AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #1 Skrevet 26. juli 2017 Føler meg skikkelig teit nå, men jeg bare lurer så veldig. Har slitt en stund med mye rart, og får relativt grei oppfølging av fastlegen min mens jeg venter på behandlingstilbud, men hun har sagt at hvis jeg blir stort verre, så vil hun få meg innlagt akutt. Jeg er for tiden ganske apatisk til det meste, og tenker at hun får gjøre som hun vil. Det eneste er det at jeg har en venninne som bor langt unna. Vi har kjent hverandre i mange år, og snakker daglig sammen. Vi har hjulpet hverandre gjennom mye, og jeg kjenner at jeg blir helt stressa av tanken på å ikke kunne snakke med henne. Er det noen mulighet for å få beholde telefonen min hos meg hvis jeg blir lagt inn, så jeg kan få snakke med henne? Eller tar de den på grunn av laderen eller noe? Noen som vet? Anonymkode: e7bd6...db5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #2 Skrevet 26. juli 2017 Det kommer litt an på hvordan og hvor du legges inn. Men stort sett er det verste du risikerer at du ikke får ha laderen selv, men må lade telefonen på vaktrommet og får den igjen når ferdigladet. De fleste får ha telefon. Anonymkode: 57af5...61f 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #3 Skrevet 26. juli 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kommer litt an på hvordan og hvor du legges inn. Men stort sett er det verste du risikerer at du ikke får ha laderen selv, men må lade telefonen på vaktrommet og får den igjen når ferdigladet. De fleste får ha telefon. Anonymkode: 57af5...61f Tusen takk, da senker jeg skuldrene litt med tanke på det. Anonymkode: e7bd6...db5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #4 Skrevet 26. juli 2017 Du får beholde telefon Anonymkode: ed9c2...973
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #5 Skrevet 26. juli 2017 Der jeg var lagt inn fikk jeg ikke ha telefonen min, det var slik reglene var fikk jeg til svar når jeg spurte om hvorfor. Men de hadde en telefon på avdelingen som man fikk låne til å ringe med, så ringe regner jeg med du får uansett. Anonymkode: 0368f...a39
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #6 Skrevet 26. juli 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Der jeg var lagt inn fikk jeg ikke ha telefonen min, det var slik reglene var fikk jeg til svar når jeg spurte om hvorfor. Men de hadde en telefon på avdelingen som man fikk låne til å ringe med, så ringe regner jeg med du får uansett. Anonymkode: 0368f...a39 Til utlandet også? Anonymkode: e7bd6...db5
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #7 Skrevet 26. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til utlandet også? Anonymkode: e7bd6...db5 Det er jeg ikke sikker på, men om det ikke er mulig så vil jeg tro du vil få din telefon for å ringe henne. Jeg tviler sterkt på at de nekter deg å ringe henne, så du skal ikke bekymre deg for det. Anonymkode: 0368f...a39 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #8 Skrevet 26. juli 2017 Det er litt forskjellig, men det må jo være en grunn hvis de skal ta den fra deg og et eget tvangsvedtak på det (altså akkurat på telefonen) tror jeg. Jeg har vært innlagt akutt og fått ha telefon, mens noen jeg kjenner ikke fikk ha den men det var jo for en god grunn. Men laderen får du ikke ha da du må lade på vaktrommet. Håper du slipper i alle fall og at det blir fortgang i at du får et skikkelig tilbud heller Anonymkode: 11bea...874
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #9 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har vært innlagt på akuttpsykiatrisk flere ganger, og alle gangene har jeg fått beholdt telefonen min. Men jeg vet at det har vært enkelte som ikke har fått beholde den, men da tror jeg det handler om at de har vært psykotisk etc., slik at de skal ha minst mulig stimuli. Anonymkode: 9fd39...be4
bobleplast_ Skrevet 26. juli 2017 #10 Skrevet 26. juli 2017 Du får beholde mobilen din (og andre elektroniske duppeditter), men du får ikke ha ledninger. Du må altså i fra til personalet dersom du trenger å lade mobilen din, og da blir den plassert på et laderom. :-)
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #11 Skrevet 26. juli 2017 Jeg har opplevd en gang at de tok telefonen min på akuttpsyk. Aner ikke hvorfor de tok den. Noen ganger forlanger de å få laderen så jeg lader den på vaktrommet, andre ganger har de latt meg ha alt av ladere osv. Kommer and på hvorfor du er innlagt og om du er en fare for deg selv eller andre. Noen ganger kan de forlange å få ta inn telefonen ol på natterstid for å ikke forstyrre søvnen. Har vært innlagt en god del ganger. Anonymkode: 209d6...076
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #12 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har opplevd en gang at de tok telefonen min på akuttpsyk. Aner ikke hvorfor de tok den. Noen ganger forlanger de å få laderen så jeg lader den på vaktrommet, andre ganger har de latt meg ha alt av ladere osv. Kommer and på hvorfor du er innlagt og om du er en fare for deg selv eller andre. Noen ganger kan de forlange å få ta inn telefonen ol på natterstid for å ikke forstyrre søvnen. Har vært innlagt en god del ganger. Anonymkode: 209d6...076 På akuttpsykiatrisk i Oslo er det ikke stikkontakter på rommene, så der hjelper det lite å ha lader på rommet uansett. vil tro de fleste lukkede avdelinger operer på samme måten Anonymkode: 3c49c...286
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #13 Skrevet 26. juli 2017 Har vært på tre akuttpsykiatriske avdelinger, to lukket og en åpen. På den åpne og den ene lukkede fikk vi ha telefon, på den andre lukkede tok de omtrent alle eiendeler. Anonymkode: c7d59...77e
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #14 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: På akuttpsykiatrisk i Oslo er det ikke stikkontakter på rommene, så der hjelper det lite å ha lader på rommet uansett. vil tro de fleste lukkede avdelinger operer på samme måten Anonymkode: 3c49c...286 Det varierer nok fra sted til sted. Men på de 2 sykehusene (og de 4 avdelingene) jeg har vært (alle akuttpsyk) så har jeg fått hatt lader og telefon flere ganger. Så langt fra alle. Anonymkode: 209d6...076
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå