Muffen Skrevet 25. juli 2017 #41 Skrevet 25. juli 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Kikerter er naturlig, mens proteinpulver er i pulverisert form. Mon tro hva de blander det med, det ser vi jo aldri.. Anonymkode: b2c45...731 En idé er å se på innholdslista bakpå Skjønner på en måte at folk blir skeptisk fordi det er noe ukjent. Samtidig så tviler jeg på at alle som er skeptiske til proteinpulver unngår bake-pakker fra Toro feks. Dersom du er skeptisk til hva som eventuelt måtte blandes inn i dette biproduktet fra melk, er det bare å droppe de smakstilsatte. Da er det ikke noe tilsatt, det er bare et filtrert produkt fra kua. (Nå snakker jeg om myseprotein.) (Bruker tilnærmet aldri proteinpulver selv, men at det er noe "farligere" enn å spise tilsvarende proteinmengde i feks kalkun er tull. Det som kan være problematisk er hvis det ikke blir brukt som et supplement, men som en måltidserstatter. Da går du glipp av vitaminer/mineraler som finnes naturlig i kjøtt/melk/bønner osv - og mikronæringsstoffer er også veldig viktig! ) 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #42 Skrevet 25. juli 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: http://www.webmd.com/heart/news/20150508/high-protein-diet-may-be-dangerous-for-those-at-risk-of-heart-disease#1 If the heart is too stiff to relax quickly, then during fast heart rates the heart actually becomes less efficient. As a consequence symptoms of shortness of breath and exercise intolerance develop. As a consequence, of your many muscles, the one that you don’t want thickened or hypertrophied is the heart. In this regard, if chronic creatine supplementation stiffens or thickens the heart then its use may be harmful over time. Anonymkode: b2c45...731 Nå er Kreatin noe ganske annet enn whey proteinpulver.... Anonymkode: ae915...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #43 Skrevet 25. juli 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er Kreatin noe ganske annet enn whey proteinpulver.... Anonymkode: ae915...1dc Risk Of Heart Disease: Experts believe that consuming too much whey protein can have dangerous effects on people who suffer from heart disease. It can cause cardiac arrest, heart rhythms that are abnormal, and as well as complete loss of heart functionalities. Anonymkode: b2c45...731
Muffen Skrevet 25. juli 2017 #44 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Risk Of Heart Disease: Experts believe that consuming too much whey protein can have dangerous effects on people who suffer from heart disease. It can cause cardiac arrest, heart rhythms that are abnormal, and as well as complete loss of heart functionalities. Anonymkode: b2c45...731 "..effects on people who suffer from heart disease" er noe helt annet enn at det kan gi "heart disease" til allerede friske folk Akkurat som at mennesker som har cøliaki ikke er representativt for hva gluten gjør med friske mennesker. Eller det at noen har allergi mot katt gjør at katter generelt er giftige. 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #45 Skrevet 25. juli 2017 15 minutter siden, Muffen skrev: "..effects on people who suffer from heart disease" er noe helt annet enn at det kan gi "heart disease" til allerede friske folk Akkurat som at mennesker som har cøliaki ikke er representativt for hva gluten gjør med friske mennesker. Eller det at noen har allergi mot katt gjør at katter generelt er giftige. Joda men det blir det samme. Ingen av oss vet om vi har hjertesykdom, så det er altså en risiko ved å trene. Og risikoen er veldig alvorlig. Anonymkode: b2c45...731
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #46 Skrevet 25. juli 2017 17 minutter siden, Muffen skrev: "..effects on people who suffer from heart disease" er noe helt annet enn at det kan gi "heart disease" til allerede friske folk Akkurat som at mennesker som har cøliaki ikke er representativt for hva gluten gjør med friske mennesker. Eller det at noen har allergi mot katt gjør at katter generelt er giftige. http://www.indiatvnews.com/lifestyle/news-22-year-old-dell-techie-andhra-pradesh-dies-while-working-out-in-gym-how-to-prevent-accidents-at-gym-391149 Anonymkode: b2c45...731
JulieA Skrevet 25. juli 2017 #47 Skrevet 25. juli 2017 Belgfrukter (erter, linser, bønner). I motsetning til protein fra animalske kilder er ikke proteinene i belgfrukter e helvetdige. De bør derfor spises sammen med kornprodukter for for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av proteinene.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #48 Skrevet 25. juli 2017 18 timer siden, emilie123 skrev: Selv spiser jeg blåbær blandet med cottage cheese, kjempe godt. Innimellom så bruker jeg jordbær. Kjøper de frosne, det blir ikke så dyrt. Også inmari godt med frosne bringebær og valnøtter :-) Anonymkode: f5bd4...4d9
sofie777 Skrevet 25. juli 2017 #49 Skrevet 25. juli 2017 Tråden er ryddet for brukerdebatt sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #50 Skrevet 26. juli 2017 15 timer siden, JulieA skrev: Belgfrukter (erter, linser, bønner). I motsetning til protein fra animalske kilder er ikke proteinene i belgfrukter e helvetdige. De bør derfor spises sammen med kornprodukter for for at kroppen skal kunne nyttiggjøre seg av proteinene. Hæ? Anonymkode: 8f185...4ec
Pringle Skrevet 26. juli 2017 #51 Skrevet 26. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hæ? Anonymkode: 8f185...4ec Fullverdige. 1
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #52 Skrevet 26. juli 2017 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Joda men det blir det samme. Ingen av oss vet om vi har hjertesykdom, så det er altså en risiko ved å trene. Og risikoen er veldig alvorlig. Anonymkode: b2c45...731 Jo, jeg vet jeg ikke har hjertesykdom. Lege har både lyttet på hjertet og jeg har tatt EKG. I tillegg står det ikke hva som menes med for mye whey protein, så det kan være de like godt mener f.eks 500 gram protein daglig. Anonymkode: ae915...1dc
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #53 Skrevet 26. juli 2017 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du mann? Kan man bygge litt muskler på underskudd/vedlikehold? Jeg har lest svært mange om folk som har en generelt daff kropp og som via litt underskudd og mye protein, allikevell har bygget på seg muskler, men samtidig ikke lagt på seg med enda mere fett. Anonymkode: b2c45...731 Det går fint an å bygge muskler med kaloriunderskudd, jeg har nylig gjort akkurat det. (Min situasjon var ganske spesiell, jeg var syk, lå i koma noen uker og mistet all muskelmasse, og måtte trene meg opp igjen.) Jeg er overvektig, det har nok litt å si, tror det er vanskelig å øke muskelmasse og samtidig ligge i kaloriunderskud hvis du er normalvektig. Og hvorfor skulle du da ønske å ligge i underskudd? Jeg spiste ca 120 g protein pr dag, etter råd fra ernæringsfysilolog, trente mye og bygde opp musklene igjen overraskende raskt (i følge leger og fysioterapeuter). Anonymkode: 8aed4...fcc
sofie777 Skrevet 26. juli 2017 #54 Skrevet 26. juli 2017 Tråden er ryddet for spekulasjon sofie777, mod
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #55 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, jeg vet jeg ikke har hjertesykdom. Lege har både lyttet på hjertet og jeg har tatt EKG. I tillegg står det ikke hva som menes med for mye whey protein, så det kan være de like godt mener f.eks 500 gram protein daglig. Anonymkode: ae915...1dc Siden du har tatt EKG og lyttet på hjertet, så vet du at du ikke har noen problemer med hjertet. Hørtes meget rart ut. Du har utelukket noen kanskje, men finnes fortsatt haugevis av sykdommer som ikke syns der, men som man må på ultralyd og andre undersøkelser på, og ikke bare en enkel EKG. Anonymkode: b2c45...731
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2017 #56 Skrevet 26. juli 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det går fint an å bygge muskler med kaloriunderskudd, jeg har nylig gjort akkurat det. (Min situasjon var ganske spesiell, jeg var syk, lå i koma noen uker og mistet all muskelmasse, og måtte trene meg opp igjen.) Jeg er overvektig, det har nok litt å si, tror det er vanskelig å øke muskelmasse og samtidig ligge i kaloriunderskud hvis du er normalvektig. Og hvorfor skulle du da ønske å ligge i underskudd? Jeg spiste ca 120 g protein pr dag, etter råd fra ernæringsfysilolog, trente mye og bygde opp musklene igjen overraskende raskt (i følge leger og fysioterapeuter). Anonymkode: 8aed4...fcc Er du mann? Hva var vekta di før du startet med kcal underskuddet? Anonymkode: b2c45...731
Muffen Skrevet 26. juli 2017 #57 Skrevet 26. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Siden du har tatt EKG og lyttet på hjertet, så vet du at du ikke har noen problemer med hjertet. Hørtes meget rart ut. Du har utelukket noen kanskje, men finnes fortsatt haugevis av sykdommer som ikke syns der, men som man må på ultralyd og andre undersøkelser på, og ikke bare en enkel EKG. Anonymkode: b2c45...731 Kan du være så snill og ikke gjøre dette til en hypokondertråd? En annen kilde: kalkun
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå