Gå til innhold

TYSKERE...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er nå snakk om tyskere som turister i Norge. 

Jeg har hørt mye dritt om dem, men det har liksom ikke festa seg, for jeg har tenkt at de fleste sikkert er ålreite. Men hva er din erfaring, egentlig?

Etter i går kveld og i natt har jeg fått endel fordommer mot dem. Er en gjeng tyskere i 20-30-åra på en hytteplass jeg er på. De har leid hytte her.

I går tok de seg til rette med å ta ut interiøret i hytta og slenge det rundt på den skitne terrassen. Null respekt for verken hytteeiere eller nestemann som skal leie hytta (helst uten grus og dritt på sofaen). 

De begynte tidlig å bråke og skråle. Og jeg tenkte ikke mer over det enn at det var litt irriterende, særlig hun ene som skreik istedet for å snakke og som hadde en ubeskrivelig irriterende latter. 

Greit. Kjør på.. men klokka ble 23.. 2330.. 00.. 0030.. det skal være stille 23. Jeg ble sinna kl 2335. Da satt de regelrett og skreik for full hals, og det er lytt her. Sånn holdt det på. Jeg klagde til nattevakten, som var og skulle si ifra, men da hadde de hatt 5 minutters stillhet. Gikk opp og sa ifra igjen, da dro de ned og sa ifra og fikk tydeligvis med seg bråket de stod for for de hvisket i 2 min etter at vakten var dratt. Så var respekten for andre igjen borte og de begynte skrålet. Det kom pøsvær som sørget for at de holdt kjeft nærmere 01 ;) 

Men jeg ble så jævlig sinna, er på ferie og må tidlig opp og tidlig i seng (jo.. sover kl 23 og opp kl 7). Jeg holdt på å stå opp kl 7 og skrike av full hals og få ungene til å leike utenfor soveromsvinduet til tyskerne, men tenkte at det er barnslig 😂😂😂 men det fristet!

Men nå sitter jeg bare og håper at de reiser videre i kveld. Endel i fam har vært på mange Norgesferier opp gjennom og har hele veien sagt at tyskerne er vanskelige turister.. nå skjønner jeg hva de mener! Og utlendinger opplever jo også det. F. Eks i syden. De har jo et dårlig rykte ellers i verden og.

Når det er sagt hadde vi tyskere med barn ved siden av oss en dag og de var skikkelig greie og stille! Så har opplevd begge deler, men disse her... grr.. hjelper vel ikke om jeg kommer og ber dem holde kjeft på gebrokkent engelsk heller? Noen tyske gloser jeg kan komme med? 😂😂😂😠😠

Anonymkode: d7e4d...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zum Teüfel! Halt die Klappe, Arschloch! 

(Og så løper du inn og låser døra bak deg. :P)

Anonymkode: e4d2a...5ba

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke nordmenn er et snev bedre når de er Spania, Thailand eller hvor det måtte være.

Anonymkode: f04a1...bc0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtt noen raringer når jeg har feriert nær en rasteplass hvor det er mye tyske campingturister gjennom sommeren. Klager på alt mulig og tror de eier dalen, om ikke hele bygda, virker irritert hvis de må forholde seg til at det faktisk bor og ferdes andre mennesker der også, typ prøver ikke å være høflig engang. Men tror tyske campingturister er en rase for seg selv.

Anonymkode: cadea...bec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min erfaring er tyskerne et mangfoldig folk, og det finnes ikke én tysk rase. Men om man skal generalisere dem, finnes det, etter min erfaring, to kategorier:

1. Campingturister/cruisebåt: Disse tyskerne taler som regel ikke et ord engelsk, men de forventer gjerne at vi nordmenn har lært oss noen tyske gloser. De klager over at alt er dyrt og jævlig, og de tar generelt sett mye plass. De driter i norsk kultur og historie; det eneste de vil er å se naturen, bade og drikke øl.

2. Middelklasse/høyt utdannede: Disse tyskerne er som regel født i det tidligere BDR (Vest-Tyskland), og taler godt engelsk. De har gjerne lest mye om Norge i forkant, og vil besøke flere steder. De har planlagt ferien sin nøye, og satt seg inn i vårt offentlige transportsystem. De freaker gjerne ut når noe ikke går etter planen (eks. buss-for-tog, etc.), og de klager også gjerne over at alt er jævlig dyrt.

Anonymkode: bf3d3...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mange år i hotellbransjen kan jeg love deg at det er mange galninger fra alle steder.

Anonymkode: 65518...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nordmenn på tur i Norge har ødelagt hytter og laget bråk i alle år, er jo noe i avisene om det hver eneste påske. Folk er folk og noen er bråkmakere, samme hvor de kommer fra.

Anonymkode: 721ac...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en mistanke at engelskmenn og russere er i en kategori over, i den såkalte verstingsklassen. Kinesere er muligens enda mer sære til at de havner i bråkmakerkategorien, men de finner på mye rart de også.

Nordmenn er som noen har nevnt, kjent for å bråke og feste på charter.

Anonymkode: cf936...4fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg treffer hyggelige og skikkelige tyskere både i Norge og andre land.

Og bråkmakere og tullinger fra alle mulige land og steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...