Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei på deg!

Virker som du står på for fullt om dagen, husker du ikke hva jeg sa, eller? :fy:

Neida, jeg er selvfølgelig glad for at du har det bra og at snuppen er så flink :P

Kos deg i sola du :rosasmil:

Mange klemmer fra meg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

så koselig at du får snuppen din bort:)

Håper dere koser vettet av dere :ler: (skal vel ikke gå inn i nærmere detaljer, hææ?)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien

Er det ikke i morgen du skal på sykehuset Alwa?

Jeg ønsker deg lykke til, krysser fingre og tær og alt jeg har - og en stooooor suss på kinnet :wink:

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppa,

nå har jeg oppdatert meg litt her inne i dagboka di. Det var da fælt så mye som skulle foregå i Alwaland da... :-?

Det er godt det ikke er bare meg som irriterer meg over alle skavankene i forumet for tiden.

Tenker på deg, vennen!!

Klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oooiiii så masse hilsner a gitt :o

Det gikk fint i dag og jeg ble både tatt godt i mot og hørt :-D

Jeg fikk se MR-bildene og må innrømme at å sitte sånn å se på bilder av hodet ditt og en hvit klump du vet ikke burde være der var rimelig tøft.

Men svulsten er bare 11,5 mm stor (selv om jeg synes den var stor nok :roll: ) og den en rund og har samme farge gjennom det hele og det er et godt tegn. Uansett om de ikke kan være 100% sikker så er de ganske sikker på at det er snakk om en godartet svulst, og det er jo positivt :-)

Problemene jeg har med synet tror han henger sammen med svulsten MEN, den klasen med blodårer de fant på venstre side er visst ikke så ufarlig likevel.

De utgjør ingen fare i forhold til at jeg kan dø av de, men er det ille nok kan de lage et riktig så lite helvete. Og det er der han tror grunnen til at jeg mister følelsen på høyre side ligger.

Denne klasen med blodårer forklarte han med at hos enkelte mennesker så kan blodårene "slå seg sammen" og danner flere og nye blodårer som ikke burde være der. Dette kan gjøre at nerveimpulsene ikke kommer dit de skal og da blir det på godt norsk krøll.

Hodepinen var han ikke sikker på for den kan skyldes både svulsten og denne klasen, så det neste som skjer nå er en ny MR for å sjekke om svulsten har forandret karakter også bruker de kontrastveske for å sjekke disse blodårene, så skal jeg inn til ny samtale hos han.

Så jeg vet fremdeles ikke om det blir operasjon eller ikke, så den uvissheten blir jeg ikke kvitt enda.

Men han ringte opp til rtg-avdelinga og sa han ville han denne MR-undersøkelsen så fort som mulig og vurdering fortløpende etter denne, så han tar hvertfall initiativ til å få litt fortgang i sakene. Så nå er endelig utredninga i gang for fullt, og godt er det :P

Han var lite fornøyd med nevrologen som undersøkte meg på det andre sykehuset for i følge han var det ingen forskjell på reaksjonene høyre og venstre side.

Sannheten er at reaksjonsevnen på venstre side er betraktelig dårligere enn på høyre og langt under det som normalt er :-? Og dette er sannsynligvis relatert til svulsten.

Svulsten ligger langt bak nesten mellom hjernehalvdelene men altså på høyre side.Den beste nyheten er at begge deler kan enten opereres eller strålebehandles, juppi :-D

Siden det gikk så fint i dag avbestilte jeg timen hos nevrologen i morgen, for nå er jeg sikker på at jeg får den hjelpen jeg trenger.

Etterpå dro vi på shopping men siden formen er så som så ble det ikke store greiene. Fikk brukt penger på et par limegrønne semskede sandaler, et skjørt med mørkt brunt og limegrønt mønster fra H&M, et armbånd og øredobber i etniskinspirert stil.Også kjøpte jeg det nye albumet til Røyksopp (elsker only this moment) og filmen Svigers er værst

Det er selvfølgelig godt å se snuppen sin igjen men formen har desverre vært dårlig de siste dagene. Utrolig synd og jeg er så lei meg for det men det nytter vel ikke deppe for det heller. Situasjonen er som den er og snuppen takler det beundringsverdig :hjerte:

Og nå er det hvertfall bestemt at det blir ingen tur til Spania på oss så nå må vi få avbestilt og sendt attest så vi får igjen pengene våre.

Jeg har også begynte å lure på skolen til høsten men orker ikke ta standpunkt til det akkurat nuh.

Tjaaaa, da var det vel ikke mer å si. Tusen takk for hilsner snille dere. Er så sliten nå så jeg svarer ikke hver og en av dere, men sender i vei en sleng :kyss: til alle sammens.

I morgen er det spådd sol, og godt er det for her har det regna sidelengs de siste 2 dagene.

Ha en fin dag alle sammen :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest baby-E

hei vennen!

Så godt at du endelig har kommet i gang med utredningen! Og at de faktisk kan gjøre noe med svulsten :hoppe: Det gleder meg virkelig å høre vennen!

Nå skal jeg straks lage meg frokost og iskaffe og sette meg ut i solen jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Alwa!

Det er veldig godt å høre at du har kommet til en lege som tar deg på alvor, og at du har fått en forklaring på problemene du har slitt med. Det er også godt å høre at både svulsten(for et ekkelt og dramatisk ord) og "klasen" av blodårer kan behandles, sånn at de plagene du opplever nå ikke er noe du må lære deg å leve med. Kan skjønne at du bekymrer deg for hvordan den nærmeste fremtiden vil bli, men jeg vet at du er så sterk at du klarer det! Det skulle ikke forundre meg om du til og med får tatt studiene på planlagt tidspunkt, for du er ei skikkelig tøffa når du må!

Håper at formen snur godsida til, sånn at du får en fin ferie med kjæresten din, for det har både du og han fortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei ~Alwa~

Det er godt å høre at du har kommet deg til en lege som tar deg på alvor, ja, og at ting begynner å skje.

Og så herlig å vite at de kan gjøre noe med svulsten! :hoppe:

Koooose deg med snuppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra da, ~Alwa~!! :D

Flott at de kan gjøre noe med dette. Du fortjente virkelig gode nyheter nå!! :hoppe:

:dagensrose:

Håper du får en super kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...