Gå til innhold

Blærekatarr

Gjest Respect

Anbefalte innlegg

Gjest Respect

Tror jeg har greid å pådra meg en blærekatarr av den milde sorten, men jeg kunne godt klart meg uten. Hva bør jeg gjøre for å bli kvitt den fortest mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tranebærtabletter, kjøp på helsekost.Ta en "KUR" med de (står på boksen). Masse drikke, juice er vikitig!

Prøv å hold deg varm i korsryggen og på rompa (lang jakke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så viktig hva du drikker, bare du drikker så mye du overhodet kan klare å få i deg uten å spy. :-) Juice og C-vitaminer gjør urinen surere, noe som også er bra med tanke på å ta knekken på bakteriene. (Det er så vidt jeg vet ikke mulig å ta for mye C-vitamin, da askorbinsyre er vannløselig, og eventuelt overskudd skilles ut gjennom urinen. I det tilfellet her er det jo nettopp det som er ønskelig.)

Men hvis det ikke går over av seg selv relativt fort, må du komme deg til legen og få antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Men hensyn til c-vitaminoverdose har jeg hørt det motsatte; at det er de FETTløselige vitaminene (bla a og d) som det er vanskelig å få for mye av. Det var en ernæringsrådgiver (dog innen husdyrfag) som fortalte meg dette. Det som løser seg i vann løser seg jo også i blodvæsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat når det gjelder C-vitamin er det slik at overskudd skilles ut, og "overdoser" C-vitamin brukes faktisk til forebygging av urinveisinfeksjoner, nettopp fordi det kun går tvers igjennom. Har en venninne på skolen som er veldig plaget av blærekatarr, og hun har fått tabletter med superhøy askorbinsyrekonsentrasjon av legen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn te er bra. Og kaffe. Kaffen er vanndrivende, og hvis man drikker mye ellers, med masse c-vitaminer, så får man skylt ut skikkelig.

Og selvfølgelig tranebærkapsler. Jeg går aldri til legen ved uvi lengre, for de kapslene holder for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ikke lest alle svarene, så kanskje noen har skrevet samme som meg nå, men...

Du kan drikke to liter appelsinjuice - men hva er vitsen med det, når du kan ta ca 2000 mg c-vitaminer og drikke to tre glass vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan drikke to liter appelsinjuice - men hva er vitsen med det, når du kan ta ca 2000 mg c-vitaminer og drikke to tre glass vann.

Det er jo et poeng at man skal drikke MYE for å skylle ut, da vet du... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Men hensyn til c-vitaminoverdose har jeg hørt det motsatte; at det er de FETTløselige vitaminene (bla a og d) som det er vanskelig å få for mye av. Det var en ernæringsrådgiver (dog innen husdyrfag) som fortalte meg dette. Det som løser seg i vann løser seg jo også i blodvæsken.

Her husker du nok feil eller du har fått gale opplysninger for A,D, og E vitaminer lagres i kroppen og kan gi forgiftninger!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som løser seg i vann løser seg jo også i blodvæsken.

Men blodet renses kontinuerlig i nyrene. Stoffer som er vannløselige skilles derfor lettere ut i urinen enn fettløselige stoffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...