AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #1 Skrevet 24. juli 2017 Har dere noen i deres omgangskrets som klager mye på små ting? Er bare nysgjerrig. Har tatt meg selv i det, og jeg har begynt å bli mye mer positiv enn det jeg var før. Jeg har blitt flinkere til å ikke klage på ting som ikke har betydning (dårlig vær, forsinkelser f.eks). Jeg sliter mye psykisk og har selvsagt behov for å snakke om det med de som står meg nær. Går i en slags terapi itillegg. Men jeg tenker det er forskjell på å ta opp en vanskelig situasjon fordi man trenger hjelp, enn å klage over været og temperaturen man uansett ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: d95b7...348 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #2 Skrevet 24. juli 2017 Ved å gi universet bekreftelse på at det ikke er sol for eksempel vil du faktisk hindre at det blir sol! Så vil på det sterkeste anbefale å tenke annerledes. Ellers blir livet fort negativit ladet. Anonymkode: f66b3...71b
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #3 Skrevet 24. juli 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ved å gi universet bekreftelse på at det ikke er sol for eksempel vil du faktisk hindre at det blir sol! Så vil på det sterkeste anbefale å tenke annerledes. Ellers blir livet fort negativit ladet. Anonymkode: f66b3...71b Hva mente du med dette? Anonymkode: d95b7...348 4
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #4 Skrevet 24. juli 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mente du med dette? Anonymkode: d95b7...348 Det funker litt på samme måte som bønn. Om du konstant klager på at noe "ikke er" gjør du det vanskeligere for nettopp det å komme inn i livet ditt. Det er et ganske stort konsept. Vanskelig og forklare i korthet. Litt som "the secret" boken som ble så kjent, som handker om "tankenes kraft" som de så fint kaller det 😊 Hilsen "indianer" Anonymkode: f66b3...71b 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #5 Skrevet 24. juli 2017 Jeg merker at det irriterer meg når noen klager mye over små ubetydelige ting. Anonymkode: d95b7...348 1
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #6 Skrevet 24. juli 2017 Jeg har tenkt mye på dette i det siste, og prøvd å leve litt etter prinsippet "be the change you want to see in the world". Jeg har brukt for mye energi på å irritere meg over dumme Audi'er i trafikken, dårlig vær på en fridag, kansellerte flyvninger. Jeg hater at det blir så dårlig stemning når alle andre klager på dette, at nå prøver jeg alt jeg kan å ikke være negativ selv. Anonymkode: c9d85...361 2
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #7 Skrevet 24. juli 2017 Husk at ting som du synes er små, kan være store for andre. Ingens liv er likt. Du synes ikke været er verdt å klage over, men for noen med leddgikt, kan været avgjøre om man i det hele tatt kommer seg opp av senga eller ikke. Du synes kanskje bråk fra rånerbilene på parkeringsplassen utenfor vinduet er en filleting, men for noen med tinnitus kan det være et mareritt. At bussprisene dobles er ikke noe reelt problem for de fleste, mens for en minstepensjonist kan det gjøre at man ikke lenger har råd til å besøke mannen sin på sykehjemmet så ofte som man skulle ønske. Parfymeskyer rundt medpassasjerer på toget er til å leve med for folk flest, men et kjempeproblem for de som blir liggende i to døgn med migrene eller må på legevakta med astmaanfall. Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men du skjønner tegninga. Noen mennesker liker å klage, men det finnes også en del mennesker som ikke evner å se at også "små" problemer kan være reelle og av og til ganske store for andre. Anonymkode: f0e83...6c0 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #8 Skrevet 24. juli 2017 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å gi universet bekreftelse på at det ikke er sol for eksempel vil du faktisk hindre at det blir sol! Så vil på det sterkeste anbefale å tenke annerledes. Ellers blir livet fort negativit ladet. Anonymkode: f66b3...71b Dette er fullstendig tullprat. 100% pisspreik, rett og slett. Anonymkode: 02537...a2c 5
Gjest noe tilfeldig Skrevet 24. juli 2017 #9 Skrevet 24. juli 2017 Nei, har ingen slike i livet mitt. Ville neppe holdt dem ut i mer enn fem minutt og de ville neppe likt meg heller da jeg garantert ville utfordret tankesettet deres fremfor å dulle med dem.
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2017 #10 Skrevet 24. juli 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at ting som du synes er små, kan være store for andre. Ingens liv er likt. Du synes ikke været er verdt å klage over, men for noen med leddgikt, kan været avgjøre om man i det hele tatt kommer seg opp av senga eller ikke. Du synes kanskje bråk fra rånerbilene på parkeringsplassen utenfor vinduet er en filleting, men for noen med tinnitus kan det være et mareritt. At bussprisene dobles er ikke noe reelt problem for de fleste, mens for en minstepensjonist kan det gjøre at man ikke lenger har råd til å besøke mannen sin på sykehjemmet så ofte som man skulle ønske. Parfymeskyer rundt medpassasjerer på toget er til å leve med for folk flest, men et kjempeproblem for de som blir liggende i to døgn med migrene eller må på legevakta med astmaanfall. Jeg kunne fortsatt i det uendelige, men du skjønner tegninga. Noen mennesker liker å klage, men det finnes også en del mennesker som ikke evner å se at også "små" problemer kan være reelle og av og til ganske store for andre. Anonymkode: f0e83...6c0 Selvfølgelig, og i de tilfellene så forstår jeg det. Men da er det ikke klaging, men informasjon til andre om at de har et reelt problem. Tinitus, allergi, migrene og asma osv er sykdommer og ikke luksusproblemer. Det jeg mener er at veldig mange klager uansett. De klager over kulde for å så klage når sola kommer. De klager på absolutt alt. På snapchat om at de "døøør av varme" etc. Har man ikke en reel grunn (sykdom, traumer (jeg sliter selv med høye lyder og blir dårlig av sirener) eller er i en vanskelig livsituasjon) så er det irriterende. Anonymkode: d95b7...348 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #11 Skrevet 25. juli 2017 Ingen flere som har noe å si?😊 Anonymkode: d95b7...348
DragonDays Skrevet 25. juli 2017 #12 Skrevet 25. juli 2017 Jeg tror man føler seg bedre om man setter pris på det positive og ignorerer det negative. Av ting man ikke får gjort noe med- som været, forsinkelser, osv. Reelle problemer må man jo prøve å få gjort noe med. Jeg tror det skaper et bedre miljø for de rundt en også.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #13 Skrevet 25. juli 2017 1 time siden, DragonDays skrev: Jeg tror man føler seg bedre om man setter pris på det positive og ignorerer det negative. Av ting man ikke får gjort noe med- som været, forsinkelser, osv. Reelle problemer må man jo prøve å få gjort noe med. Jeg tror det skaper et bedre miljø for de rundt en også. Nettopp dette! En person kan ofte si: "Åårrrh jeg er trøtt" mens jeg som alltid er trøtt har sluttet å nevne det med mindre det er ekstremt (liksom at jeg må gå å hvile) eller at folk spør. Noen ganger blir jeg veldig irritert inni meg over at mennesker klager eller er veldig negative. Pleier bare å svare: "Det går fint", "Det finnes verre ting". Jeg er ikke en person som bagateliserer andres utfordringer, men når folk sier: "orker ikke gå bort dit" (ja, hadde personen hatt en kronisk sykdom hadde jeg forstått det), "det er så stress å gå opp trappene" (jaha, tenk på folk som må gå flere km for å hente vann?), "jeg døøør av varme" (hadde personen blitt dehydert og svimmel er det noe annet igjen), "Det regner. Blir så deppa" (tydelig at personen ikke vet hva depresjon er) Jeg synes også det kan være stress å gå opp mange trapper liksom, men det finnes verre ting om det ikke er noe spesielt som gjør det vanskelig å gå opp trappene. Selvfølgelig mener jeg at man skal snakke om reelle problemer. Jeg er selv på grensen til å være psykisk syk (har gått gjennom omsorgssvikt, fått en psykiatrisk diagnose (har muligens flere), drevet med selvskading og har et selvmordsforsøk bak meg), og trenger å snakke og ta hensyn til meg selv. Men nå er dette reellle problemer (altså ikke luksusproblemer) som trenger behandling, og i slike tilfeller (om folk virkelig sliter med noe) så ønsker jeg av dypet av mitt hjerte å hjelpe dem til å se håp. Anonymkode: d95b7...348
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #14 Skrevet 25. juli 2017 Synes generelt sett syting er en uting. Slutt heller å syt og gjør noe med problemet. Kan det derimot ikke endres så må det faktisk bare aksepteres. Anonymkode: 08414...d01 1
Gjest supernova_87 Skrevet 25. juli 2017 #15 Skrevet 25. juli 2017 (endret) På 7/24/2017 den 13.21, AnonymBruker skrev: Det funker litt på samme måte som bønn. Om du konstant klager på at noe "ikke er" gjør du det vanskeligere for nettopp det å komme inn i livet ditt. Det er et ganske stort konsept. Vanskelig og forklare i korthet. Litt som "the secret" boken som ble så kjent, som handker om "tankenes kraft" som de så fint kaller det 😊 Hilsen "indianer" Anonymkode: f66b3...71b Det er vanskelig å forklare fordi det bare er tull. The secret er BARE tull. Det skremmer meg at noen har tjent uhorvelig med penger på lure mennesker i sårbare situasjoner trill rundt. Ble det flere lottomillinærer etter at folk begynte å tro på The secret? NeI. Det er den verste boken jeg har lest. Mye pga inholdet men til og med oppsettet og alt var amatørmessig. Vi vil bli lurt tydeligvis siden en så dårlig bok gjorde det så stort. Æsj. Endret 25. juli 2017 av Rainstorm
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #16 Skrevet 25. juli 2017 På 24.7.2017 den 12.03, AnonymBruker skrev: Har dere noen i deres omgangskrets som klager mye på små ting? Er bare nysgjerrig. Har tatt meg selv i det, og jeg har begynt å bli mye mer positiv enn det jeg var før. Jeg har blitt flinkere til å ikke klage på ting som ikke har betydning (dårlig vær, forsinkelser f.eks). Jeg sliter mye psykisk og har selvsagt behov for å snakke om det med de som står meg nær. Går i en slags terapi itillegg. Men jeg tenker det er forskjell på å ta opp en vanskelig situasjon fordi man trenger hjelp, enn å klage over været og temperaturen man uansett ikke kan gjøre noe med. Anonymkode: d95b7...348 Det er fort gjort å smitte andre med ens egen negative tankerekke. Personlig takler jeg sånne(negative) folk som du beskriver, dårlig har jeg merket. Vil liksom ikke bli "smittet". Så jeg pleier heller snu kjapt til "hvor heldig er ikke jeg som lever så trygt", sender en ønsketenkning om at mennesker som virkelig har det tøft i andre deler av verden skal få det like godt som "oss", osv osv. Anonymkode: 627b8...ca8 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2017 #17 Skrevet 25. juli 2017 På 24.7.2017 den 12.21, AnonymBruker skrev: Det funker litt på samme måte som bønn. Om du konstant klager på at noe "ikke er" gjør du det vanskeligere for nettopp det å komme inn i livet ditt. Det er et ganske stort konsept. Vanskelig og forklare i korthet. Litt som "the secret" boken som ble så kjent, som handker om "tankenes kraft" som de så fint kaller det 😊 Hilsen "indianer" Anonymkode: f66b3...71b Rhonda Byrne Anonymkode: 627b8...ca8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå