Ja og ikke ha sex er det tryggeste, men det gjelder også kvinner hvis man ikke orker tanken på evt abort.

Absolutt, men så er er ca 40% av abortene som taes gjennomført fordi barnefaren var negativ til graviditeten og ca 25% etter direkte (og ofte grovt) press fra barnefaren. Det vil si at det er bare 60% av aborter som gjøres hvert år som er reellt selvbestemt så en kan jo tenke seg hvordan disse tallene ville sett ut om enda flere kvinner enn i dag tok abort om en hadde innført juridisk abort og der enda flere ble tvunget til å ta abort mot sin vilje fordi også hele det økonomiske lå på dem alene. Mange menn oppfører seg alt  i dag som rasshøl og helt uansvarlig mot gravide kvinne: for kvinner som er blitt presset til abort får som regel alvorlige traumer i ettertid. Juridisk abort ville gjort dette problemet enda større. Juridisk abort burde ikke vært et tema engang. Å ansvarliggjøre menn både i forhold til hva de gjør med sine barn og kvinner med å være egoistiske uansvarlige rasshøl, burde vært et tema.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt, men så er er ca 40% av abortene som taes gjennomført fordi barnefaren var negativ til graviditeten og ca 25% etter direkte (og ofte grovt) press fra barnefaren. Det vil si at det er bare 60% av aborter som gjøres hvert år som er reellt selvbestemt så en kan jo tenke seg hvordan disse tallene ville sett ut om enda flere kvinner enn i dag tok abort om en hadde innført juridisk abort og der enda flere ble tvunget til å ta abort mot sin vilje fordi også hele det økonomiske lå på dem alene. Mange menn oppfører seg alt  i dag som rasshøl og helt uansvarlig mot gravide kvinne: for kvinner som er blitt presset til abort får som regel alvorlige traumer i ettertid. Juridisk abort ville gjort dette problemet enda større. Juridisk abort burde ikke vært et tema engang. Å ansvarliggjøre menn både i forhold til hva de gjør med sine barn og kvinner med å være egoistiske uansvarlige rasshøl, burde vært et tema.

Det viktigste er barna. Om abort er best for det ufødte abrnet burde det velges uavhengig av hva mor ønsker. Om mor vet hun ikke vil klare ta seg av barnet økonomisk for hun ta abort

Anonymkode: 3df0c...94b

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

1. Medisinsk abort

Legg denne under samliv og kjærlighetsrelasjoner. Der er menna. Ikke her på barn og familie forumet . 

Anonymkode: 77cdb...baa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har skjedd flere ganger enn én at unggutter ikke vil bruke kondom, fordi om jeg ble gravid "kunne jeg jo bare ta abort". 

Anonymkode: f46ce...1b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har skjedd flere ganger enn én at unggutter ikke vil bruke kondom, fordi om jeg ble gravid "kunne jeg jo bare ta abort". 

Hvorfor har du i så fall sex med noen som har slike holdninger til det?

• Liker 2
Gjest Tutte
Skrevet

Har man ikke økonomi til å ha barn, så gjør man alt for og ikke bli gravid. Og om uhellet skulle være ute så vurderer man veldig nøye om abort kanskje er det beste uansett hvor vondt det er. Enten det, eller så finner man seg en mann som faktisk ønsker barn, er mange av dem også.

Finnes menn som er egoistiske rasshøl ja, og det samme gjelder kvinner. Ganske egoistisk å sette et barn til verden uten å ha økonomi til det og med en far som ikke ønsker å stiller opp.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har du i så fall sex med noen som har slike holdninger til det?

Hver gang noen nekter å bruke kondom, stikker jeg med en gang. Er seksuell og komfortabel med det, men jeg setter grenser for meg selv. Ikke nødvendigvis bare fordi jeg synes det er viktig å bruke kondom når man ikke er i et fast, monogamt forhold, men fordi jeg ikke vil ha samleie med mennesker som har slike holdninger. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Tutte skrev:

Har man ikke økonomi til å ha barn, så gjør man alt for og ikke bli gravid. Og om uhellet skulle være ute så vurderer man veldig nøye om abort kanskje er det beste uansett hvor vondt det er. Enten det, eller så finner man seg en mann som faktisk ønsker barn, er mange av dem også.

Finnes menn som er egoistiske rasshøl ja, og det samme gjelder kvinner. Ganske egoistisk å sette et barn til verden uten å ha økonomi til det og med en far som ikke ønsker å stiller opp.

Hvorfor i alle dager skal eneansvaret for barn økonomisk ligge på kvinner når kvinner ikke kan befrukte seg selv? Hvis det skulle vært fair burde jo menn som ikke ønsker barn være ilagt påbud om sterilasjon eller avstå fra sex?

• Liker 2
Skrevet

Det viktigste er barna. Om abort er best for det ufødte abrnet burde det velges uavhengig av hva mor ønsker. Om mor vet hun ikke vil klare ta seg av barnet økonomisk for hun ta abort

Anonymkode: 3df0c...94b

Det er bare helt sykt å komme med en slik idé. Oppsøk hjelp. En tar da ikke livet av noen fordi mor og/eller far er fattig?! 

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet

Hvorfor i alle dager skal eneansvaret for barn økonomisk ligge på kvinner når kvinner ikke kan befrukte seg selv? Hvis det skulle vært fair burde jo menn som ikke ønsker barn være ilagt påbud om sterilasjon eller avstå fra sex?

Så lenge kvinnen velger å beholde barnet da får hun ta det ansvaret som følger med. Skulle forstått situasjonen bedre hvis abort ikke var en mulighet. Vi har faktisk et valg. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Tutte skrev:

Så lenge kvinnen velger å beholde barnet da får hun ta det ansvaret som følger med. Skulle forstått situasjonen bedre hvis abort ikke var en mulighet. Vi har faktisk et valg. 

Altså mener du "det er bare å ta abort". Og at mannen står uten ansvar. Heldigvis er rettssystemet uenig med deg, ettersom far har bidragsplikt selv om han ikle vil ta ansvar.

Og så bør du følge med i tiden: Nå har jo vi i Norge et velferdssystem som langt på vei gjør at økonomi ikke er en faktor på samme måte som før i tiden; ingen må gi bort barna sine fordi de ikke har råd. 

Anonymkode: 0bc22...c97

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...