Gå til innhold

Bekymring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en person som ofte bekymrer meg og går rundt og tenker på ting. Jeg bruker vanligvis å sette av litt tid til å bare tenke, løse opp i ting, tanker og følelser, så blir det bra igjen. Det handler alltid om å bare finne ut hva som ligger under og plager meg. Problemet nå er at jeg ikke klarer å finne ut hva det er. Jeg prøver å sortere timg som skjer og som skal skje, men jeg klarer liksom bare ikke å finne ut av det. Noen som har noen gode teknikker?

Anonymkode: 7246f...e30

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres litt ut som tvangstanker? Jeg får det i perioder - er i utgangspunktet en grubler som deg, og for en stund siden fikk jeg igjen denne følelsen av at noe er "galt", som jeg måtte finne ut av og tenke meg frem til - bare at det var ikke noe å finne og jo mer jeg grublet jo verre ble det! Jeg kunne gruble meg frem til at følelsen forsvant midlertidig fordi jeg trodde jeg hadde funnet "løsningen", men tvilen og bekymringen kom tilbake kort tid etter og tvang meg til å starte grublingen forfra. Dro til psykolog da dette var ufattelig slitsomt og fikk diagnosen OCD/tvangstanker. Tvangshandlingen min var å gruble, så det måtte jeg slutte med - jeg lærte meg å leve med denne følelsen av at noe var galt som jeg ikke klarte å sette fingeren på, og etterhvert forsvant den :) nå er jeg tilbake til vanlig grubling, haha

Anonymkode: 93068...8a2

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres litt ut som tvangstanker? Jeg får det i perioder - er i utgangspunktet en grubler som deg, og for en stund siden fikk jeg igjen denne følelsen av at noe er "galt", som jeg måtte finne ut av og tenke meg frem til - bare at det var ikke noe å finne og jo mer jeg grublet jo verre ble det! Jeg kunne gruble meg frem til at følelsen forsvant midlertidig fordi jeg trodde jeg hadde funnet "løsningen", men tvilen og bekymringen kom tilbake kort tid etter og tvang meg til å starte grublingen forfra. Dro til psykolog da dette var ufattelig slitsomt og fikk diagnosen OCD/tvangstanker. Tvangshandlingen min var å gruble, så det måtte jeg slutte med - jeg lærte meg å leve med denne følelsen av at noe var galt som jeg ikke klarte å sette fingeren på, og etterhvert forsvant den :) nå er jeg tilbake til vanlig grubling, haha

Anonymkode: 93068...8a2

Hmm jeg tror egentlig ikke det. Fordi det er alltid noe jeg gruer meg til som jeg går å tenker og føler på. Jeg må bare overbevise meg om at det ikke er noe å grue seg til liksom.

Anonymkode: 7246f...e30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...