Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #1081 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei Alwa. Sender over en drøss gode tanker og til deg, håper virkelig sykehuset får ræva i gir nå! Håper du har hatt en god helg alt i alt, har faktisk tenkt på deg flere ganger helt ut av det blå! :-) tror dette kommer til å gå veldig bra jeg! Noe du også kan prøve for å få fortgang i ventingen er å ringe eller sjekke ut www.ventelistekontoret.no , de hjalp iallefall meg med å få raskere time! Det koster riktignok 450.-, men er verdt det når det kommer til venting.. Jeg fikk jo ikke time hos nevrolog på sykehuset før om over 6 mnd, men de ordnet meg time 2 uker etter. Er verdt et forsøk! Ønsker deg en knall og bekymringsløs dag! Store klemmer fra Sneip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 18. mai 2005 #1082 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei, kjære ~Alwa~ Så flott at du har fått time hos legen din idag,- blir spennende å høre hva som skjer videre nå!!! Men, det er klart at han kunne jo ikke vite noe om du ikke sa det til han,da Kanskje du skulle ringt Kreftlinjen istedetfor å "bare" lese info på nettet? De som sitter der er utrolig gode å snakke med (snakker av erfaring!), de er virkelig medmennesker som du kan komme til med både uro og ønsker om å få info. Jeg kommer innom senere idag og ser om du har lagt inne hva som skjer hos legen idag. Sender deg mange, varme klemmer og tanker og en liten som kan passe på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1083 Del Skrevet 18. mai 2005 Dette går bra det Alwa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 18. mai 2005 #1084 Del Skrevet 18. mai 2005 behold smilet vennen. Det er viktig. Og jeg må få si,du er så tøff. Jeg får tårer i øynene når jeg leser her,og du imponerer. Gang på gang. Lykke til idag. Tenker masse på deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1085 Del Skrevet 18. mai 2005 Kanskje du skulle ringt Kreftlinjen istedetfor å "bare" lese info på nettet? De som sitter der er utrolig gode å snakke med (snakker av erfaring!)' date=' de er virkelig medmennesker som du kan komme til med både uro og ønsker om å få info.[/quote'] Ja, de er veldig flinke på Kreftlinjen. At mange ikke ringer, skyldes ofte at de ikke vet hva de skal si. Men det kommer av seg selv det......nettopp fordi de er så flinke der. Og så vet de hva de snakker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #1086 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei alle sammen. Så gode dere er mot meg Kan ikke annet enn å smile heller når jeg ser alle de fine innleggene dere skriver :-) Fastlegen min hadde forferdelig mye å gjøre i dag,så han spurte pent om jeg ikke kunne komme tilbake klokka 15.00. De har også ringt fra nevrologisk avdeling, men jeg hørte ikke mobilen. Og da jeg ringte opp igjen var ikke damen som ringte til meg der, så hun skulle ringe etter 13.00. Så da har vel sannsynligvis fastlegen min vært i kontakt med dem. Kanskje de har satt meg opp på time :-D Jeg har så mange rare tanker rundt alt dette nå. For eksempel så har jeg blitt så redd for å miste håret, enten fordi de må ta noe av det bort på grunn av operasjon eller at jeg i værste tilfelle må gjennom stråling eller annen behandling som gjør at det faller av. Men så tenker jeg; herregud hvor dum går det an å være? Hovedsaken er jo at jeg blir frisk!!! Men uansett hvor teit det faktisk høres ut så er jeg redd for å miste håret mitt.Selv om det i det store og hele ikke betyr noenting :-? Også er det litt rart også, for når man må gjennom noe som dette så får man faktisk et helt annet perspektiv på livet og alt rundt det, men så klinker man til med slike tanker en gang i bland Hva slags tanker hadde du Maisen og hva slags behandling gjorde deg frisk? Kan godt hende jeg ringer Kreftlinjen og tusen takk for tips Sneip :-) Og jeg må få si,du er så tøff. Jeg føler meg langt i fra tøff Bustis.Heller bitte bitte liten. Men selv om jeg har truffet bare 3 av dere, så betyr det utrolig mye med all trøst og fine ord jeg får her inne. Dagene mine hadde vært så utrolig mye tøffere uten dere :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 18. mai 2005 #1087 Del Skrevet 18. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. mai 2005 #1088 Del Skrevet 18. mai 2005 Da har jeg fått telefon og legen som har sett på bildene mine synes det ser "bra" ut og vil ikke prioritere meg før om en 2-2,5 mnd. Men veldig ofte kan de se på MRbilder om svulstene ser god eller ondartet ut, og denne ser godartet ut. Selv om de ikke kan være 100% sikker før de har tatt flere undersøkelser. Dessuten er den liten,kun 1,1 cm i omkrets. Så nå skal jeg til legen min og hvis han mener symptomene mine har noe med denne svulsten å gjøre, skal han sende en ny henvisning så blir jeg tatt opp til vurdering igjen. Vet ikke helt om jeg skal bli oppgitt eller om jeg kan begynne å puste litt ut nå. Etter den MR-undersøkelsen så liker jeg ordet tror heller dårlig. Jeg vil vite jeg :-( Denne damen som ringte sa at det var et godt tegn at jeg ikke ble hasteprioritert, for da tror de heller ikke at det kan være noe veldig galt. Det er jo en måte å se et på men hva om legen tar feil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1089 Del Skrevet 18. mai 2005 Fastlegen min hadde forferdelig mye å gjøre i dag,så han spurte pent om jeg ikke kunne komme tilbake klokka 15.00. Da synes jeg at du skal spørre pent (eller stygt om det trengs ) om han kan forklare deg hva som skjer...hvorfor ting ser ut til å ta så lang tid. Får du i deg nok næring om dagen da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #1090 Del Skrevet 18. mai 2005 Høres jo positivt ut dette!?! Håper de likevel gidder å ta deg inn litt før da, altfor lenge¨å måtte gå rundt i over 2 mnd og grue seg og gruble! Synes vi alle skal slå oss sammen her, og dra på besøk til sykehussjefen med egg og hundebæsj og kaste på huset! Tenker på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1091 Del Skrevet 18. mai 2005 :Synes vi alle skal slå oss sammen her, og dra på besøk til sykehussjefen med egg og hundebæsj og kaste på huset! Det hjelper iallefall ingenting...for da må han/hun bruke tid på å vaske huset sitt istedenfor å sende Alwa til utredning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #1092 Del Skrevet 18. mai 2005 Det hjelper iallefall ingenting...for da må han/hun bruke tid på å vaske huset sitt istedenfor å sende Alwa til utredning. Ja, du har vel rett i det! Men er jo nesten umennskelig å la henne gå og vente sånn! Slemme legene.. :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 18. mai 2005 #1093 Del Skrevet 18. mai 2005 Hei, vennen Klart det er frustrerende å måtte gå enda lenger før du får et endelig svar, men nå ser det jo ut til at fastlegen tar seg av deg i mellomtiden. Pass på at du forteller om de bekymringene du har! Det er ingen grunn til å late som en er sterkere enn en er,- det kan jeg love deg, da får en ihvertfall ikke hjelp! Og så er det jo positivt at de mener du ikke trenger å prioriteres,da Da jeg fikk resultat av føflekken jeg fjernet, fikk jeg time allerede uken etter for å fjerne mer og se etter at jeg ikke hadde spredning! Om det hadde vært det er det nemlig ikke sikkert jeg hadde sittet her,- for ondartet føflekk-kreft sprer seg fort og da direkte til lymfekjertler og indre organer. Men jeg var heldig og slapp med det som ble fjernet og med skrekken :-? Bestevenninnen min mistet derimot håret pga stråling, men hadde en fantastisk humoristisk sans! Da hun skulle velge parykker (som hun ikke ville ha), valgte hun en à la Dolly Parton. Hun tenkte å klippe av det lange håret og feste det som hestehale under motorsykkel-hjelmen Ei jeg traff på Montebello-senteret valgte å gå uten noe,- kjempetøft! Hvis det var kjølig tok hun på et tøft skjerf istedet. Jeg tror og håper du klarer å bevare humoren i de tidene du går igjennom nå, selvom det er vanskelig og det er tøft. Og, jeg synes det høres veldig positivt ut, jeg da. Både at de ikke mener de trenger å gjøre noe med en gang og at de mener den ser godartet ut Tenker på deg, det virker som du er en sterk kvinne, så dette klarer du :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 18. mai 2005 #1094 Del Skrevet 18. mai 2005 Kjære, søte, nydelige, store, lille, sterke, skjøre Alwa! Så utrolig bra at bildene ser bra ut, og at de tror det er en godartet svulst. Men selv med disse hyggelige nyhetene skjønner jeg godt at det er mange tanker som svirrer rundt i hodet ditt nå. Vi mennesker har en underlig måte å forestille oss det værst tenkelige på noen ganger. Min pappa ble operert for prostatakreft, og selv om sjansen er veldig god for å bli frisk når det oppdages tidlig, så går man der med bekymringene som en kald klo rundt hjertet og venter på negative nyheter. Det er ikke rart du er bekymret både for stort og smått, og håret er jo et viktig symbol på friskhet og styrke, så det er kanskje ikke så rart at man blir redd for å miste det. Håper du slipper til på sykehuset fortest mulig, og at de inngrepene som eventuelt gjøres blir enkle og uten komplikasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1095 Del Skrevet 18. mai 2005 Men er jo nesten umennskelig å la henne gå og vente sånn! Slemme legene.. :evil: Ja, men det er ganske vanskelig også...fordi det alltid vil være noen som må prioriteres. Antageligvis så vet de med sikkerhet at denne ikke er farlig (ennå)...derfor kan/må hun kanskje vente...fremfor en som har fått påvist ondartet svulst. Alwa: Du må spise ordentlig mat....er klumpene som er sunnest da :fy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #1096 Del Skrevet 18. mai 2005 ja, jeg skjønner jo det! :-( Synes bare det er jævlig at det skal måtte være sånne køer i det hele tatt i dette jævla rike olje-landet vårt.. :evil: Men såklart er det ille for alle å vente på noe sånn, men må innrømme jeg selvfølgelig ønsker kortere tid for alle "kjente" fremfor alle jeg ikke vet noe om. Selv om det selvfølgelig egentlig er slemt å si sånn.. :oops: Men poenget mitt er vel at det ikke burde vært ventetid i det hele tatt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1097 Del Skrevet 18. mai 2005 Men poenget mitt er vel at det ikke burde vært ventetid i det hele tatt!Hvordan skulle det la seg gjøre da? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #1098 Del Skrevet 18. mai 2005 Det var det da??? :o Hadde jeg bare hatt den løsningen skal jeg love deg jeg skulle solgt den dyrt til helsevesenet på timen!! Men er jo lov å drømme om en bedre verden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 18. mai 2005 #1099 Del Skrevet 18. mai 2005 Men er jo lov å drømme om en bedre verden! Ja, men vi har så godt helsevesen i Norge. En bedre verden ville vel da heller dreid seg om at vi skulle brukt av vår økonomiske overflod til å skape et bedre helsevesen i fattige land? Oi...Alwa....nå har det blitt et politisk kapittel i dagboka di også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2005 #1100 Del Skrevet 18. mai 2005 Synes vi kunne tatt oss råd til begge deler jeg! :-) Med de vanvittige skattene i dette landet, og oljefondet vårt burde vi klare å ordne opp både i det norske helsevesenet, òg gi bistand til helsearbeid i andre land! Men da må vi først være sikre på at pengene blir brukt der de skal, og ikke går i lommene til egosentriske og griske diktatorer/statsledere! Men synes faktisk vi burde begynne å ordne opp på hjemmebane først! Mulig jeg er ekstra kvass på akkurat dette, men hadde ikke jeg fått hjelp til å få fortgang i sakene av ventelistekontoret (men heller hadde ventet på ullevål sykehus), hadde det faktisk tatt med OVER ETT ÅR (!!!!) for å få time! Som igjen antageligvis hadde reultert i en langtidssykemelding i mellomtiden, som igjen hadde påført staten utgifter de i utgangspunktet burde brukt til å korte ned køen med! Så man kan vel kalle det en ond sirkel? Men meg om det... H en knall dag iallefall dere her inne, må komme meg hjem fra jobb nå og sove litt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg