Gå til innhold

Glaner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er mest på gruppetimer og har ikke opplevd så mye glaning.

Men husker en gang jeg trente på en maskin og det kom en mann og stilte seg rett ved siden av, så nær at jeg nesten sparket borti han. Der stod han og stirret på meg, helt til jeg stanset med det jeg holdt på med.
- Jeg bare venter på at du skal bli ferdig med maskinen, sa han.
Synes det var utrolig ekkelt. Han har da virkelig ingen rett til å stå oppi meg og stirre mens jeg trener. Jeg klarte ikke å konsentrere meg om det jeg skulle, og endte opp med å bare gå og gjøre noe annet.

Har også opplevd å bli snakket til av menn i badstu på fells spa-områder. Klassikeren er:
- Ja, det var nå vi skulle hatt en kald øl!
Da er veien til døra kort for min del.

Endret av Kelsi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dessverre må vi vel bare innse at menn vil glane og gnikke og gi oss skylda for det attpåtil. 

Ingen tvil om at vi tydeligvis ber om det. Noe flere her på kg bekrefter. Mannfolka her inne får beskyttelse for å rakke ned på oss også gitt. Ikke får vi forsvare oss heller. 

#liteimponert 

Anonymkode: f5044...906

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎25‎.‎07‎.‎2017 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Vel jeg er ikke en av dem som flasher meg. 

Jeg har alltid på en oversized jakke men har på meg treningstights..er som regel usminket og har håret i hestehalet..fremdeles stirrer folk...

Har begynt å stirre tilbake..

Verste var da en dame syklet og stirret som f.. på meg.. Så jeg stirret tilbake så flyttet hun blikket sitt fremover men jeg viste med hele kroppen at jeg fulgte med hun og jeg stirret mens hun syklet forbi så jeg snudde hele hodet mitt etter hun..

Er så lei av at folk tror de kan stirre uten å bli stirret på tilbake..

Er kjempe irriterrende...  Noen ganger stirrer de tilbake, så til slutt må jeg se ned ..for det blir bare pinlig...

Anonymkode: 71446...740

Var dette ute? Siden hun syklet forbi?  Og her stirrer du like mye på henne og bidrar til sykt ubehagelig stemning. Du ødelegger for deg selv. Gi blaffen i at folk stirrer litt. De mener ikke noe vondt med det.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, litt glad for at vi ikke hadde tettsittende treningsklær da jeg var ung. Ikke så mye glaning da. Adidas gikk vi riktig nok i, men ikke sånn som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Minitroll skrev:

Var dette ute? Siden hun syklet forbi?  Og her stirrer du like mye på henne og bidrar til sykt ubehagelig stemning. Du ødelegger for deg selv. Gi blaffen i at folk stirrer litt. De mener ikke noe vondt med det.  

Ja såklart var det ute.

Så rådet ditt er å la dem stirre mens jeg ser bedskjedent ned og later som ingenting?

hvorfor skal de få lov til å stirre og ikke jeg?

Anonymkode: 71446...740

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn elsker å se kvinner, og kvinner elsker å bli sett. Men har du issues, så kan du kle deg med hensyn til det. Den som har problemer med folkemengder, kan ikke klandre folkemengder. Den som har problemer med kroppsbildet sitt kan ikke klandre andre fordi det da er ubehagelig å bli sett på.

Alternativt kan du velge et treningssenter forbeholdt kvinner. Det har kommet flere slike nå, men for det meste er det muslimske kvinner som drar dit. Kvinner som kan velge selv foretrekker å gå der de kan bli sett på av menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja såklart var det ute.

Så rådet ditt er å la dem stirre mens jeg ser bedskjedent ned og later som ingenting?

hvorfor skal de få lov til å stirre og ikke jeg?

Anonymkode: 71446...740

"Be the change you want to see in the world"

99% av gangene jeg stirrer på noen er det fordi jeg tenker på noe helt annet og glemmer at jeg stirrer. Kanskje vedkommende gjorde akkurat dette, og når du stirrer tilbake, så oppfatter de deg på akkurat samme måte - glanende. Å "ta igjen" er sjelden en effektiv måte å løse problemer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Horten Market skrev:

Menn elsker å se kvinner, og kvinner elsker å bli sett. Men har du issues, så kan du kle deg med hensyn til det. Den som har problemer med folkemengder, kan ikke klandre folkemengder. Den som har problemer med kroppsbildet sitt kan ikke klandre andre fordi det da er ubehagelig å bli sett på.

Alternativt kan du velge et treningssenter forbeholdt kvinner. Det har kommet flere slike nå, men for det meste er det muslimske kvinner som drar dit. Kvinner som kan velge selv foretrekker å gå der de kan bli sett på av menn.

Å bli sett på gjør jo ingen ting. Det tåler vi mer enn godt nok. Man kan jo ikke unngå å se folk i en folkemengde. 

Glaning, med påfølgende sikling og gnikking derimot er ikke OK. Du merker fort om glaningen fører til at han ant runker etterpå med bilde av deg på netthinna. Ekkelt. 

Anonymkode: f5044...906

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å bli sett på gjør jo ingen ting. Det tåler vi mer enn godt nok. Man kan jo ikke unngå å se folk i en folkemengde. 

Glaning, med påfølgende sikling og gnikking derimot er ikke OK. Du merker fort om glaningen fører til at han ant runker etterpå med bilde av deg på netthinna. Ekkelt. 

Anonymkode: f5044...906

Jepp. Det er stor forskjell, og den forskjellen er enkel å skille. 

Anonymkode: 84f3c...fa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peaches
På 7/25/2017 den 20.00, AnonymBruker skrev:

Vel jeg er ikke en av dem som flasher meg. 

Jeg har alltid på en oversized jakke men har på meg treningstights..er som regel usminket og har håret i hestehalet..fremdeles stirrer folk...

Har begynt å stirre tilbake..

Verste var da en dame syklet og stirret som f.. på meg.. Så jeg stirret tilbake så flyttet hun blikket sitt fremover men jeg viste med hele kroppen at jeg fulgte med hun og jeg stirret mens hun syklet forbi så jeg snudde hele hodet mitt etter hun..

Er så lei av at folk tror de kan stirre uten å bli stirret på tilbake..

Er kjempe irriterrende...  Noen ganger stirrer de tilbake, så til slutt må jeg se ned ..for det blir bare pinlig...

Anonymkode: 71446...740

Smil til de som stirrer😊👍det gjør jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

har flere opplevd at folk glaner når man går med treningsklær og er på vei til treningsstudio?

Jeg blir så irritert..Noen ganger ser jeg bare ned mens jeg føler øynene dems brenner på ryggen.

 

Anonymkode: 71446...740

Glaner de bare når du er på vei til studioet? Ikke når du går hjem igjen? Merkelig...

Anonymkode: 0a9eb...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Froning
På 25.7.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

har flere opplevd at folk glaner når man går med treningsklær og er på vei til treningsstudio?

Jeg blir så irritert..Noen ganger ser jeg bare ned mens jeg føler øynene dems brenner på ryggen.

 

Anonymkode: 71446...740

Jo..

Forskjellen er at jeg ikke bryr meg og lar være å sutre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er at menn er jeger, kvinner er bytte. Derfor er det bare smigrende om byttet viser interesse. Glaning fra kvinner øker selvtilliten. En gutt under lavalderen som har sex med en eldre kvinne, føler seg ikke krenket og voldtatt, men blir veldig stolt.

Det er vanskelig for gutter å skjønne at jenter ikke tenker på samme måte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et problem så kle dere annerledes eller begynn å skifte på treningssenteret. Problem løst.

Anonymkode: 516e7...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, Horten Market skrev:

Forskjellen er at menn er jeger, kvinner er bytte. Derfor er det bare smigrende om byttet viser interesse. Glaning fra kvinner øker selvtilliten. En gutt under lavalderen som har sex med en eldre kvinne, føler seg ikke krenket og voldtatt, men blir veldig stolt.

Det er vanskelig for gutter å skjønne at jenter ikke tenker på samme måte.

 

Kjære vene. Det er da vel ingen unnskyldning for å oppføre seg ufint? Når skal dere lære? Hvor vanskelig kan det være å skjønne at det ikke er sånn? 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er et problem så kle dere annerledes eller begynn å skifte på treningssenteret. Problem løst.

Anonymkode: 516e7...463

Skjerp deg!! Det er som å si "jenta ba om å bli voldtatt siden hun gikk kledd som hun gjorde". Det er alltid overgripers feil. 

Glaning føles som et overgrep. Gnikking ER et overgrep. 

Jeg vil fortsatt gå med tights hjem fra trening og også ta bussen i svette tights. Jeg står ikke ansvarlig for at andre mennesker ikke kan oppføre seg. 

Anonymkode: f5044...906

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd dette men nå er jeg ikke ung og hot heller. Be folk dra til seg øya. Da blir det nok stilt. Tror en må være frekk med sånne folk.

Anonymkode: 1e446...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2017 den 18.56, AnonymBruker skrev:

har flere opplevd at folk glaner når man går med treningsklær og er på vei til treningsstudio?

Jeg blir så irritert..Noen ganger ser jeg bare ned mens jeg føler øynene dems brenner på ryggen.

 

Anonymkode: 71446...740

Kanskje har jeg opplevd det. Synes det er hyggelig, så kan jeg smile til dem, og de smiler igjen. Men jeg opplever ikke noen som glaner på en nedverdigende måte. 

Hvorfor blir du irritert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...