Gå til innhold

Vekt som måler fettprosent

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som vet hvor man får tak i vekt som måler vektprosenten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smart Club hadde en rett før jul i alle fall... Jeg har sett en på Elkjøp også, men de er inni h... dyre

HER er Elkjøp sin

Gjest La boheme ikke innlogget
Skrevet

Så vidt jeg har hørt er disse vektene veldig unøyaktige, så vet ikke om det er verdt investeringen..

Gjest Madam Felle
Skrevet

Hvordan kan en sånn vekt, vite hva som er fett og hva som er muskel? Vi er jo alle ulike i kroppsbygningen, og derfor lurer jeg på hvordan den kan vite det.

Skrevet

Enkelte av disse vektene måler fettprosent ved å sende små eletriske impulser igjennom kroppen. Prosenten blir dermed regnet utifra hvilken type motstand disse møter osv. Men jeg har heller ikke hørt at disse skal være så veldig nøyaktige. Hadde heller investert i en fettklype..

Skrevet

Muskler og fettvev har vel ulik tetthet, skulle jeg tro, og det er vel det som er utgangspunktet for slike vekter. Men de er beryktet som unøyaktige; den beste måten for å finne fettprosenten, er fortsatt den gode gamle klypemetoden (og lenge leve (lykkelig) uvitenhet).

Skrevet
Hadde heller investert i en fettklype..

Hvor får man tak i disse, og hvordan funker de?

Skrevet

Hvor du får tak i, vet jeg ikke, men du måler tykkelsen på fettlaget på en rekke forhåndsdefinerte punkter på kroppen, og utfra det kan du regne deg fram til en ganske nøyaktig fettprosent.

Skrevet

Hvor får man tak i disse, og hvordan funker de?

Webshoper hvor du får kjøpt kost tilskudd osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...