Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Jeg syntes nesten det var slitsomt å reise hjem da jeg bodde sørpå jeg, for man skulle jo rekke alt mulig på så kort tid. Treffe familie, venner, ut her og der, hit og dit.

Man ble jo heller utslitt og sliten av hjemturen.

Og om man skulle ut med venner eller noe lign. så fikk man dårlig samvittighet fordi foreldrene ikke hadde sett en på lang tid :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jepp, det er liksom det.

Jeg vil jo gjerne besøke venner i Oslo, men føler nesten ikke at jeg kan, p.g.a foreldra mine, og fordi det jo er noen timer mellom der de bor og Oslo.

Så dette med at det er så kort tid å dra hjem på og så langt, og så mange steder man helst skulle vært på en gang, som man ikke rekker uten å enten slite seg ut eller få dårlig samvittighet overfor enten familie eller venner, så har vel det vært hovedårsaken til at jeg blir her i påsken.....

Nå er jo aldri han jeg liksom skal bo sammen med hjemme heller, så å bare reise når han en sjelden gang er hjemme er liksom ikke det jeg ønsker meg høyest akkurat da heller.

Så det er vel den største baksiden ved å bo her jeg gjør i forhold til hvor andre bor.

Er det ikke det ene, så er det jaggu meg det andre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den som visste det.... :-?

Vet ikke, jeg har gitt klar beskjed om at hvis han må jobbe eller har tenkt seg hjem til familien sin så MÅ han gi beskjed til meg så fort som bare pokker, for da gidder ikke jeg sitte her.

Men, det er ikke så lett for han å vite heller, for prosjektet han jobber på er ferdig anytime, og han går bare og venter på beskjed....

Og etter at det er ferdig så er det en liten tass et langt sted unna som gjerne skulle sett pappan sin snart.

Så jeg vet ikke, jeg.

Skal du noe spennende i påsken ?

var det noe kjæresterier på gang da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Nå er magen frustrert på grunn av lite mat, ryggen frustrert siden jeg har sittet her alt for lenge og jeg litt småfrustrert fordi jeg ikke fikk gjort det jeg mente jeg skulle gjøre på studiene mine (veldig selvforskyldt da men :roll: )

Nå er det frustrerte fruer :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Ja, han har vel en liten en også han ja Pandora. Har dere han på besøk noe ofte da?

Jeg og kjæresten skal hverfall være sammen.Jeg regner med vi kommer til å være hos meg litt og en del på hytta hans. Vi får hvertfall 2 uker sammen, og det har ikke skjedd siden sommeren 04 :tommelsmil:

Jeg liker Frustrerte fruer bare bedre og bedre. Til og med pappa sa oi, da den ene fruen ble færska av svigermor :ler:

Etterpå var det Joey (digger den plutten :ler2: ) også Kongen av Queens. Men i morgen blir det ikke like mye KG. Da blir det pl*** (sensurert for Trøffels del :sjarmor: ) av grovkjøkkenet, også har mammsen fri fra jobb så kanskje vi finner på noe. Hun skulle hvertfall sove til hun våknet av seg selv i morgen, noe som gjærne innebærer at hun sitter foran peisen klokka 07.15 :ler:

Nå er det over 30 minus ute. Glad jeg sitter inne gitt :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

Ny dag,nye muligheter :P

I dag er det svinekaldt ute. Må pakke på meg godt når jeg skal utenomhus. Men vi har sol, så får den stå på ei stund blir det vel bitte litt varmere tenker jeg.

Også blir jeg vel sittende med studier mesteparten av dagen tenker jeg. Og nå må jeg få sendt i vei den allerede ferdige oppgaven, skjønner ikke at det går an å være så treig :o Skamme seg Alwa :fy:

Nå er det frukkost ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nej, vi har ikke det, pappan bruker å reise dit.

Nå sitter jeg på jobb og er liksom-så-kreativ her jeg, da.

:ler:

30 minus ja, hehe, hørte det var 20 i Oslo.

Her var det fem da jeg dro halv sju i dag, og vindstille til en forandring = ikke ille i det hele tatt. Og null snø, da.

Selv om det snødde litt i går, men det var jo mer en vits enn noe annet..

Det er på slike dager jeg priser meg gladelig over at jeg bor her jeg bor. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chica

Har du mange innleveringer? Har du eksamen i tillegg? Jeg tar et nettkurs, og har ni innleveringer i vår + eksamen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiiiiiiiskaldt her i Oslo og! Men Fisken har pakket seg så mye inn at han svetter ihjel her inne. Akkuratnå sitter jeg med tjukk joggebukse, sokker, ullsokker, ulleggvarmere, singlet, langermet genser, fleecegenser, pulsvarmere og lue! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Pandora; når det er 20 minus i Oslo, da er det kaldt i Oslo. De har lov til å syte da :P

Og her er det så mye snø at jeg tror neppe den forsvinner før vinteren kommer på nytt :-?

Har du mange innleveringer? Har du eksamen i tillegg? Jeg tar et nettkurs' date=' og har ni innleveringer i vår + eksamen...[/quote']

Det er 20 moduler og 12 innleveringer. Har ingen eksamen men en avsluttende prosjektoppgave. Får man godkjent den får man tittelen interiørkonsulent.

Men når jeg begynner på skole til høsten må jeg gjennom eksamen. 2 faktisk, huttetu :P

Hva studerer du da Chica?

Åh kjære :ler: Da er det ikke noen fare med at du fryser skjønner jeg :ler2:

Tenkte jeg skulle ut å gå, men så ble jeg dårlig i magen. Sikkert frokosten som skulle fort gjennom. Pappsen kom hjem i lunsjpausa si med rundstykker til oss, så vi har hatt en riktig så fin liten familiestund ved frokost (for noen :roll: )/ lunsj (for andre) bordet.

Får se om magen roer seg litt nå. Og siden sola skinner ute er det bare 15- ute nå, hvertfall i sola :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Chica

Tar lønns-og personalskolen på NKI deltid. Når arbeidsgiver spurte om jeg ville ta det så sa jeg ikke nei! Har liksom ikke klart å la vær å studere mer etter jeg ble ferdig på skolen. skal prøve å unngå å ta noe til høsten, for det hadde vært litt godt å komme hjem fra jobb og ikke ha dårlig samvittighet for at jeg ikke gidder å lese... Men spørs da, om jeg klarer å holde meg unna nettsidene til div skoler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Da får du vel betalt det av arbeidgiver også da?

Jeg hadde ingen planer om å gå skole den dagen jeg satte i gang med dette studie her, så egentlig vil dette studie være "bortkasta" sånn sett når jeg er ferdig utdanna, for den utdannelsen vil være betydelig "høyere" enn dette (hvis du skjønner hva jeg mener :sjenert: )

Men nå ser jeg på det som en god ærfaring, dessuten vil jeg allerede kunne en del når jeg begynner på skolen. Og har jeg betalt 20.000 for det skal det nå saktens gjennomføres :P

Og desto mer som står på cv`n :roll:

Men det er skikkelig tøft å kombinere studier med 100% jobb, så jeg ser frem til det å kun være student. Selv om det innebærer studielån og "fattigdom" en periode.

Nå går jeg jo sykmeldt og har tid nok, men sliter mye med konsentrasjon på grunn av smerter.

Hva kunne du eventuelt tenke deg å studere til høsten da? Jeg har litt lyst til å ta motestudie gjennom nki, aller mest for min egen del men siden jeg skal utdanne meg til interiørdesigner så vil det kanskje komme greit med?

Klær og mote har også alltid vært en stor interesse, men det er ikke noe jeg kunne tenkt meg å jobbe med yrkesmessig. Men interiør og mote går jo ofte hånd i hånd...

Men først må jeg gjøre meg ferdig med de første 2 :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica

Ja, arbeidsgiver betaler hele greia. Hadde ikke tatt det ellers nei.

Har 3 år på høgskole, så deler av kurset var litt overflødig, men lønnsbiten kan være greit og ha med seg. Det lærte vi lite om på høgskolen.

Veldig usikker på hva jeg skal ta til høsten hvis jeg skal ta noe. Funderte på å ta revisorfag for å etterhvert få en konkret tittel, men så har jeg fått en jobb jeg trives i, og vet ikke om jeg orker å satse på en "ny" utdanning mot noe jeg ikke vet om jeg vil jobbe med. Så tror nok jeg avventer hele greia, evt prøver å finne noe innen personal/ledelse kanskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kanskje like greit å avvente da ja, så man ikke ender opp med å bruke masse tid og ressurser på noe man egentlig ikke får bruk for.

For tid tar det, mer enn nok av ;)

Har noen venninner som driver å tar noe spesialisering innen det de jobber med, på arbeidsgivers bekostning.

Nesten ene og alene for høyere lønn, og så lenge arb.giver vil sponse så hvorfor ikke? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...