Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

:vinke:

Så deilig at det gikk bra med pappaen din!

Var akkurat det samme med min. Han er en veldig aktiv friluftsmann på 56 år, så fikk sjokk når det hendte!

Men så godt når alt går bra til slutt!

Jeg har også tenkt mye på det i det siste, at det er viktig å stoppe opp og tenke gjennom hvor priviligerte og heldige vi er! Livet har en tendens til å suse av gårde, bare for å komme seg til neste holdepunkt i livet.

Må huske å stoppe opp og "sniffa på blommorna..." :blomst:

Jeg tenkte også på det når jeg leste det du går igjennom! Man vet aldri hva morgendagen bringer, så det er viktig å leve her og nå!

Ha en fantastisk dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta
Ja, for du er sannelig den enkleste å få tak i på msn! :tunge1:

Hmm *later som jeg ikke så dennn* :sjenert:

Takk Bustis :kose:

Suser bare fort innom for å si at "om en uke" er senest fredag.  :fy:  

:ler:

Jadda jadda :ler:

Man vet aldri hva morgendagen bringer, så det er viktig å leve her og nå!

Nettopp :-D Eller sniffa på blommorna :wink:

Takk skal du ha :klem:

Er du sliten Tubby? Hva har du slitt med i dag da?

:klem:

Jeg som trodde det var knappe 1+ grad her. Stod på kjøkkenet i sted og så at det fremdeles stod 0,7 grader til tross for at sola har skint på gradstokken hele dagen.Skjønte jo at det ikke kunne stemme dah :roll: Etter et trykk på reset knappen strålte 25,7 mot meg gitt :-D

Til mitt forsvar pleier den å resette deg sjæl :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jaaaaahhhh, han var jo så søøøøt han da :ler:

Så koselig at du stikker innom babyface :Hehe:

Har aktiviteten din på KG avtatt litt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kjære vene. Enkelte ganger kan man jammen begynne å lure på om hode egentlig sitter på riktig sted :sjenert:

På lørdagshandelen kjøpte fruen i huset her en pakke dopapir. Da vi kom hjem ble pakka satt i trappa sånn at nestemann opp til badet tar den med seg, og det ble meg. Så har jeg tydeligvis tatt med meg pakka opp og satt den på soverommet mitt istedet og der har den blitt ståene.

I går la jeg merke til den, begynte å le av meg selv og tenkte at den skulle jo på badet den da. Men ord har ikke blitt handling så den står fremdeles på rommet mitt den :roll:

Så på vei hjem fra jobben i dag hadde mammsen vært innom butikken og kjøpt en pakke til. Da hun kommer inn døra så sier hun; så merkelig. Jeg som var så sikker på at vi kjøpte en pakke dopapir på lørdag, men jeg finner den ingen steder :ler:

Den dama skal bli bra fortørna når det plutselig står 2 pakker der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bedre med 2 pakker dopapir enn ingen rull i det hele tatt :roll:

Godt å høre at du har humoristisk sans ~Alwa~! Det har ihvertfall hjulpet meg gjennom mange slitsomme stunder,- tror ikke jeg hadde overlevd uten forresten :P

"Å være oppvokst midt i naturen er nok den beste oppveksten jeg kunne fått. Elsker både naturen og dyrene i den. Det å kunne dra på seg skoene og gå en liten tur i fjellet er ypperlig terapi, for alt"

Helt enig med deg i det,ja :enig_animasjon: Jeg vokste opp på en gård med dyr rundt meg hele tiden og med skogen rett ved. På vinteren er det rådyr som spiser høy like ved huset, det er elg og andre dyr i skogen der og det er stille og fredelig. Jeg hadde mine helt "egne" markjordbærsteder, blåveislier, blåbærsteder og gjemmesteder. Det er virkelig en priviligert barndom (om jeg ser bort i fra alle sykehusoppholdene og plagene med korsett osv) :rosasmil:

Håper du får en fin kveld, ~Alwa~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre med 2 pakker dopapir enn ingen rull i det hele tatt :roll:

Godt å høre at du har humoristisk sans ~Alwa~! Det har ihvertfall hjulpet meg gjennom mange slitsomme stunder,- tror ikke jeg hadde overlevd uten forresten :P

"Å være oppvokst midt i naturen er nok den beste oppveksten jeg kunne fått. Elsker både naturen og dyrene i den. Det å kunne dra på seg skoene og gå en liten tur i fjellet er ypperlig terapi, for alt"

Helt enig med deg i det,ja :enig_animasjon: Jeg vokste opp på en gård med dyr rundt meg hele tiden og med skogen rett ved. På vinteren er det rådyr som spiser høy like ved huset, det er elg og andre dyr i skogen der og det er stille og fredelig. Jeg hadde mine helt "egne" markjordbærsteder, blåveislier, blåbærsteder og gjemmesteder. Det er virkelig en priviligert barndom (om jeg ser bort i fra alle sykehusoppholdene og plagene med korsett osv) :rosasmil:

Håper du får en fin kveld, ~Alwa~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:ler: Godt det er flere enn meg som er distre for tiden...

Jeg er seriøst bekymret for mitt ve og vel for tiden. Klarer ikke å konstrere meg om stort annet enn bryllupsplanlegging, og snart tror jeg kollegaene mine hiver meg ut vinduet, for nå har jeg stort sett spurt alle om følgende:

- Hva skal jeg ha til velkomstdrikk?

- Hvilken kake skal jeg velge?

- Hvem syns du er penest av dette og dette båndet jeg skal ha på bordkorta?

- Hva ville du hatt med i koldtbordet?

- Hvor mange kaker må man ha til xx personer?

- Har du vært i bryllup?

- Hva er finest av.....

osv osv.

:oops: - Også tror jeg egentlig ikke jeg har gjort så mye praktisk arbeid i det siste, utenom ringing og springing og plapring :oops:

:roll:

Men fy f... så gøy det er :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Greitt med dopapir en stund da! :ler:

Hatt en fiiin kveld sålangt? Håper det!! :kose:

Dopapir er en fin ting å ha uansett :ler:

Har hatt en fin kveld Dark Angel. Du også håper jeg?

:klem:

:hoho: En smule distre? :ler:

Jupp, men ikke på langt nær så distre som mamma for øyeblikket tror hun er :ler:

:sjarmor:

Hellu Maisen :vinke:

Barndommen din hørtes kjempe fin ut :-) Var ikke mye jordbær her da, men vi var 7 nære slektinger som vokste opp sammen. Ca 1 km fra der mammsen og pappsen bor er familiegården vår. Der vokste de fleste av ungene opp, også vi som bodde et steinkast unna :-) Der bodde også bestemor og bestefar, oldeforeldrene mine, en onkel og søstra til bestemor. Så vi var flere generasjoner samlet på ett brett. Nå er det bare bestemor, hennes søster og en onkel igjen desverre.

Men så er det flere hus bygd rundt selve gården også da men dette er ikke slektninger. Og nå driver ei søster og en bror av mamma på å bygge seg hver sin hytte til seg og familiene sine rett ved huset til bestemor :-)

Vi fikk denne tomta av besteforeldrene mine den dagen vi skulle bygge hus, så huset vårt ligger ganske ensomt til i skogen ved en elvebredd. Akkurat der de ville ha det :-)

Jeg synes de får holde ut jeg Tubby. Det er tross alt ikke så mange ganger en gifter seg i løpet av livet sitt og det er en stor dag :wink:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Da jeg kom ut i hundegården i ettermiddag og skulle mate gjengen hadde en and falt ned i gården. Desverre kom jeg litt for seint for den var allerede død da jeg kom dit :-(

Litt usikker på hvordan den kom seg dit for den pleier å bo i fuglekassa rett ved siden av hundegården, men det er jo bebodd av ugla for tiden.

Uansett så pleier de ikke å få god nok fart ut av den kassa så enkelte ganger havner de i hundegården.

Den hadde litt blod under vingen med ellers så var den like hel så det spørs om bikkjene egentlig bare har forsøkt å leke med den, men det går jo uansett sjeldent bra.

Jeg hadde problemer med å gå inn i hundegården først. Stod bare å grøssa på ryggen, men den måtte jo ut. Så jeg fikk tatt den på en spade og bærte den litt unna der jeg gravde den ned. La et lite kors oppå jordhaugen også da, men hverken sang eller ba. Folk må jo ikke tro jeg er fullstendig tullete heller da :roll:

Men ble faktisk litt lei meg jeg for ender er jo så fine, og hadde jeg bare kommet dit litt før så kanskje jeg kunne hjulpet den :-(

Etterpå så gikk jeg meg en tur før jeg så Frustrerte fruer, Joey og Kongen av Queens.

Forøvrig så har jeg bestemt meg for å slutte å skrive hva jeg har tenkt og planer om å gjøre for dagen i dagboka mi, for meget mange av disse "planene" mine blir ikke gjennomført likevel.

Derfor kommer jeg heretter til å skrive om det jeg har gjort, for da er jeg hvertfall sikker på at de er gjort :Hehe:

Har hatt en skikkelig hostekule i kveld. Propper innpå med halslinser men det hjelper så lite når jeg må hoste på hvert utpust.

Men det virker som om forkjølelsen slipper taket sakte men sikkert, selv om jeg har stemme som Luis Armstrong :ler:

Men nuh er det natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien
Men det virker som om forkjølelsen slipper taket sakte men sikkert, selv om jeg har stemme som Luis Armstrong :ler:

:ler: - Kanskje du kan synge i bryllupet mitt du dah :wink:

Men det er godt forkjølelsen slipper taket snart, håper du er enda bedre i dag vennen :Nikke:

Dagen i dag ser ut til å bli praktfull her hos meg; det er blå himmel, sol og idyll her enn så lenge :hjerte: - åsså jeg som har så uendelig mye :husarbeid: å gjøre :-( , spørs om jeg orker ta så mye som jeg opprinnelig hadde planlagt, for det frister mye mer og ta med seg ungene og gå ut isteden :wink: Dessuten må jeg ned til kommunehuset og levere inn de siste papirene, så jeg er sikker på at de blir vurdert og godkjent før sommerferien tar til :Nikke: - hadde vært ille å fikse klart hele bryllupet også fikk vi ikke godkjenningen i tide :o - satser på at det går bra....

Nei, får ta meg i nakken, løsrive meg fra KG og gå ned og lage litt frokost til de sultne små :wink: - både marsvin og unger :ler:

Ha en strålende fin da Alwa min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei vennen!

Hvordan går det? :)

Synes jeg merker å lese at du er i ganske godt humør for tiden i innleggene du poster i dagboka mi. Det gjør meg glad å lese! :)

Ender ja, de er fine dyr. Men uansett om du hadde kommet før eller ikke, kan det jo hende at den hadde brukket eller ødelagt noe da den falt, at den ikke ville ha overlevd uansett. Så ikke tenk å på det :)

håper du får en super dag, og at forkjølelsen gir seg snart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
:ler: Kanskje du kan synge i bryllupet mitt du dah :wink:

Ååååhhhh, du hadde angret så fælt :ler2:

Så arti at du fant den artikkelen :-)

Jeg ble sittende å lese alle sammen jeg. Jeg elsker dagens teknologi som gjør det mulig å gå så langt bak i tid og til og med rekonstruere hvordan de så ut og levde på den tiden. Og en vakker dag så skal jeg til Egypt :Nikke:

Har ikke du vært der Sixx?

Takk for link :kose:

Hvordan går det?  

Synes jeg merker å lese at du er i ganske godt humør for tiden i innleggene du poster i dagboka mi. Det gjør meg glad å lese!  :)

Det går faktisk ganske fint. Sett bort i fra forkjølelsen så er dagens form bedre enn på lenge. Litt hodepine men ellers bra og det er så godt med en bitteliten pause fra smerter og alskens vondter, uansett om det bare er for en dag :)

Humøret er også stort sett bra, men litt tankefull igjen i dag da...

Tusen takk for hilsen vennen min :klem:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Da var pappa :hjerte: hjemme igjen og det var godt. Han er i fin form han, merker knapt at han ble operert for noen dager siden. Også er jeg så glad for at han endelig er ferdig denne tunge tiden nå, samtidig som jeg kjenner en klump i magen fordi jeg vet så godt at min ikke er det. Også er jeg nervøs for hvordan jeg kommer til å reagere på søndag når jeg får se kjærligheten igjen.

Det kommer jo til å bli kjempe deilig og jeg gleder meg selvfølgelig som bare det, men jeg er så redd for at å se ham igjen får meg til å innse hva jeg kanskje må forlate. For akkurat nå takler jeg dette ganske greit, uten å være helt sikker på hvordan.

Jeg unngår å tenke på det mest mulig for jeg blir så forferdlig redd av det og jeg hater den fæle klumpen som setter seg i magen da. Men samtidig føler jeg nesten det blir litt feil å "dytte" det fra meg også for jeg er så redd for å få en negativ beskjed, få et skikkelig slag i tryne igjen og tenke i etterkant; den så jeg ikke komme. For det var jo nettopp det som skjedde sist gang.

Jeg taklet det mye bedre de første dagene, for da tenkte jeg hvertfall på det. Da hadde jeg det mye vondere enn nå også, men jeg er så sliten av å ha det vondt nå både fysisk og psykisk :-(

Da er det så mye enklere å tenke at dette skal gå så fint uten å tenke tanken at det muligens ikke gjør det.

Det er den mest lettvinte løsningen, men deppe den smarteste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har ikke du vært der Sixx?

Takk for link :kose:

Yupp, jeg har vært der. Flott reise over fire uker...og så i avsidesliggende oaser...ved en stor feil tilbrakte vi for øvrig også nesten en halv time i en turistghetto (Les: Sharm) :ler:

Å stå i gravkammeret til Tut opplevde jeg faktisk som ganske "stort". Vi var helt alene med denne mumien jeg hadde vært fascinert (ehh...riktig skrevet? :klø: )av siden barneskolen. Det samme når vi brukte en hel dag ute ved de store pyramidene i Giza.

Jeg unngår å tenke på det mest mulig for jeg blir så forferdlig redd av det og jeg hater den fæle klumpen som setter seg i magen da.

Dette kommer til å gå fint det Alwa.

Uansett så må du følge opp for å komme til utredning. Ikke sitt og godta at de mener du skal være tålmodig. Jeg mener ikke at du skal mase dem i senk...men fortell rett og slett at du er redd..og at du har vært syk og tålmodig veldig lenge nå.

:blomst:

Om to dager er det fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

:klem2: ikke mist motet.det kommer nok til å gå bra med deg. selv om jeg skjønner egnstelsen din.

ternk på det fine været og den vakre naturen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da trist med den anda, ~Alwa~ :-( Men, det er en fin egenskap å være følsom! Jeg fikk telefon fra vennen min her om dagen,- han måtte ta livet av en liten fugl som helt tydelig var syk. Var helt på gråten, stakkars :roll:

Ser ut til at både du og jeg har hatt fine barndommer :P Jeg bodde i samme hus som bestemor og bestefar, faren min, moren min og lillebror. Bestefar døde da jeg var 10, men bestemor ble 99 1/2 år så hun overtok på en måte da mamma døde.

Utrolig godt å ha sånne minner :P Jeg har mistet mange nære slektninger og ei veldig god venninne, men gode minner gjør det lettere! Nå tror jo jeg at vi treffes i de neste inkarnasjonene og det er jo også trøst da :wink:

Har lest mye nå om livet mellom livene og om sjelevenner, og det er kjempespennende! Gir både svar på ting som skjer her i dette livet og på andre ting jeg lurer på. (På Ildsjelen.no er det noen bøker du kan kjøre ut gratis. Den jeg leser nå heter "Virkeligheten bak illusjonene" av Bartholomew. Spennende!!!!!)

Håper det går bra med både deg og faren din? Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:trøste:

Alt skal gå helt fint Alwa, jeg lover :Nikke:

Du vet, vi trenger sånne :rosaengel: her på jorden også :wink:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.