Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Det ble faktisk før du aner, og denne gang med et spørsmål !

Jeg har funnet en korsryggs-tatovering jeg har falt for, og som jeg tenkte jeg skulle kvinne meg opp og prøve å våge meg til å ta mens jeg er nede i Thailand der, da...

Men, så er det bare det, da, at denne tattoo'en fant jeg på nettet og det er et bilde av en tatovering på en kropp, altså med farger og kroppen som også syns på bildet.

Hvordan skal jeg få til å få levert det bilde til tatovøren så han klart kan se strekene, med fargene og uten den kroppen bak ?

Jeg har jo tatt en utskrift, men det blei uklart og jeg får jo ikke vekk kroppen, da....

Har du noen idè ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

Alt hva ditt hjerte eier av glede og varme ord, dryss det langs livets veier - da gror det i dine spor.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg skal være gudmor til lille M :hjerte:

Svigerinna mi og lille M. kom for å hente mellomstemann nå og spurte pappa om han vil være fadder og om jeg ville være gudmor. Klart jeg vil :hoppe: Så nå har jeg feira med en stratos (det er blitt mye feiring på meg i det siste :roll: )

Takk for kos Baby. Right back at u :klem:

I'll be back soon !

3 minutter tok det faktisk. Dæsken,kjapp du er :ler:

Er det tattis på gang altså, arti :-) Skulle du hatt bilde av bare tattisen? Du kunne jo sjekket nettet for der finnes det jo mange sider med bilder av tattiser, du kunne jo sett om du fant den der?

Eller om du er flink til å tegne så kan du tegne den av. Har du en link til bilde?

Eller kanskje det går an til å kopiere bilde,føre den over til klipart (eller noe i den duren) for så å "klippe" tatoveringa ut. Kanskje kopien blir bedre da?

Vet ikke om det går an da, men kan jo forsøke.

Tusen takk for fine ord Tubby. Det var lenge siden og like koselig hver gang :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei har ingen link, husker ikke hvor jeg fant det og har ikke sett det igjen siden....

Nei jeg er definitivt ikke god til å tegne, så det skal jeg spare både den stakkars tatovøren og min egen korsrygg for :ler:

Jeg har tenkt litt på å fjerne bakgrunnen i photoshop, men jeg har aldri fått til å fjerne bakgrunnen før, så hvorfor skulle jeg få det til nå ?

Ikke helt lett, det der....

Og når jeg endelig får tatoveringen slik den skal være, og klar til å leveres til han som skal få gleden av å benåle min arme korsrygg, så slår vel nervene ut og poteten feiger ut i siste sekund eller noe :sjenert:

Herr Pottit er nemlig så grei å minne meg på, sånn med jevne mellomrom, at det er ei NÅL, da. :-?

Sier han som kom hjem med tatoo på brystet og skrøyt av at "pøh, det var jo ikke vondt engang!"

Lurer på om jeg skal overtale han til å ta en til (selv om jeg har sagt min klare mening om at jeg syns det holder med en og at han ihvertfall må sørge for å ha den en helt annen plass), og sitte ved siden av og se om han er like tøff når han faktisk sitter der med nåla i huden ! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Tusen takk for fine ord Tubby

:sjarmor: I så fall får du litt flere :sjarmor:

La det være avstander i samværet

Og gi plass til himmelens vind mellom dere.

Elsk hverandre, men gjør ikke kjærligheten til en lenke:

Den skal heller være et hav mellom sjelenes kyster.

Skjenk for hverandre, men drikk ikke av samme kopp.

By den andre av ditt brød, men spis ikke av samme stykke.

Syng og dans sammen og bring glede,

Men dere må også kunne være fra hverandre,

Akkurat som strengene i en lutt er adskilt,

Og allikevel skaper musikk i fellesskap.

Gi hverandre hjertet,

Men ikke i eie.

For hjertene deres kan bare holdes i livets hånd.

Stå sammen, men uten å stå hverandre for nær:

For tempelets søyler står hver for seg,

Og eika og sypressen vokser ikke i hverandres skygge

Av Kahlil Gibran

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Pottitt`nJeg har tenkt på tattis flere ganger selv jeg, men feiger ut hver gang :roll: Nå har jeg i grunnen kommet over det. Du finner ikke noen annen tatovering du vil ha da? Litjbroren min driver å tenker på det, og han har vært innom en masse nettsider og skrevet ut en del tatoveringer han kunne tenkt seg.

Det er en nål, men si til typen din at så langt inn går den ikke. Men du vil nok kjenne det vil jeg tro :wink:

Det var et fint dikt Tubby. Tusen takk :kose:

Dette blir nok en natt med deilig søvn og god samvittighet for jeg er ferdig med aksonometrioppgaven (bank i bordet :roll: )

Så da var 2 av 4 oppgaver gjort unna før den er klar for sending. Super dupert :tommelsmil:

Jeg er så glad jeg ble spurt om å være gudmor til lillejenta. Det er jo litt spesielt siden det er 1. jenta jeg er blitt tante til, og at hun attpåtil hold på å komme på bursdagen min.

Jeg er fadder til største tantebarnet mitt, og denne gangen skal jeg få bære lillesøstra hans frem. Det lille gullet mitt :hjerte:

Nait nait :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du finner ikke noen annen tatovering du vil ha da?

Det kan jo hende det dukker opp noe om jeg faktisk er så vågal at jeg går inn til mannen med nåla....

Men, har jeg først bestemt meg så skal jeg gjennomføre det og hvis han ikke har noe som frister å pynte kroppen min med så må jeg da ha med min egen sånn just in case, hvertfall...

Det er jo også noe med at når man først har begynt på en tatovering og sitter der med nåla i ryggen, så kan jeg ikke feige ut da.

Det ser liksom ikke så lekkert ut med rare streker på ryggen fordi jeg fant ut at nei, dette var for vondt, gitt, så nå går jeg !

Men, bare så det er sagt: Sjansen er stor for at jeg feiger ut før jeg i det hele tatt kommer meg inn den døra ! :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

Hellu Tubby. Så koselig med en morgenmelding :kose:

Bare vær sikker på at det er et hygienisk sted Potetskræll, så du ikke ender opp med noe ulumske sykdommer man ikke vil ha hverken i deg eller landet.

Og at personen kan det han påstår han kan, så du ikke kommer hjem med en dårlig tegna Donald Duck på rompa :ler:

Bryr meg om deg vettu :kose:

Heisann Baby-E :vinke:

Har ikke rukket å gjort mye fornuftig enda, bortsett fra å pusse tenna (det teller,sant?) :-)

Skal sitte her bittelitt før jeg setter meg ned med oppgaven, for nå er jeg skikkelig gira på å bli ferdig her.Også skal jeg vel tusle meg en tur når det lir på litt. Men det er ingen sol ute i dag, så vi får se om han hører etter i dag også ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Englekort, Spread your wings; Although you may feel intimidated by the prospect of change, and by the thought of moving past your comfort zone, you`re ready to fly high. Welcome new opportunities and know that it`s safe to follow your heart and dreams. Keep your focus upon love, service and spirit, and avoid nay-sayers or skeptics. Remember that you inspire others with your story of turning challenges into victories.

Det er jo sånn jeg tenker i forhold til utdanninga mi, at jeg vil utdanne meg til og jobbe med min store lidenskap og følge drømmen min. Det tok jo sin tid før jeg fant ut hva den var, men jeg har jo aldri vært så sikker på noe som jeg er i henhold til denne utdanninga.

Også kjente jeg meg veldig igjen i det å være redd for forandringer. Det å forandre på et liv som er så trygdt og godt og ikke vite utfallet av det.

Jeg tenkte mye på det i går da jeg var ute å gikk, at tør jeg virkelig flytte for å gå skole til høsten?

Det er jo langt unna familien min, det blir sikkert beintøft både i henhold til alt jeg skal lære på de 2 årene og penger, for studenter har sjeldent god råd.

Lille meg kommer jo til å være "alene" der nede.

Men så begynte jeg å tenke at i bunn og grunn så er vi alle alene i verden. Vi er jo vår egen person, ikke en del av noen andre. Vi bestemmer alle over oss selv og har selv ansvaret for vårt eget liv, ingen andre.

Vi vil (stort sett alle) ha noen vil kan be om hjelp og støtte, men vi vil for alltid være "alene".

En skremmende tanke på mange måter, men det er jo de som gjør oss mennesker individuelle.

Dessuten er jeg ikke så redd for forandringer mer, jeg var det før. Livredd, for alt ukjent var skummelt.

Men jeg har jo bevist for meg selv nå at jeg kan stå på egne bein og klare meg selv. Jeg vil jo få et nettverk der nede også, og delvis har faktisk, både av familie og venner. Også har jeg bevist at dette faget er noe jeg kan, for jeg hadde neppe halt i land en 5+ om dette ikke var noe jeg interesserte meg for eller kunne, såpass godt kjenner jeg meg selv :wink:

Så uansett hvor skummelt det måtte virke enkelte ganger, ser jeg frem til det nye livet som venter om en 5 mnd tid. Og 2 år senere har jeg jo drømmeutdannelsen og da starter jakten på drømmejobben. Begge deler kommer til å bli knallhardt arbeid, men det er jo da man føler man virkelig har oppnådd noe :P

Ha en strålende dag :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

Jeg skulle ønske JEG var sikker på hva jeg virkelig ville jeg :roll: Jeg må bare tilstå at jeg aner ikke hva jeg brenner for - so to speak... Eller; jeg vet jo at jeg er glad i dyr og skulle ønske jeg kunne jobbe med nettopp dyr, men det finnes jo ingen jobber å leve av i den grenen - og absolutt ikke HER :( Joda, vet at jeg kunne blitt veterinær, men eh :oops: karakterene mine er ikke SÅ bra..... Nå som jeg har Hulemannen og hans jobb, samt begge barna å tenke på i tillegg så blir det jo mye vanskeligere å velge en utdanning som man må pendle til i flere år også :roll:

Nei, sannelig er det ikke enkelt :riste:

Poenget var i grunnen at du er heldig Alwa, som har truffet så riktig i yrkesvalg/utdanningsvalg, og som har muligheten til å gjennomføre det!!!

STÅ PÅ vennen :tommelsmil:

Snøklem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare vær sikker på at det er et hygienisk sted Potetskræll, så du ikke ender opp med noe ulumske sykdommer man ikke vil ha hverken i deg eller landet.

Og at personen kan det han påstår han kan, så du ikke kommer hjem med en dårlig tegna Donald Duck på rompa :ler:

Bryr meg om deg vettu :kose:

:

Takk for omtanken Alwa !

Jeg har også tenkt på det, derfor, hvis jeg da altså tør, tatoveres jeg kun av personen som stakk herr potet da han var der sist, den tatoveringen ble helt rå.

Og han er fortsatt frisk, såvidt jeg har skjønt :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chica

O store design/interiør guru! Kan jeg komme med en spørsmål? Vi holder på å jakte etter ny leilighet, og vi har kommet over en vi liker godt. Eneste er at badet har lyseblå(!!) fliser. Er veldig glad i blått, men akkurat den fargen og på et helt bad ble litt mye. Har ikke råd til å pusse opp de første årene, så må gjøre det beste ut av det. Hvilken farge kan vi ha på håndduker/tannbørsteholdere/såpedispenser etc som passer til lyseblå? Har du noen ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alwa!

Kjenner meg sånn igjen i det du skriver om valg.. Det høres ut som du har funnet deg noe du virkelig brenner for! :klem: :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Åh heisann. Her har det virkelig vært aktivitet :o Så koooooselig :hoppe:

Nå har jeg jobbet med oppgaven siden jeg var her inne sist, siden 12 (ellerno) og er kjempe kje i ryggen. Men jeg har kommet langt på oppgaven nå da, så er jeg like iherdig i morgen er jeg muligens ferdig i løpet av kvelden :tommelsmil:

I dag har jeg sittet med collagen, altså funnet møbler og hvitevarer til kjøkkenet og grovkjøkkenet.

Fant en knalltøff lampe fra Oliver Bonas, men den ble litt i største laget siden kjøkkenet er ganske lite og jeg ikke fikk plass til noe stort spisested.

Jeg fikk ikke gått tur i dag da.Var litt for ivrig, og nå er det mørkt (pittelitt mørkredd bare :roll:)

Får ta det igjen i morgen.

Skal ned igjen om en stund og sitte til LOST begynner. Jeg roter så fælt når jeg holder på, så det er greiest å la det ligge så lenge som mulig ;)

gleder meg faktisk til du skal flytte jeg
:wink:

Det gjør jeg også, selv om beina blir bittelitt kalde en gang innimellom ;)

Ha en fin dag :klem:

Tror det hjalp, for det har jeg hatt ;) Tusen takk du :klem:

Det kommer en dag Tubby :kose:

Og hvem sier at man må være ferdig utdanna i den og den alderen? Kanskje du får en aha opplevelse om en stund og faktisk får tid og muligheter til å gjennomføre det når ungene har blitt litt større?

Da kan du være glad gubben har den jobben han har, i henhold til god lønn og billig husleie ;)

Og ikke er det sikkert dere blir boende der heller, for i forsvaret så vet an jo aldri. Plutselig befinner du deg i/rundt en by med masse masse muligheter.

Ikke no er umulig vennen :klem:

Hey girl!

Hey u!!!! :-D Gult og solbriller kler deg kjekken ;)

Halloisann Fighter :kose:

Det er godt Pottit`n. Man kan aldri vite vettu, og om typen er oppegående enda lover det godt ;)

Heia Chica,guru å guru fru blom :P

Eehhmm, nå vet jeg ikke hva slags blåfarge og hvor mye av badet som er blått. Men om du vil beholde badet i en lys tone kan du bruke håndklær i beige og/eller hvite toner. Hva med tannholder,såpedispenser i hvitt frostet glass?? Ellers så kan du pynte opp med små esker for å ha rusk og smånips i, såper i forskjellige farger og ingenting ser så lekkert ut som en ensom blomst i en vaske som går til resten av fargene. En annen ting du kan gjøre for å få fokuset bort fra blåfargen er, om det er plass, bruke møbler i mørkt tre. For eksempel Molger serien fra Ikea

Eik er også fint å bruke på baderomsmøbler og skaper en fin balanse.

Er du glad i farger og vil skape litt kontraster kan du for eksempel bruke litt limegrønt på interiøret. Er ikke alle som synes de to fargene lar seg kombinere, men det kan gå om det ikke blir for mye av hvert.

Andre farger man kan kombinere med lysblå er duse,litt mørke toner som mørkeblått og lilla. Jeg synes en spesielt lekker farge er mørkeblått som nesten sklir over i lilla.

Men dere trenger ikke flislegge badet på nytt for å pusse det opp. Fliser kan fint males også de. Det krever en del prepping i forhold til rengjøring av de gamle flisene, også må det brukes våtromsmaling.

Men resultatet blir fint og holdbart, forutsatt skikkelig arbeid, og den gamle fargen på flisene vil ikke skinne gjennom.

Det også kan jo være et alternativ, men hvor mye det vil koste vet jeg ikke. Men dette er noe man fint klarer på egenhånd, så man sparer jo penger der :-)

Det blir spennende å høre om det blir noe kjøp på dere :-D og håper jeg var til litt hjelp :bukke:

Hei lanfear. Så fint nick du har :D

Ja, jeg tror ikke det er noe tvil om det. Tok litt tid før jeg innså at jeg kunne leve av det, men er nå i gang ;)

Tusen takk for hilsen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...