AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Min største reisedrøm går muligens i oppfyllelse neste år. Vi drar til Bali. Har aldri vært der før, noen som har vært der og kan komme med litt tips? Vil gjerne bo et stille sted, og da utelukket jeg Kurs, men vil gjerne bo såppas nær at vi kan dra dit på dagstur. Noen aktiviteter som vi bør prøve? Dykking osv. Severdigheter? Er det tilstrekkelig med 10 dager der? Anonymkode: 07734...498
gard Skrevet 30. juli 2017 #2 Skrevet 30. juli 2017 Hei Bali er en flott destinasjon. Kuta er ganske hektisk men du kan prøve å bo på sørsiden av flyplassen (Jimbaran stranden) - der er det litt roligere. Langt roligere er det i Ubud - det er et flott område med rismarker. Dersom du har lyst på en litt utfordrende fjelltur kan du dra til topps på Mount Agung. Vi tok en guidet tur dit og vi begynte ved midnatt og var fremme til å se soloppgangen og det var spektakulært. Hvis du vil ha en roligere plass kan du også ta båten en halv time til øya Lembongan. Her kan du leie moped og kjøre rundt. Det er mulig å dra på snorkleturer og en kan blant annet snorkle med rokker (manta rays) utenfor Nusa Penida. Litt lenger unna med båt finner du Gili øyene. De er knøttsmå men flotte. Vi bodde på Gili T og koste oss med strandliv, flotte solnedganger og snorkling.
reiseglad Skrevet 31. juli 2017 #3 Skrevet 31. juli 2017 10 dager er litt knapt for en reise til Bali. Husk at det går neste ett døgn i reisetid (18 - 24 timer), og jeg er iallefall litt groggy etter så stor tidsforskjell. Dykkingen er veldig flott på Bali, men da ville jeg tatt utgangspunkt i Tulamben eller Amed. Kort vei til vrakdykk hvis du er interessert. Eventuelt i nord, har hatt fine dykk ved Menjangan på nordvest-kysten. Er du erfaren med dykking, er det gode dykkeforhold mellom øyene Nusa Penida eller Lembongan. Med opplevde mye strøm, så du bør ha erfaring. Ved Tulamben er det rolige, fine forhold. Sanur er rolig, det samme er Jimbaran. De lokale fiskerestaurantene der er å anbefale. Anbefalte steder å besøke er Ubud, diverse tempel, Nusa Dua, få med dere noen lokale seremonier. Du bør absolutt lære deg å surfe, så meld deg på kurs, det er dritskøy! Ellers er Gili Islands veldig fine, men mye pes å reise dit hvis du bare har ti dager til disp. Fikk sett både hai og skilpadder under dykking der, så der er jo stilig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå