AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #1 Skrevet 25. juli 2017 Jeg er allergisk mot myggstikk, og myggen er unormalt glad i meg og mitt blod. Tar kortisonsprøyter samt tabletter, men jeg ser ut som personen på bildet (bare verre..). Hva kan dempe disse bittene? Får så stygge sår/arr... Anonymkode: 0f24b...50b
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #2 Skrevet 25. juli 2017 Det beste for å unngå sår er vel å prøve å la være å klø mest mulig, selv om det er enklere sagt enn gjort. Anonymkode: 2e683...c59
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #3 Skrevet 25. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det beste for å unngå sår er vel å prøve å la være å klø mest mulig, selv om det er enklere sagt enn gjort. Anonymkode: 2e683...c59 Det er dessverre fryktelig mye enklere sagt enn gjort.. Anonymkode: 0f24b...50b 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #4 Skrevet 25. juli 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er dessverre fryktelig mye enklere sagt enn gjort.. Anonymkode: 0f24b...50b Det er uansett enklere dersom du er bevisst på det. Et tips for å la det klø mindre en stund er å ta litt papir eller en klut med glovarmt vann også holder du det borti stikket. Da blir det bedøvet for en liten stund. Anonymkode: 2e683...c59
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #5 Skrevet 25. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er uansett enklere dersom du er bevisst på det. Et tips for å la det klø mindre en stund er å ta litt papir eller en klut med glovarmt vann også holder du det borti stikket. Da blir det bedøvet for en liten stund. Anonymkode: 2e683...c59 Det leste jeg på en sånn kjerringrådside i fjor, men det hjalp ikke meg😫 Har også hørt at Cola hjelper, men det er liksom ikke det jeg pleier å ha med meg når myggen skal spise (suge?) meg opp.. Anonymkode: 0f24b...50b
Gjest Springfjær Skrevet 25. juli 2017 #6 Skrevet 25. juli 2017 Jeg bruker en krem som heter xylocain. Den er mildt bedøvende, du får den reseptfritt og jeg hadde blitt GAL uten den. Jeg reagerer kraftig på mygg, å bor i skogen, det går noen tuber i løpet av sommeren 😅 I tilleg bruker jeg hydrokortisonkrem (også reseptfri).
T-Rex Skrevet 25. juli 2017 #7 Skrevet 25. juli 2017 29 minutter siden, Springfjær skrev: Jeg bruker en krem som heter xylocain. Den er mildt bedøvende, du får den reseptfritt og jeg hadde blitt GAL uten den. Jeg reagerer kraftig på mygg, å bor i skogen, det går noen tuber i løpet av sommeren 😅 I tilleg bruker jeg hydrokortisonkrem (også reseptfri). Dette. Lidokain (om det finnes fremdeles) funker på samme måte som Xylocain. Noe litt mindre effektivt er Aloe vera (gele med høyt innhold av Aloe vera, eller bladene til selve planten), alternativt takløk (plantens blader).
Gjest Springfjær Skrevet 25. juli 2017 #8 Skrevet 25. juli 2017 6 minutter siden, T-Rex skrev: Dette. Lidokain (om det finnes fremdeles) funker på samme måte som Xylocain. Noe litt mindre effektivt er Aloe vera (gele med høyt innhold av Aloe vera, eller bladene til selve planten), alternativt takløk (plantens blader). Det er samme greia aloe vera fungerer ikke like godt på myggstikk når man er allergisk føler jeg. Greit for å pleie huden, men ikke som kløestillende
Prinsesse788 Skrevet 25. juli 2017 #9 Skrevet 25. juli 2017 Ser du tar sprøyte osv. Jeg gjorde også det, men var plaget som deg allikevel. En sommer hadde vi hundebesøk i sommerhuset og jeg reagerte (aldri reagert på hunder før), og fikk Zyrtec av svigermor. Utrolig nok ble myggstikkene også mye bedre. Nå tar jeg zyrtec hele myggsesesongen og får mindre sår (selvom de fremdeles er stygge).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå