AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Hei, jeg er 15 år og skal til legen for å se om jeg kan få p-pillen Diane (selv om den kanskje ikke regnes som p-piller lenger). Det er ikke for å beskytte mot graviditet, men jeg sliter veldig med mye hår og fet hud, og av og til veldig sterke mensensmerter. Pleier legen å gi Diane eller andre p-piller til 15-åringer? Anonymkode: 3e9e9...2a9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 Hvis du har menssmerter som er fryktelig vonde så er det ofte at en jente under 16 får p-piller. Kjenner ei som fikk det da hun var nesten 14 fordi hun hadde så sterke menssmerter at hun lå rett ut i flere dager og kastet opp (hun har problemer som gjør mensen så vond da). Anonymkode: 1bb51...4de 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 Ja, tror du kan få det. Bare bestill time for å høre. På konsultasjonen vil du få spørsmål om familiehistorie (ifh sykdommer) og han/hun vil måle blodtrykk. Lykke til. Dette går fint. Har du tenkt på at det er mulig at du har PCOS? Anonymkode: 6c528...e37
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, tror du kan få det. Bare bestill time for å høre. På konsultasjonen vil du få spørsmål om familiehistorie (ifh sykdommer) og han/hun vil måle blodtrykk. Lykke til. Dette går fint. Har du tenkt på at det er mulig at du har PCOS? Anonymkode: 6c528...e37 Ja, jeg tror kanskje jeg har det, så jeg skal også be ham om å sjekke testosteronnivået mitt. Takk for svar! Anonymkode: 3e9e9...2a9
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Skrevet 24. juli 2017 Jeg fikk det som 14-åring Så fort min datter blir 13/14 skal hun også få, hun sliter like mye med store blødninger og smerter som meg. P-piller hjelper veldig på det! (Mister mye skolegang når man er hjemme fra skolen 2-3 dager hver måned, slik jeg måtte være, og slik min datter må) Anonymkode: 5ae8a...554
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Skrevet 24. juli 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror kanskje jeg har det, så jeg skal også be ham om å sjekke testosteronnivået mitt. Takk for svar! Anonymkode: 3e9e9...2a9 Si ifra hvordan legetimen gikk når du er ferdig🙂👍 Anonymkode: 6c528...e37
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Skrevet 24. juli 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si ifra hvordan legetimen gikk når du er ferdig🙂👍 Anonymkode: 6c528...e37 Skal prøve å huske på det, har timen i august. Anonymkode: 3e9e9...2a9
Nerine_ Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg tror kanskje jeg har det, så jeg skal også be ham om å sjekke testosteronnivået mitt. Takk for svar! Anonymkode: 3e9e9...2a9 En blodprøve er ikke alltid nok til å kunne sette diagnosen, kan være du trenger undersøkelse hos gynekolog også.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #9 Skrevet 24. juli 2017 Er ikke sikker på at Diane er det du vil få da, det er ganske sterkt til prevensjon å være. Men vet om flere som startet tidlig på p-piller grunnet menssmerter.. kvisene vil nok ikke bli behandlet før de er av alvorlig art, i hvertfall ikke med noe annet enn kremer og slikt. Anonymkode: ecc07...5c1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå