Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Gjest Teletubbien

:vinke:

Hallois Alwa.

Du; det kurset du tar - Det går over internett, gjør det ikke? Kan man ta sånn grafisk webdesign og sånt der tro?!?

I dag var jeg på Alfarheim-Libris og kjøpte en flott bok;

Fest og farger - Kreative ideer med papir, pynt og perler

- og da slo det meg.... Det er sånt jeg syns er gøy!!! Kjempegøy, å være kreativ med fingrene og lage sånne ting!!! Eeeeelsker sånne bøker og har også masse bøker om trolldeig osv. - Det må da kunne være noe jeg kan bli da??? Ut fra sånn Tegn, form og farge linjer på vidregående, hva kan man bli da? Foruten lærer da....

Hmmm, her tror jeg plutselig at jeg fikk en rimelig bra ide om hva jeg faktisk, innerst inne, kunne likt å drive med :roll:

Koser du deg i kveld Alwa?

Håper formen er sånn høvelig ok, så du ikke pines!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kjeder meg jeg..

Så jeg er innom dagboken din igjen jeg. Kunne jo hende det var her det hendte i kveld :wink:

Trall trall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chrizzy

:o Nei du må ikke ha prestasjonsangst, var bare tull :ler:

Håper du koser deg med Elle og filmer :klem2:

Ha ei riktig god helg :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Ja, sant det er gøy å shoppe?

Gleeeedesrus!! :Hehe:

Jeg tror det er en av hovedgrunnene til at vi kvinner ble satt på denne jorden. På grunn av det økonomiske aspektet ved shoppingen ;)

Jeg er blitt så glad i turkis, så skal definitivt ha noe i den duren. Og kjoler ja :P

Ha en flott søndag dark angel :klem:

Tusen takk Meteora :klem: Fin avatar :-D

Speed of sound er jo kjempelåt Lillesky som du sier, men det er jo nettopp det som er så stas med dem :P

Har ikke rukket å hørta plata enda, men skal la deg vite snuppa ;)

Heia Tubby. Så fint at tankene er på gli :hoppe:

Jeg går konsulent gjennom NKI ja, men hadde ikke internet da jeg satte i gang så det er brevkurs. Du kan jo sjekke ut tilbudet og bestille katalog her: NKI

Her står det litt om yrke Grafisk designer og Web designer.

Om du kan ta noen av disse gjennom brevkurs vet jeg ikke, men om du går deltid/kveldsskole så kan du jo pendle inn til Oslo, kanskje :P

Du kan også sjekke ut MI, NKS, FB,Aetat sitt yrkesarkiv og NFF.

Ta deg en runde og bestill studiekataloger :)

Du vet at du kan bestille online på Panduro ja ;)

Håper jeg var litt til hjelp hvertfall Tubby. Også må du ha en fin søndag :kose:

Så jeg er innom dagboken din igjen jeg. Kunne jo hende det var her det hendte i kveld :wink:

:ler: Så det trodde du ja.

Håper du fant et litt mer givende sted enn dette etterhvert Cyan :klem:

Tuuusen :hjertesmil: Chrizzy :klem:

~~~~*~~~~~*~~~~*~~~~*~~~~*~~~~*~~~~*~~~~

I går kveld var jeg dårlig, og i dag også forsåvidt. Å komme seg gjennom bursdagen var et helv :roll:

Har vondt i hode, kvalm og svimmel. Det kjennes ut som om jeg har 40 i feber men har ingenting.

Vondt i skuldra og smertene stråler nedover armen min. Har vondt i hele lille meg og orker ikke sitte oppreist :-?

Ute regner det så det trommer på taket over meg. Deilig følelse og være inne i et godt og varmt hus da :P

Var innom Bokkilden i sted og titta på bøker. Tenkte jeg skulle finne en bok som omhandlet det å dekke festbord. Jeg kommer sikkert borti det gjennom skolen til høsten, for dekorasjon blir flettet inn i pensumet. Bokkilden har 63 sider :o som handler om interiør og design, så da bestilte jeg meg Stilren innredning og Modern comfort :Hehe:

Og siden det er 10 bøker på hver side, noe som vil utgjøre 620 bøker, vil jeg jo trygt si jeg modererte meg :briller:

I går laget jeg meg en egen profil på compen til mamms og papps der jeg styrer selv. Så nå har jeg bakgrunnsbilde av en sandstrand med en liten øy på som jeg blir helt salig i blikket av.

Så la jeg til alle nettsider om interiør jeg kunne finne, både norske og utenlandske i egne mapper.

Også mapper med nettsider om bøker, film og musikk og andre linker det er greit å ha.

Jeg er så glad det endelig har gått opp for meg hva jeg vil her i livet, og at det attpåtil er en så stor lidenskap :hoppe:

For det gjør jo at jeg jobber om enn enda hardere for å nå de målene jeg har satt meg.

Nå får jeg legge med nedpå igjen og pleie lidenskapen min ved å fortsette med Elle interiør ;)

Håper alle får en fortsatt fin søndag og takk for alle hilsner :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kommer sikkert til å bli en flink interiørkonsulent, ~Alwa~ :P Alltid en fordel når en brenner for noe, sånn som det høres ut som du gjør!

Jeg snuste også på det studiet, men det ble aldri noe. Jeg koser meg når jeg ser i /leser i bøkene til Tricia Guild, har 3 stykker :wink: Fargebruken hennes er så utrolig flott :hoppe: Jeg blir kjempeglad av de fargene hun bruker!

Uff, ikke godt å være deg nå, men det nærmer seg dagen du skal få ordentlig svar og for håpentligvis hjelp også :roll: :trøste:

Turkis er en nydelig farge,- vet du at den kan hjelpe for immunforsvaret? Den går på Tymus-chakraet og hjelper der. Så om en holder på å bli forkjølet kan en jo prøve med et turkis skjerf rundt halsen :wink:

Bor du i samme avstand fra Oslo eller, siden du tenkte så raskt???

Sender deg mange varme klemmer, med healing og søte drømmer :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interiør er kjempe moro! :hoppe: Neste gang jeg skal dekke bord, skal jeg spørre deg! :wink: Men jeg synes ikke det ble så ille i dag: hvit duk, lime-grønne lys og liljekonvaller. :)

Hvis du har noen fine interiør-side tips, så kom gjerne med dem! Synes det er moro å se sånt på internett. Har du vært på BBC sine hjemsider? Der er det mye fint!

Og når det gjelder bøker, utenlandske, så burde du jo sjekke amazon, de har billige bøker.

Håper at uka starter riktig så fint mandag, uten smerter. Prøv og slappe litt av innimellom alt da, Alwavennen.

Neeei, nå MÅ jeg prøve å finne den derre berømte (kjedelige) senga.

Natta :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
:dagensrose:  :wink:

Du er fornøyd nå, hæ?? :ler:

:kose:

Tusen takk Arwen :klem:

Du kommer sikkert til å bli en flink interiørkonsulent, ~Alwa~  :P  

Tror ikke jeg kommer til å jobbe som konsulent når jeg blir ferdig utdanna designer, men jeg synes det er kjekt å ha det på cv`n likevel :)

Fjernundervisning er artig det også, men mye tøffere enn å gå på skolen hver dag. Har jo ingen jeg kan spørre til råds hvis det er noe jeg lurer på, og det er masse arbeid bak hver enkelt oppgave.

Men jeg lærer jo på det, uansett :-)

Men jeg ser frem til å gå vanlig skole igjen for jeg tror nok den læremåten passer meg best.Også savner jeg det sosiale ved det :)

Tricia Guild er dronning :-D

Jeg bor langt unna Oslo Maisen, men jeg har bodd der i 2 år ;)

Takk for hilsen :klem:

Takk Moon :klem:

Og god natt Seroxata :kyss:

Limegrønt er en knallfin farge Lillesky, spesielt nå på sommerstid :D

Og tusen takk for tips, skal sjekke ut i morgen jeg ;)

Nå er det senga her også :klem:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Formen kom seg da litt utover dagen, heldigvis. Men smertene i hodet og armen vil ikke gi seg, så jeg klarer ikke sitte her stort desverre :(

Men jeg har kommet godt i gang med den nye oppgaven i dag da. Funnet ut interiøret i stua og delvis på soverom 1 og stue 2.

Men denne gangen er ikke oppdraget et oppussingsobjekt hvertfall, så jeg slipper heldigvis å flislegge bad, sette inn ny kjøkkeninnredning og gjøre grove inngrep i boligen for slike ting tar som regel mye av tiden.

Er veldig fornøyd så langt hvertfall, tror det blir kjempefint :-D

Da vi var på bursdag i går var det 2 vennepar av besteforeldrene mine der. Han ene mannen er svensk og nærmer seg vel 80, om han ikke allerede har bikket over. Artig kar som alltid har en kommentar på lur :P

Gårsdagens gullkorn var at han så virkelig frem til den dagen han dødde å kom til himmelen, for der slapp han hvertfall å skrelle poteter :ler:

Men nå er det senga. Sov godt :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gårsdagens gullkorn var at han så virkelig frem til den dagen han dødde å kom til himmelen, for der slapp han hvertfall å skrelle poteter
Er så herlig med folk som har humor. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I natt var det rett før ambulansen ble tilkalt gitt. Jeg fikk en,mildt sagt,reaksjon på en urtete jeg har forsøkt de siste 14 dagene.

Kjente jeg fikk vondt i magen av den for litt siden, men siden det gikk bra etterpå tenkte jeg ikke mer over det, før i går kveld.

Hadde spist kveldsmat rett før jeg skrev siste innlegget her inne og hadde nokså vondt i magen da jeg satt her, men det var ikke før jeg hadde lagt meg det virkelig satte i gang.

Jeg fikk bare vondere og vondere, magen blåste seg opp og ble kjempe stor, ikke klarte jeg å ligge rolig i senga heller. Holdt på slik i 20 minutter før jeg kravlet ut på badet og spydde som en gris.

Fikk ropt på mammsen før jeg segna om på gulvet og ble liggende i fosterstilling og skjelve. Ikke klarte jeg å puste skikkelig, jeg kaldsvetta og jeg hadde så vondt at jeg hverken klarte snakke eller gråte.

Mamma trodde det kunne ha noe med galleblæra som ble operert bort på september, for det hender seg at jeg reagerer på matsorter i den forbindelse, bare ikke så ille.

Så hun fikk meg i seng igjen og begynte å heale mens pappsen stod klar med telefonen.

Og etter en liten stund begynte smertene å slippe taket.

Så vondt har jeg aldri i hele mitt liv hatt. Det kjentes ut som om alle innvollene mine hadde revnet.

Men det stemmer nok som mammsen sa, for jeg hadde akkurat samme type smerter da jeg våknet etter operasjonen. Men da ble jeg jo pumpet full av morfin så den var jo grei :roll:

Så i morgen skal jeg tilbake til butikken som solgte meg te`n og gi beskjed om at dette burde de virkelig opplyse om. For fytti F :o

Formen i dag er like dårlig som den har vært i det siste, men i forhold til i natt er det jo ingen ting :P

Ha en fin dag :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o :o :o Uff, ble helt skremt jeg nå!!! Bra du ble litt bedre etter hvert iallfall...

Dumme mennesker som solgte deg den te'en!! Du må helt klart si ifra! :sinna::frustrert::kjempesinna:

Tenk at jeg gikk glipp av 100-siders feiringa da.. :cry: En fantastisk flott tale iallfall, søt du! :rosasmil:

Håper formen din blir litt bedre utover dagen!

Her er iallfall en stor :klem: fra meg, for å minne deg på at jeg tenker på deg!

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så guffent det var da, ~Alwa~ :o Hørtes nesten ut som de magesmertene som sendte meg på sykehus i april! Godt du har moren din der som kan avhjelpe når noe sånt skjer :P Sikkert lurt å fortelle de i butikken hva som skjedde, så kan de evt. fortelle det til andre som kjøper te.

Hva heter teen,da? Så kan vi som leser dagboka di være litt obs! i hvertfall.

Håper du har en bedre dag i dag :roll: Du har jo nok å slite med om du ikke skal ha sånne reaksjoner på noe sånt som te,da!

Skal prøve å ta en liten dagbokrunde nå, får se hvor lenge hodet "holder" :-?

Klemz klemz klemz :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...