Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Spock
Skrevet (endret)

Endret av Spock
.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en print screen av det først og fremst som du tar vare på. Så prøver du først å sende tullingen en melding hvor du ber han slette. Om ikke det går ville jeg faktisk tatt kontakt med slettmeg.no. Aner ikke om de kan hjelpe, men det er kanskje en grei plass og begynne.

• Liker 10
Gjest Spock
Skrevet

Tatt printscreen, og prøvde å be han om å være litt menneske og slette dette, men han mener at det er hennes skyld og at da gjør det ingenting om han bare utlever henne og hennes skader på fb. Han oppfordrer tilogmed vennene sine om å dele innlegget hans. 

Skal prøve slettmeg.no hvis fb ikke kan høre på meg snart! Takk for tips :)

Skrevet
1 minutt siden, Spock skrev:

Tatt printscreen, og prøvde å be han om å være litt menneske og slette dette, men han mener at det er hennes skyld og at da gjør det ingenting om han bare utlever henne og hennes skader på fb. Han oppfordrer tilogmed vennene sine om å dele innlegget hans. 

Skal prøve slettmeg.no hvis fb ikke kan høre på meg snart! Takk for tips :)

For en type! Er det mulig! Jeg kommer lissom ikke på noe annet enn slettmeg. Du kan jo alltids ta en telefon til politiet, men ville kanskje begynt hos slettmeg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke lovlig ut. Jeg mener det er snakk om helseopplysninger om en annen person?

Anonymkode: 38b06...80f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Offentlig info er tillatt å dele, hvor enn tullete det er at han ikke har slettet navnet hennes. Og selv om sjåføren alltid får skylden når noen blir påkjørt i ett gangfelt, så betyr ikke det at ikke den som ble påkjørt har noen delaktighet i det hele. Gamle folk bare går rett frem og satser på at andre stopper.

Anonymkode: cf707...b50

• Liker 1
Gjest Spock
Skrevet
8 minutter siden, Sirah skrev:

For en type! Er det mulig! Jeg kommer lissom ikke på noe annet enn slettmeg. Du kan jo alltids ta en telefon til politiet, men ville kanskje begynt hos slettmeg.

Ja, ikke alle som er like oppegående. Jeg også tenkte politiet med engang, men da må jeg nesten få henne til å anmelde det, da det omhandler henne. Jeg har jo heller ikke lyst til å fortelle henne at noen har utlevert henne sånn på nett. Hun er en så stille og rolig person, og ville ikke engang bry andre når hun var sengeliggende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha tatt et bildet av din kjære mormor med skader og gikk til VG, Dagbladet og alle andre mediahusene og levert historien - samt printscreen med hans fb bruker navnet helt synlig.  

Anonymkode: 0529e...f00

• Liker 2
Gjest Spock
Skrevet (endret)
På 25.7.2017 den 22.34, AnonymBruker skrev:

Offentlig info er tillatt å dele, hvor enn tullete det er at han ikke har slettet navnet hennes. Og selv om sjåføren alltid får skylden når noen blir påkjørt i ett gangfelt, så betyr ikke det at ikke den som ble påkjørt har noen delaktighet i det hele. Gamle folk bare går rett frem og satser på at andre stopper.

Endret av Spock
.
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville kjørt den I revers. 

"Denne barnslige mannen under navn og lenke her er tiltalt og dømt for dette, men nå driver han og legger skylden på offeret. Del gjerne, håper hans naboer og kollegaer finner ut hvor tett han er."

Anonymkode: 96a68...690

• Liker 11
Gjest Spock
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha tatt et bildet av din kjære mormor med skader og gikk til VG, Dagbladet og alle andre mediahusene og levert historien - samt printscreen med hans fb bruker navnet helt synlig.  

Anonymkode: 0529e...f00

Er bare det at hun er så fryktelig sjenert, stille og vil absolutt ikke at noen skal hjelpe henne med noe eller være andre til bry. Så tenkte jeg kunne få det fjernet uten at hun fant ut at denne personen hadde lagt det ut :)

Skrevet
7 minutter siden, Spock skrev:

Ja, ikke alle som er like oppegående. Jeg også tenkte politiet med engang, men da må jeg nesten få henne til å anmelde det, da det omhandler henne. Jeg har jo heller ikke lyst til å fortelle henne at noen har utlevert henne sånn på nett. Hun er en så stille og rolig person, og ville ikke engang bry andre når hun var sengeliggende. 

Når man kommer over sånne idioter så skjønner man hvorfor det finnes borrelås med sko for voksne..... Det beste er nok om din bestemor ikke finner ut av dette ja.... Begynn hos slett meg og så får du bare ta det derfra... Håper hun kommer seg ♥️

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Denne barnslige mannen under navn og lenke her er tiltalt og dømt for dette, men nå driver han og legger skylden på offeret. Del gjerne, håper hans naboer og kollegaer finner ut hvor tett han er."

For det setter bestemoren sikkert veldig pris på. :P (Det hadde vært noe helt annet om det var TS selv det gjaldt.)

Anonymkode: a6bb2...feb

• Liker 1
Gjest Spock
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg også egentlig har lyst til 😂 Men vet hun ikke ville satt pris på det i det hele tatt dessverre. Personen er ikke dømt enda, det skal sies. Men det beste argumentet dems er at de hevder gangfelt et som har eksistert i over 30 år (har bodd i gata i 30år), plutselig ikke var der den dagen personen kjørte der... 

Skrevet

Ligger posten hans offentlig? Tror kanskje jeg ville kommentert, evt med et klipp av bilde fra meldinger dere har sendt hvor han ikke vil ta det bort. Og skrevet at det er toppen av ufint at han først kjører på en eldre dame for å så kjøre over henne i sosiale medier som hun ikke er bruker av. 

Også gjentatt bønnen om at han sladder navn og personopplysninger. 

Jeg tror at oppegående venner av han som evt måtte være enige i at han er urettmessig behandlet, vil også være enige i at bestemoren din blir dobbelt skadelidende. Og kanskje noen nær ham utøver litt press.. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men helseopplysninger er da ikke offentlig info?

Anonymkode: fc03d...0f7

• Liker 5
Gjest Spock
Skrevet
1 minutt siden, Sirah skrev:

Når man kommer over sånne idioter så skjønner man hvorfor det finnes borrelås med sko for voksne..... Det beste er nok om din bestemor ikke finner ut av dette ja.... Begynn hos slett meg og så får du bare ta det derfra... Håper hun kommer seg ♥️

Ja, verste er at han har barn selv. Syns bare synd på dem. Skal begynne med dem og mase litt mer på Facebook tenker jeg :) Tusen takk <3 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Spock skrev:

Fant ikke helt ut hvor dette passet hen, men handler om familien, så prøver her :)

For å forklare historien veldig kort. I Februar ble min mormor på 70 år påkjørt mens hun krysset et gangfelt. Hun ble skadet, havnet på sykehus i 3 uker og har per idag fortsatt skader som mest sannsynlig ikke kommer til å forsvinne (tap av smak og luktesans). Vi har fått vite hvem det er som kjørte på henne, og nysgjerrig som man er, så gikk jeg inn på Facebook for å søke opp denne personen.

Der inne fikk jeg da tidenes sjokk. Denne personen har lagt ut hele tiltalebeslutningen sin, hvor min mormor blir identifisert med navn og alle skadene hennes blir beskrevet. Han skriver også masse om at det er hennes skyld som er så dum som ikke så seg for osv. 

Har personen lov til dette?! Jeg har prøvd å melde inn bildet til fb, men får ingen respons. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, føler dette er så lite innafor som man får det. 

Dette tar du utskrift av (noe jegnser lengre nede at er gjort) og oversende/leverer til både politiet og din bestemors advokat. Hos politiet kanndu spørre etter juristennsom har saken. 

Det er et klart brudd på bode den ene og den andre loven, og taler ikke akkurat i personens favør. 

Anonymkode: d5b3a...2b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Spock skrev:

Ja, verste er at han har barn selv. Syns bare synd på dem. Skal begynne med dem og mase litt mer på Facebook tenker jeg :) Tusen takk <3 

Nå må du ikke ta loven i egne hender og innkriminalisere deg selv. Gå til politiet og advokat i morgen tidlig. Går du på hans famile eller på han kan du lett bli anmeldt selv for krenkelse av privatlivets fred, terrorisering av pårørende og det som verre er. Det tjener ikke din bestemors sak og heller ikke deg, selv om jeg forstår at det frister. 

• Liker 4
Gjest Spock
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå må du ikke ta loven i egne hender og innkriminalisere deg selv. Gå til politiet og advokat i morgen tidlig. Går du på hans famile eller på han kan du lett bli anmeldt selv for krenkelse av privatlivets fred, terrorisering av pårørende og det som verre er. Det tjener ikke din bestemors sak og heller ikke deg, selv om jeg forstår at det frister. 

Nei, skal selvfølgelig ikke gjøre det. Har heldigvis mer vett i skallen enn det denne personen har :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...