Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien

Huuuiii Alwa min :klem:

Hopper innom med dagens lille hilsen :kyss:

Godt å høre at pappan din har det fint og at alt gikk bra med han!

Men du!!!!!!

- en spade ER en spade altså :Nikke::ler:

~ er egentlig av den oppfatning at det finnes så uendelig mye mer mellom himmel og jord enn vi verdslige mennesker kjenner til og kan beherske, så jeg kan godt være "Zen-Yen-Teletubbien" jeg altså :ler2::Hehe:

Hvem "heier" du på i årets Idol da Alwa?!?

Må tilstå at jeg ikke har vært helt bitt av Idol-basillen før siste uke jeg da, men har jo allerede bestemt hvem som skal vinne :sjarmor: - Jorunn er jo bare digg da, kjempeflink og har "det" som mange andre flinke mangler... Bare "det".... Skjønner :roll: Syns det hadde vært spennende og gøy og ha med Alejandro, David, Mari, Cindy og Christian også fremover, Erik og de resterende jentene er litt mer anonyme og skiller seg liksom ikke så mye ut, selv om hun Mayken - eller hva det nå var også er ganske ok!!!

Nei, la oss droppe dette "fan-griseriet" da, men det ER på tide at vi får en kvinnelig Idol-vinner denne gangen :wink:

Ha en god helg vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Jeg fikk 5+ på oppgaven min :sjokk: På evalueringen står det blandt annet at jeg tegner og presenterer fint. Flotte, gode samstemte materialvalg og dyktig arrangert.

Du er flink og det vises godt.

Det eneste som trakk ned litt var at begrunnelsen ble bittelitt for lang og jeg må legge bedre vekt på hva jeg mener.

Jeg er såååå stolt av meg selv :hoppe::hoppe::hoppe:og en gang til :hoppe:

Jeg var sikker på jeg kom dårlig ut på den oppgaven, men jeg klarte meg jo fint. De to siste har vært sånn midt på treet med 4 og 4+.

Så nå har jeg feira med en Kvikklunsj :sjarmor:

Hopper innom med dagens lille hilsen

Så trivelig du. Dagen blir ikke helt den samme uten vet du :kose:

kan godt være "Zen-Yen-Teletubbien" jeg altså

:ler:

Jeg tror også at det finnes mye mer mellom himmel og jord enn det mennesker kan se og ta på.

Ta nå menneskeheten for eksempel, er det ikke litt naivt å tro at vi er de eneste eksisterende i hele universet? Det er jo så stort.

Er sikker på det sitter en gjeng på Pluto og ler av oss som er så dumme og ødelegger naturen, krangler,sloss og dreper hverandre over penger,makt og religion og bare bedriver faenskap.

Om det skulle være flere enn oss der ute vil jeg neppe tro menneskeheten hadde skåret høyest på en IQ-test ;)

Hvem "heier" du på i årets Idol da Alwa?!?

Øøhmmm, jeg er ikke helt sikker jeg. Jeg har falt litt for Tone da, synes hun er kjempe grom. Men jeg synes ikke hun synger bra nok til å skulle vinne hele greia. Da måtte jeg nok tatt Jorun, selv om jeg ikke er noen kjempe fan. Jeg synes det blir litt "mye" av henne jeg, hun er så brautete :sjenert:

Synes uansett det er trist at noen må ut jeg da, det virker jo som en fin gjeng :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

5 + !!!!!!!!!

Jeg er stolt av deg jeg også ~Alwa~!!!

Ikke at jeg hadde forventet mindre av deg :wink: Men blir ikke mindre stolt og glad av den grunn!!

Grattis!!!!!!!!!!!!!!! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tusen tusen takk Tubby og Swan :klem:

Jeg er stolt av deg jeg også ~Alwa~!!!

Så koselig å høre :kose:

Jeg tror neppe karakteren blir like bra nesten gang, for jeg sliter fælt med den aksonometrioppgaven altså.

Plutselig var ikke A.metri så arti lengre :roll:

Feiringa over karakteren gikk litt over styr da, med både Kvikk lunsj og safari cookies. Og jeg ble jo aldri sulten igjen så det ble sein kveldskos gitt :roll:

Så nå er jeg ubehagelig mett igjen og kommer ikke til å spise safari cookies på gud vet hvor lenge. Dog en Kvikk lunsj eller to skal jeg nå klare å klemme inn i trynet i løpet av påsken :sjarmor:

Pappa har fått svar fra undersøkelsen. De fant ut at han har en defekt der 2 blodårer krysser hverandre, så han skal inn til operasjon over påske.

Nå er han sykmeldt frem til den 17 april. Stakkars gubben kommer til å gå på veggene her :ler:

Så nå vet vi heldigvis hva det er og at det kan fikses :-)

Nå er hodet vondt og kroppen trøtt, så jeg tenker jeg kravler til sengs med Elle interiørbladet mitt jeg.

Sove godt :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er da !

Jeg er litt treig i forhold til de andre gratulantene ser jeg, men: Gratulerer med kjempebra karakter !

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

Tusen :hjerte: Potetskrell. Kanke få meg seg alt hele tiden heller ;)

I dag startet jeg dagen med å være flittiglise. Først og fremst så måtte jeg tenne opp, for etter en kald natt var det 8 grader innendørs i dag :-?

Så støvsugde jeg, tørket litt støv,vannet planter, skifta duker som måtte strykes først, vasket opp,rydda, og skifta pynteputer og kasta de andre på vask. Pynta litt med gul blomsterpotte og gule lys, for påsken er jo rett rundt hjørnet her.

Sendte litjbror ut for å måke snø, så nå er alt klart til mammsen og pappsen kommer hjem :-)

Jeg har fremdeles ikke blitt sulten etter gårsdagens spisegilde, så dagens frokost tror jeg blir middagen :P

Også har jeg sittet foran peisen og lest ferdig Zen boka mi. Det som slår meg når jeg leser om Kina,Asia og japan er alle tradisjonene og ritualene de har.

Alt har på en måte sin spesielle betydning og de er så mye flinkere til å se meningen med og skjønnheten av det de omgir seg med.

For eks. plommen er i Kina et symbol på udødelighet. Et blomstrende kirsebærtre uten frukt er et tegn på renhet i Kina, mens det i Japan også forbindes med hell og lykke. I ekteskapssermonier drikkes det derfor te laget av kirsebærblomster.

Grønt er fargen for oppvåkning,håp og livets gang.

Å åpne dører på den tradisjonelle vestlige måten har ingen plass i østlig tradisjon.De har skyvedører for å skyve døren til side. Dette sees på som en mer grasiøs handling og man unngår å få rommet innenfor midt i fleisen i det man åpner døren.

Og mens andre mennesker kjøper store,myke,svinedyre senger med all komfor man kan ønske seg, sover de på futonmadrasser på gulvet. De ser det på som en unatur og heve søvnen på en høy plattform for søvn er en kroppsfunksjon som ikke bør forstyrres. Dessuten skal man ligge nærmest jorden.

Futonmadrasser har tjukk bomullspolstring som tillater musklene og slappe av og huden å puste naturlig, mens den faste overflaten gir god støtte for en dyp uforstyrret søvn.

Å vaske seg sees på som en symbolsk renselse fordi det ligger en ærbødighet i renslighet knyttet til respekten de skylder kroppene sine.

Mat tilbredes med største omhu og omtanke og det sies at Det øyeblikket man tar maten til munnen kan helligjøres ved å rette oppmerksomheten mot det essensielle. Før du tar din første munnfull, kan du tenke på maten som jordens og solens frukter - en viktig forbindelse til vitale kilder for energien vår. Vær sikker på at du husker sulten til dem som ikke er så heldige, når du ser på en full tallerken med forventning.Kultiver medfølelsens frø.

De bruker ofte runde former på glasstøyet sitt for det heter seg at

Rundheten i en tallerken eller en bolle- en verden inni en verden.

Alt vi er og gjør er rammet inn i evighetens sirkel.

Granatepler og frukter med frø symboliserer fruktbarhet, overflod, kjærlighet og ekteskap.

I Asia vil et bilde av et granateple som er delt i to og åpnet, bringe gode ønsker.

Kirsebær er et samurai-emblem og er symbolet på krigerens rop og skjebnen som venter på ham.

Mens det mest interessante må være tesermonien deres.

Den kan kun læres fra master til disippel og det tar mange timer med studium og øvelse å lære seg kunsten.

Selve sermonien holdes i et terom med peisild der gjestene ankommer gjennom en Zen-hage og skyller munnen og hendene med vann fra en steinvask.

Så nipper deretter hver og en av dem til en bitter,grønn te mens verten som selv ikke drikker, konsentrerer seg om å passe på at vannet småkoker,fjerner tebladene og øser oppi koppene på en korrekt måte.

Man deler de koppene det drikkes av, for å forsterke følelsen av tilhørighet.

Jeg tiltrekkes litt av denne enkle men samtidig så kompliserte måten å leve på. Og tradisjonene blir holdt i hevd generasjon på generasjon og har vært slik i mange tusen år allerede.

Det at de faktisk tilbereder maten de spiser med omtanke for både kropp,sjel og med tanke på andre som ikke har muligheten til å bli mett synes jeg er kjempe flott.

Hvor mange kan med hånden på hjerte si at denne tanker slår en når man sitter å spiser?

Hele konseptet med Zen er jo en rolig og harmonisk livsstil, der man tar vare på hverandre,naturen,sin egen kropp,sitt sinn og det er stort sett alltid en tanke bak alt man sier eller gjør.

Kanskje mange mennesker rett og slett er blitt for bortskjemte? At alt for mange har et mye vil ha mer prinsipp de lever etter, og jeg ikke bedre enn andre.

Man glemmer rett og slett å se at det er en grunn til at man er på jorden og alt det nydelige man omgir seg med, alt man er blitt priviligert med som man til slutt ikke enser og strever etter noe nytt og bedre.

Derfor tror jeg vi har noe å lære av zen og feng shui, selv om mye høres fullstendig spinnvilt ut, så er det i bunn og grunn det å lære seg å sette pris på!!

Dette ble et langt innlegg :roll:

Nå venter studiene mine, ha en flotters dag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:sjenert: Jeg vet ikke helt jeg Alwa, det høres flott ut og leve så harmonisk, men samtidig så føler jeg litt sånn klaustrofobi; hjelpe meg - kroppsbeherskelse eller tankebeherskelse på et sånt nivå er nok ikke helt min gate tror jeg :roll: Men det må være flott å kunne leve sånn OG være tilfreds :wink:

Har vært litt sånn flittig jeg også i dag Alwa - har bakt kanelstenger :sikle: Gjærbakst er såååå godt......

Så har jeg fått med meg gullene våre :klappe: - flinke skiskytterne våre- og brodert litt... Holder på med sånne korsstingsbroderier, jeg er smått helt oppslukt av dem :ler: Akkurat nå har jeg noen kjempesøte Ole Brumm bilder jeg holder på med. Flotte og henge på barnerommene da :wink:

Ønsker deg en fortsatt fin søndag vennen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Meteora

Tittei, ~Alwa~ :vinke:

Jeg er enig med deg. Jeg tror vi mennesker har

blitt alt for bortskjemte. Vi må lære oss å sette mer

pris på tingene igjen. Se på alt det underlige og

fantastiske vi har rundt oss! :)

Du må ha en fortsatt fin dag og kveld :klem:

Sjalabais.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jooo, det er sant det og Tubby. Og selv om mye kan virke veldig fjåsete( hvorfor ikke bare lage en kanne te lissom) så er det tradisjonene de er så flinke å holde på. Og det faktum at hele seansen handler om å være sammen og skape tilhørighet til hverandre.

Etter å ha lest den boka fikk jeg dårlig samvittighet i forhold til valget jeg har tatt angående utdannelsen. Målet mitt er jo å få meg en jobb jeg trives i og elsker (er vel greit nok i seg selv) men jeg ønsker meg også en romslig økonomi. I bunn og grunn for mine fremtidige barns skyld, men det ligger jo mye egoisme bak også. For det vil jo ikke gange bare ungene men også meg og oss.

Men så tenker jeg på dem som har økonomi som strekker greit til, og de klarer seg jo de også. Og jeg påstår jo ikke at den familien eller ungene har et dårligere utgangspunkt enn andre, for de lærer seg å sette fokuset og setter pris på ting andre med god økonomi kanskje ikke klarer.

Sånn sett har jeg vært heldig selv, for vi har aldri manglet noe.Vi hadde ikke for mye penger, men hatt det greit nok selv om mamma og pappa har måttet "passe litt på". Nå som vi er eldre og ikke krever så mye, og 2 har flyttet ut har det selvfølgelig blitt romsligere for dem.

Men jeg har sett så mange av mine venninner som spinker og sparer og jobber halvt ihjel seg for å få pengene til å rekke til husleie,mat og bleier og jeg vil ikke ha det sånn :-(

Og de har jo nesten ikke tid til å sette pris på.

Og uansett hva man sier så har dårlig økonomi mye av skylden til at forhold ryker.

Så hvordan kan man ha det romslig og godt økonomisk og likevel sette pris på de små ting i livet også. Går det an?

Eller kanskje jeg lærer meg å nøye meg med litt mindre.

Er god økonomi noe alle mennesker tilstreber eller er det bare jeg som ikke har lært meg verdien av livet enda?

Jeg skjønner jo at penger ikke er alt, men fytti katta så mye enklere tilværelsen må være uten å gråte på grunn av regninger eller spise havregrøt på grunn av en uforutsett utgift.

Tror ikke det var så mye sammenheng i dette akkurat :roll:

Ønsker deg en fortsatt fin søndag vennen

Du også Tubby, takk for at du stakk innom :kose:

Du må ha en fortsatt fin dag og kveld

Du også, og takk for fint innlegg :klem:

Gooood Morgen ~Alwa~ !

:ler: Senga mi er kald for evigheter siden knuppen :wink:

Er du her nå

Jah, men jeg var ikke her klokka 16.09 nai :-)

Nå har middagsbesøket vårt dratt igjen, så tilbake til studiene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Hellusann :vinke:

Var det fint på barneselskap?? Satte dere halen på grisen? :ler:

Det er jammen lenge siden :o

Heei!! :-)

Javisst! Det var kjempegøy! :P Masse lek og morro :-) Jeg lekte sjørøver! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

:o her har det skjedd mye! Oppdaterer meg i morgen jeg.

bare innom med en :klem: , før jeg stuper inn til sambo :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjesta

I kveld har jeg sittet i flere timer med oppgaven uten å komme en spøtt lengre. Og så lenge jeg ikke fikser aksonometrien står jeg BOMMM stille :sur:

Og jeg skjønner ikke hva jeg gjør galt. Jeg har jo gjort det flere ganger før og alt ser bra ut helt til jeg nærmer meg slutten, da er plutselig et par av veggene ujevne og ikke samstemte i det hele tatt. Det er til å grine av :-(

Får prøve igjen i morgen, men da skal det gå.Om jeg så må sitte i 12 timer forså å dra til Oslo og riste NKI littegranne :roll:

Så jeg avslutta kvelden med 2 knekkebrød, en kopp grønn te og en episode av Friends.

Også ble humøret lettere når det var hilsner her inne da :-D

Nå er det natta her, varmeflaska ligger i senga og venter. I mangel på den gode,varme kjæresten får den duge ;)

Tror kanskje jeg "flytter" hjem til leiligheten igjen i morgen. Savner både den og tid for meg selv. Er jo ikke vant til å bo sammen med noen over så lang tid, og hvertfall ikke 3 personer.

Også er jeg jo tross alt stor jente og klarær mæji sjæl :briller: (stort sett :sjenert: )

Jeg lekte sjørøver!

Sang du kaptein sortebill da? Den er obli. under slike omstendigheter vettø ;)

En god nattaklem til deg også Baby :klem: ooooog Slim :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

I dag har verdens beste,snilleste og desidert kjekkeste gutt bursdag.Og han er miiiiin :hoppe:

:bursdag: til snuppen min :-)

Nå er jeg nydusja og det var et rent lite helv :frustrert: å komme seg gjennom flokene i det våte håret.

Når det er tørt er den skinnende blankt og fint, men i våt tilstand, huttetuu :roll:

Så enten må jeg bli myye finkere til å kure det, ellers så må jeg la det få litt fred fra stripinga for jeg merker jo at det har forandret seg etter jeg begynte med det. Det floker seg mye lettere enn det gjorde før.

Også er det snart på plass med en stuss, men lengda begynner å bli kjempe fin, går til midt på ryggen.Selv om det tidvis er i veien :-)

Nå skal jeg kaste i meg litt frokost. Er ikke sulten da,har bare vondt i magen. Men frokost er dagens viktigste måltid så...

Også skal jeg sette meg ned med oppgaven igjen (kjenner jeg blir irritert bare ved tanken) men uten den kommer jeg ikke videre på oppgaven så....ittno bønn.

Dagens engelkort ble Sensitivity; You`re extra sensitive to energies and emotions right now. Honor yourself and your feelings.

Lytt til følelser og følg intuisjonen din :dagensrose:

Håper alle sammen får en kjempe fin dag :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...