flowerpower Skrevet 4. mai 2005 #921 Del Skrevet 4. mai 2005 Hei ~Alwa~ Koselig å høre at du kan ha nytte av det jeg skriver! Har du lyst til å skrive en pm så er det helt greit, det er jo ikke alltid en vil ha alt ut i det åpne! Jeg er av den type person som tror at ting skjer for en grunn, men jeg skal ærlig innrømme at jeg sliter litt denne gangen Men jeg tror fremdeles dette er en situasjon jeg ble plassert i for å lære noe. Det synes jeg var godt å høre, jeg tror nemlig også at vi er her for å lære forskjellige ting, og at vi heller ikke får mer enn vi tåler Ellers må jeg si at etter å ha mistet veldig mange nære mennesker (bestevenninne og slektninger), etter å ha blitt buddhist, og etter å ha overlevd ondartet føflekk-kreft, depresjoner og selvmordstanker og mange sykehusopphold som barn/ungdom, så merker jeg at jeg er blitt et mye sterkere menneske. Det har vært kjempetøft, men uansett hvor slitsomt det er så er det sant at det er i motbakke det går oppover Jeg merker også at jeg ikke er redd for å dø, for jeg vet med meg selv at da begynner et nytt liv sammen med sjelegruppen min. Da onkelen min døde i vinter, fikk jeg en sms fra en god venn hvor det stod: "Gratulerer til din onkel, og kondolerer til deg". Og det var jo så fint! For onkel var gått videre, mens vi satt igjen og sørget! Men, jeg håper jo du gjør som meg og setter kroppen i angreps-posisjon. Vi har jo eget ansvar for å kjempe når helsa vår skranter, og gjøre det beste vi kan for at kroppen skal sette igang sin egen motstandskraft. Det kan være slitsomt, men jeg tror vi har mye igjen for det. Tenker på deg, ~Alwa~, er sikker på at du gjør det du "skal",jeg. Du høres fornuftig ut, så det går nok bra. Og husk, det er absolutt lov til å gråte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 4. mai 2005 #922 Del Skrevet 4. mai 2005 Halsliser til dessert? :o du slår på stortromma altså! Håper dagen har vært god, men snø? ? ? Vel,sludda her og da,og masse flott haggel på vinduet. Morro :D stor bustis og endel på deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lurven Skrevet 4. mai 2005 #923 Del Skrevet 4. mai 2005 heihei.. hvordan har du det nå da? fikk du laget noe snømenner i dag a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. mai 2005 #924 Del Skrevet 4. mai 2005 Ah!! Fisk er jo suuuuuuuuuuuuuuuuuuper digg!!!!! (kremt, som oftest :-? ) Jeg fikk lyst på fiskesuppe nå!! :o Lenge siden jeg har spist faktisk!! Namssssssss!!!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 4. mai 2005 #925 Del Skrevet 4. mai 2005 Nattinatt...sov godt folks. Filosofi hos barn - ·I en familie kan man si akkurat hva man mener uten å være redd for at noen andre skal mene det samme. ·Moren min sier at jeg går henne på nervene, enda jeg står helt stille. ·Det er veldig typisk for en mor og gifte seg med en far. ·Det viktigste når man gifter seg, er at man har en god monolog. ·Det som er viktig for mødre, er at de får barn. Hvis de tilfeldigvis er så uheldige å ikke få barn, må de være alenemødre hele livet. ·Tanten min har en sønn som ikke er hennes, men som er datteren til stefaren.Han er ti år og har Dow Jones syndrom. Han er veldig blid og litt klumpete og veldig positiv på en negativ måte. ·Det kan hende at den man gifter seg med er feil person, at det bare var synsbedrag. Men da kan man bare skille seg og finne en ny og bedre. ·Man kan bruke gondol eller P-piller. Katten min velger P-piller, men den skal steriliseres når faren min bare får et prosjekt i boks. Før det har han ikke tid. Katten min har forresten ikke hatt tid den heller. ·Det kan være farlig å føde. En dame vi kjenner, ble lam fra anklene og ned etterpå. Jeg tror fortsatt hun har problemer med å bruke høyhalsa sko. ·Noen lesbiske blir forelsket i det annet kjønn. Det er ikke spesielt morsomt eller spesielt rart. Det er faktisk helt unaturlig, så det er ikke noe å snakke høyt om. ·I gamledager sa man "Jeg elsker deg" til folk. Nå trenger man heldigvis ikke å anstrenge seg så forferdelig skrekkelig lenger. Jeg tror det holder at man sier: "Kom hit!". ·Pappaen min er veldig glad i meg. Han er så glad i meg at han skriker til meg i butikken. ·Familieplanlegging er noe moren driver med når hun flytter på møbler mens de andre sover. ·Familieplanlegging var noe de drev med i gamledager før lyden ble funnet opp. Da hadde man bare stumfilm og da måtte man skrive brev til hverandre. ·Hvis man elsker noen, så blir man veldig usymmetrisk og klarer ikke å tenke helt rent. Det tror jeg er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Theo Skrevet 4. mai 2005 #926 Del Skrevet 4. mai 2005 ~Alwa~! Du har, uten snev av tvil, den stiligste avataren noensinne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2005 #927 Del Skrevet 4. mai 2005 er helt dønn lei av å finne på middagsforslag' date=' kanskje jeg kan bruke dine forslag dagen etter du har hatt dem ~Alwa~ :klø: [/quote'] Hmmhmm, akkurat der er jeg ikke så super spennende selv desverre. Og nå er jeg jo på hjemmelige trakter igjen og pappsen er enda værre Men til slike formål kan jeg anbefale dagboken til Arkana Juppers. Så ingen kan komme her å påstå at jeg ikke har et variert kosthold asså Dagen har vært god Bustis, og ender godt også. Lover godt for morgendagen det Alwa har det fint. Myyyye bedre enn i går på dette tidspunktet hvertfall Og en fin dag har jeg hatt, dog har snømennene glimret med sitt fravær desverre. Men tar jeg ikke helt feil får vi nok atter flere snørike dager før bikinien kommer frem, så muligheten er der Dette utsagnetlevner ingen tvil om at du er over 30 Men ja, om det ikke er suuuper digg så er det hvertfall godt Men suppe er jeg ikke så glad i. Tror det har noe med konsistensen å gjøre. Og siden jeg allerede har røpet hvor sær jeg er i matveien kan jeg likegodt slenge på at å gi meg en skive med jordbærsyltetøy MED klumper i er som tortur å regne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. mai 2005 #928 Del Skrevet 5. mai 2005 Og siden jeg allerede har røpet hvor sær jeg er i matveien kan jeg likegodt slenge på at å gi meg en skive med jordbærsyltetøy MED klumper i er som tortur å regne Litt info: Klumpene er jordbær. :o Hvis det ikke hadde vært jordbær...så hadde det ikke blitt kalt jordbærsyltetøy, men klumpesyltetøy......eller f.eks. bringebærsyltetøy hvis det hadde vært bringebærklumper....forresten...da hadde det kanskje blitt kalt bringebærklumpesyltetøy :klø: (uff, dette ble litt for vanskelig likkavæl) (Klumper du lissom) :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 5. mai 2005 #929 Del Skrevet 5. mai 2005 Åhh, nå ble jeg misunnelig på deg ~Alwa~ :o Etter LOST så vi et program om den fortapte byen Atlantis. Det var interessant. Atlantis er definitivt det landet/riket (ikke bare en by, skjønner du, men et stort rike ) som jeg synes er mest spennende! Flere som driver med kanalisering har fortalt meg at jeg har levd der (som så mange andre) og at jeg jobbet på biblioteket (jeg elsker fortsatt bøker ). En av teoriene om Atlantis, er at det lå i Atlanterhavet (høres jo ikke dumt ut det?) og at Kanariøyene er fjelltoppene som fortsatt synes. Er vel derfor jeg har lyst til å flytte dit,- skal vel egentlig bare hjem Det øker veldig med "alternativ" mennesker der nede, så noe er i ferd med å skje. Du må ikke tenke på at jeg har opplevd så mye mer tøffe ting enn deg, jeg er jo dobbelt så gammel også, da Jeg har vel egentlig vært buddhist hele livet, når jeg tenker tilbake virker det sånn. Men, det "åpnet" seg skikkelig da jeg leste en bok som heter "Mange liv, mange mestere" av Brian Weiss. Det var akkurat som om jeg bare fikk bekreftet noe jeg visste fra før: at vi lever flere liv og at vi er her for å lære. Etter det "falt" det stadig bøker med beslektede temaer ut fra bokhyllene på biblioteket og i butikker. Nå har jeg det sånn at andre kan mene akkurat hva de gjør, jeg er så sikker i min sak at det er det samme hva andre sier Da jeg lærte mer om karma f.eks., gikk det opp for meg at det å ta mitt eget liv (som jeg da tenkte på - ofte), var bare tull. Da måtte jeg jo bare slite med de samme tingene i det neste livet,- like greit å få det unna nå (uff, slitsomt,da!! :-? ) så jeg kan jobbe med andre ting i neste inkarnasjon Jeg tilhører den tibetansk buddhistiske greina av buddhismen, ganske enklet fordi jeg er hekta på Tibet (en av guidene mine er buddhistmunk, så han lengter vel hjem...), og at jeg er fascinert av de mange gudene (den bunner i de gamle Bön-religionene i Himalaya) og de mystiske ritualene og bønnene. Ellers synes jeg buddhismen er en sympatisk religion/livssyn, som aldri har gått til krig for troens skyld. Buddhismen består jo av så mye, men en av de tingene som jeg synes er fine, er tanken om døden. Egentlig dør vi jo hele tiden, celler dør og nye oppstår og vi er ikke den samme som vi var i går. Døden er ikke en slutt, men en start på noe nytt. Jeg tror også på at vi er del av en sjelegruppe (eller gruppesjel), og at det er mennesker som gir oss hjelp når vi trenger det. Både som positiv støtte, men også motstand når vi trenger det. Flott at du blir sinna, det er det beste forsvar kroppen kan ha,tror jeg! Håper du får en fin dag i dag. Utrolig at dere har SNØ :o I går satt jeg i kortermet ute,- deilig (Det ble litt langt dette her, men jeg blir så ivrig med disse temaene, skjønner du::: Klemz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #930 Del Skrevet 5. mai 2005 Nyyyyyy dag, nye muligheter :-D Akkurat nå sitter jeg med et skjerf rundt halsen, for de stakkars mandlene mine er blitt store som fjell. Tenker vi tar knekken på disse bassiluskene med halslinser og solbærtoddy snart Må vel snart kaste i seg litt frokost tenker jeg, og så gleder jeg meg til å sette meg ned med studiene igjen. Det blir jo så fint Bortsett fra det har jeg store planer om å få sett Shrek II, har en masse interiørblader å lese i, en bok som heter Urbane hjem og enda en bok om verdens historie. Jeg skal gå meg en tur og rett og slett ha en fin fin dag :-) Ute er det overskyet, men det snør hvertfall ikke Etter at jeg fikk påvist denne svulsten har jeg tenkt masse på symptomer jeg kunne hatt i den forbindelse. En ting er hodepinen, men jeg har flere forskjellige former for hodepine. Jeg har den vanlige som sitter i hele hodet, også har jeg et bånd som kan gå rundt hele hode, enkelte ganger har jeg en hodepine som sitter rett bak det høyre øye også har jeg stikk smerter på den høyre siden av hodet. Jeg har tenkt tanken svulst flere ganger de siste årene for jeg merker at jeg også har blitt dårligere til å forklare ting. Det blir ofte mye "rot" også får jeg liksom ikke helt frem akkurat det jeg vil si.Det tok jeg opp med mamma en gang jeg skulle forklare henne noe og det ble bare tull. Så spurte jeg litt småfrustrert; har jeg alltid vært like dårlig til å snakke for meg? Jeg glemmer også ord, ord som jeg egentlig bruker i den daglige talen men som plutselig forsvinner for meg. Jeg vet jo ikke om dette har noe med saken å gjøre, men jeg har tenkt tanken mange ganger både når hodepinen har slått til og snakketøyet har gått i stå. For jeg har ikke alltid vært sånn!!! Litt ironisk er det faktisk at det er en svulst der Man må jo nesten håpe at det bare er meg for dette er noe jeg har slitt med i lang tid, og da vil det jo bety at svulsten har ligget der en stund også. På den andre siden så er den vel sansynligvis ikke ondartet om den har ligget der så lenge jeg har hatt disse problemene, for da skjønner jeg ikke annet enn at jeg burde vært død for lenge siden. Så kanskje det da betyr at den er godartet men at den i det siste har begynt å ta litt mer plass? :-) Huff, nei. Det skal bli godt å få undersøkelsene overstått så jeg får vite hva jeg har å gjøre med. Uansett så skal dette gå bra :-D Tante mente hvertfall jeg burde ringe å mase om jeg ikke har hørt noe i morgen. Hun sa det er lov det når situasjonen er som den er, så det tror jeg faktisk jeg skal gjøre også. Nuvel, nok tanker om temaet for nå :-) Litt info: Klumpene er jordbær. Jaaa, jeg vet. Men de har så rar konsistens når de bare ligger der sånn halvmost. De blir så slimete å ekle. Da er det mye bedre med skikkelig mosa syltetøy, sånn for eksempel den de har på squeesy flaske Jeg hadde litt problemer med klumper i yoghurt en stund også, men det har kommet seg Jeg sa jo jeg var sær . Men til mitt forsvar så er eldste bror min akkurat likedan Håper alle får en fin dag :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. mai 2005 #931 Del Skrevet 5. mai 2005 Jaaa' date=' jeg vet. [/quote'] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sixx Skrevet 5. mai 2005 #932 Del Skrevet 5. mai 2005 Tante mente hvertfall jeg burde ringe å mase om jeg ikke har hørt noe i morgen. Hun sa det er lov det når situasjonen er som den er' date=' så det tror jeg faktisk jeg skal gjøre også.[/quote'] Ja, det burde du så absolutt gjøre. Ikke aksepter at du skal gå i dagesvis og vente. Jeg legger til en link med litt info om Kreftlinjen. Dit kan du ringe hvis du vil snakke med noen som har greie på det du sliter med om dagen. De er så hyggelige og hjelpsomme der. Kreftlinjen Ikke for å "trampe i andres bed", men jeg legger også ved en link som kanskje kan gi deg noen svar på ting rundt buddhisme. Buddhistforbundet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #933 Del Skrevet 5. mai 2005 Mammsen er jo healer og står for mye av det samme som deg, det er sikkert derfor jeg har begynte å "bikke" litt over på det alternative også. Jeg tror heller ikke at livet er "slutt" den dagen man dør, men at sjelen lever videre og blir gjenfødt som et nytt menneske. Men jeg er til tross for dette redd for å dø, for jeg føler ikke jeg har fått gjort nok ut av dette livet til å slippe det. Etter at jeg fikk svar på MR-undersøkelsen så har jeg følt et stort behov for å kjøpe meg et kors. Jeg vet ikke helt hvorfor for noe utover det at jeg er døpt og konfirmert i kirken finnes jeg ikke kristen. Buddhisme hørtes interessant ut :-) Det var programmet om Atlantis også. I går var det Santorini som ble nevnt som et mulig sted, men fytti katta så fint det var der *åååhhh, lyst til å reiseee* :-D Driver du med alternativ medisin selv? Tuuusen takk Sixx. Så snill og god du er De skal defnitivt sjekkes ut :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 5. mai 2005 #934 Del Skrevet 5. mai 2005 Ha en forstsatt fin dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 5. mai 2005 #935 Del Skrevet 5. mai 2005 God bedring!! Håper du får en kjempekos fridag! Her skal vi bare slappe av etter en heidundranne fest igår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flowerpower Skrevet 5. mai 2005 #936 Del Skrevet 5. mai 2005 Ikke for å "trampe i andres bed", men jeg legger også ved en link som kanskje kan gi deg noen svar på ting rundt buddhisme Slapp helt av sixx, det er da bare fint at andre kan komme med info også Så fint at moren din er healer :rosasmil: Da er du jo heldig! Og hvis du føler for et kors, så kjøp et da vel. Det er jo ikke bare kristne som bruker det, de har bare laget sin egen versjon/begrunnelse for korset. Jeg har selv et nydelig kors jeg bruker når jeg skal pynte meg. Driver du med alternativ medisin selv? Nei, jeg gjør ikke det. Har fått beskjed fra flere at jeg egentlig skal drive med både healing (vet selv at jeg har varme hender, bruker dem på dyr), tarot og kanalisering. Men, det har vel noe med å tro på seg selv først :-? Uansett har det ikke vært tiden ennå antagelig. Tanken er ikke fremmed for meg, og det er jo en bra start Klart du er redd for evt. å dø, det er vi vel alle? Jeg er ikke redd for selve døden, men for å reise fra de jeg er glad i (selvom jeg vet at vi skal leve flere liv sammen) og for at jeg ikke har fått gjort alt jeg har lyst til Blir godt når du får svar på MR'en (fy sånn den bråker!!!!). Og det er sant som sixx sa at de på Kreftlinjen er gode å snakke med om ting en uroer seg for,- jeg har prøvd! Ringte dem flere ganger da jeg fikk konstantert kreft. Men, du trenger ikke ha det som diagnose for å snakke med dem altså! Tenker mye på deg, ~Alwa~, sender deg gode tanker når jeg står ved alteret mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 5. mai 2005 #937 Del Skrevet 5. mai 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2005 #938 Del Skrevet 5. mai 2005 Håper alt går bra med deg, og at du snart får svar!! Synes godt du kan ringe og mase, hadde iallefall jeg gjort. Håper iallefall du får en knall dag, og at du får kost deg masse!! Klem fra Sneip Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 5. mai 2005 #939 Del Skrevet 5. mai 2005 Ha en forstsatt fin dag Tusen takk, og det samme tilbake Vips Takk takk Dark Angel Ble det party i går altså? Det er godt noen lever livet Blir godt når du får svar på MR'en (fy sånn den bråker!!!!). Ja, ikke sant :o Jeg var litt spent på hvordan unger reagerer av å bli lagt inn i den maskina jeg, men fikk til svar at de fleste barn tok det fint. Det var faktisk flere voksne som flippet ut av den Tenker mye på deg' date=' ~Alwa~, sender deg gode tanker når jeg står ved alteret mitt [/quote'] Tusen tusen takk Maisen. Jeg er sikker på at det hjelper Og du kommer nok i gang med healing når tiden er inne for det. Mammsen har ikke holdt på så lenge hun heller så det kommer når du er klar for det Kjempe stor bamse tilbake till deg Moon :-D Oooog en kjempe til Sneip å :D ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ I dag har jeg jobbet med oppgaven og ble ferdig med aksonometri oppgaven. Også har jeg selvfølgelig tegnet 2 ekstra vegger på dusjen som ikke skal være der, så jeg må gjøre det en gang til Jeg ble litt satt ut da jeg oppdaget det så jeg tar meg en pause her først. Er nødt til å bli ferdig til i morgen, for mammsen skal ta med seg oppgavene på jobben i morgen å kopiere dem. Da får jeg gjort de ferdig og klar til sending i løpet av helga. Juppi Tenkte jeg skulle gå meg en tur også så da skipper vi Fagerstrand. Blir bare mer irritert enn hva som er godt for over Reidar likevel Ha en fortsatt flotters dag :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest manic Skrevet 5. mai 2005 #940 Del Skrevet 5. mai 2005 Skolearbeid på himmelspretten? Nei vet du hva...? Ta heller noen og en :sprett: Men, må man så må man. Arbeidsvibber coming your way! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg