Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Den nye avataren din er bare sååå søt :P (men så er jeg litt "barnslig" av meg også da...)

Ja, jeg har nok hatt min del og vel så det. Men, så er jeg av den formening at jeg har valgt dette livet for å lære mest mulig, og den "beste" måten å gjøre det på er visst å gå igjennom slike tunge ting :roll:

Nesten daglig hodepine har jeg hatt siden jeg var 4-5 år og kommer til å ha det resten av livet (pga ryggen), så jeg vet nok hvordan det er å leve med det også (+ avogtil migrene, men det er jo helvete :evil: ).

Jeg føler at jeg får veldig god oppfølging etter kreften. Er hos hudlege 1 gang i året, og han er sååå nøye! Går over føflekkene med lupe, og sjekker tilogmed hodebunnen etter føflekker :P Så endelig føler jeg meg trygg. Dessuten er jeg nå eldre enn mamma var da hun døde (jeg ble 50 nå), så det spiller også inn i den tankegangen. Psykolog har jeg gått hos i mange år så jeg får hjelp der også. Merker heldigvis at jeg ikke tenker kreft med en gang om jeg har vondt et sted, så da går det framover!

Husk at tårer bare er tegn på sunnhet :P La dem strømme, du går igjennom en sorgreaksjon, nå. Alle som får en slik beskjed gjør det, med tanke på tap av god helse. Selvom det ender bra, så er jo sorgen der nå.

Håper du har leger som er allright, og som du kan stole på ? Og spør om ALT du kan komme på, uansett om du synes det kan være bagateller :enig_animasjon:

Interiør-konsulent,- det har jeg hatt lyst til også, men det ble for dyrt. Har to andre utdannelser, så det stoppet seg selv (og nå er jeg jo uføretrygdet, så da er det jo greit :-? )

Håper du har fine dager allikevel, og at det ikke går lenge før du skal få svar på hva som kan gjøres ?

Klemz :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

:vinke:

Hei Alwa min!!!

Jeg tenker mye på deg i disse dagene... Selv om jeg ikke har fått vært her inne hos deg og gitt deg all den støtten jeg så gjerne ville, så tenker jeg MASSE på deg. Jeg vet at du må klare deg gjennom dette, at du må bli frisk og at livet ditt skal gå videre... Jeg har jo ikke en gang truffet deg enda.. Og selvsagt må jeg jo gjøre det, og da skal vi jo være "forsvarsmenn-koner" sammen, sant at vi skal det vel :Nikke:

Det er så mange som sier det er en mening med tingene som skjer... Jeg har litt trøbbel med å se meningen i all lidelsen og alle tragediene som skjer. Jeg har også trøbbel med å se en dyp mening med at en frisk og ung kvinne med livet strukket ut foran seg, kjærlig familie, en romantisk og omsorgsfull kjæreste og lovende fremtid har noe igjen for å gå gjennom disse tingene... Syns det er fullstendig unødvendig, og bare vent til jeg blir sjef over alle sjefer, da er det den aller første tingen jeg skal fikse - og nåde den som protesterer :frustrert:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har hatt en fin dag i dag, til tross for at din kjære ikke kommer i helga.

Dette kommer til å gå riktig så bra :)

Ønsker deg en fin dag i morgen også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Ønsker deg så inderlig god bedring. Dette er jeg sikker på at du klarer og komme deg igjenom og når det er over, er du uknuselig. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen min.

Etter jeg leste dagboken her da du kom med MR-resultatet, så har jeg tenkt på deg dag og natt. Jeg har hatt vondt i magen fordi jeg har vært så forferdelig bekymret.

Men! Jeg fant ut at det nytter ikke å gå sånn å bekymre seg konstant og bare vente. Da kan man risikere å bli sjuk fordi man bekymrer seg så fælt. Så jeg tok saken i egne hender! Jeg har sjekket ut en del og pratet med en del folk jeg kjenner til rundt dette med svulst på hjernen. Og jeg har fått høre forskjellige historier. For å oppmuntre deg litt så forteller jeg dem i korte trekk her, jeg.

En kamerat av min venninne fikk som 11åring beskjed om at han hadde omdartet svulst på hjernen. Den lå slik til at de ikke kunne operere den for det ville være for stor risiko. Så det måtte bare gå sin gang, men han fikk sjekk hos legen veldig ofte. Ca. et halvt år etter han hadde fått vite om svulsten var han på sin sedvanlige sjekk for å se om svulsten hadde vokst, og da var den borte!! Fantes ikke spor av den engang. I dag er gutten 19 år og lever i beste velgående som om det aldri har vært noen svulst der.

Ei voksen dame har i mange år hatt godartet svulst på hjernen og har levd med den i mange år. Hun må ta noen medisiner og leve på det for resten av livet, for å holde svulsten i sjakk. Men det er ikke fare for at hun kan dø. Hun har svulst på hypofysen, og den har tullet med hormoner o.l. så dessverre kan hun ikke få barn i dag på den naturlige måten. Men det er kun fordi svulsten ligger der den ligger. Hadde den ligget et annet sted kunne hun fint fått barn. Men hun lever i beste velgående likevel.

Bestefaren min hadde for noen år tilbake en svulst på hjernen. Den opererte de bort, og operasjonen var vellykket. Det eneste som var, var at de kom borti noen nerver på den gamle gubben, så han greier ikke lukke det ene øyet. Det sover han med åpent. Bittelitt småskjev, men det kan også ha noe med alderen å gjøre. Ikke noe nevneverdige greier som utenforstående legger merke til. Vi som kjenner ham og sånt ser det og synes det ser ut som han har hatt et lite mikroskopisk slag, men folk som ikke kjenner ham legger ikke merke til det i det hele tatt og tror ikke det har vært noe som helst. Gubben har blitt gammel men lever ennå, og har ikke hatt noen ny svulst.

Ser du? Det er bare tre stykker, men det er garantert flere solskinnshistorier. :-)

Kan jo også nevne søsteren min som fikk vite hun hadde føflekkreft nå i januar. Hun måtte jo sjekke store deler av huden rundt, men hun har ingen spredning! Så nå går hun på sjekker fast, men bortsett fra det så lever hun som før! :-)

Det finnes nok av håp, jenta mi! Håper ikke det gjør deg noe at jeg har sjekket ut og spurt meg litt for, men jeg fant ut jeg var nødt for min egen del for at jeg skulle roe meg litt og ikke gå og være så bekymra. Sambo mente nemlig at hadde han ikke visst bedre så hadde han trodd det var jeg som hadde fått vite noe sånt om meg selv, sånn jeg tok det innover meg. Men det er jo bare fordi jeg bekymrer meg og bryr meg om deg. Og da blir jeg redd.

En liten ting til før jeg tar natta. Pass på at du ikke er altfor mye alene med tankene dine, vennen. Det er nok godt innimellom å få sitte alene og tenke i fred, men det er veldig sunt å få det ut, vettu. Og som noen andre her nevnte, ikke nøl med å spørre legen om hva som helst. Ingen spørsmål er dumme og ingen er for små til å spørre, alt kan spørres om. Bedre å spørre litt for mye enn å gå å fundere etterpå.

Tusen roser til deg!! :dagensrose:

Klemklem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Også møtte jeg plutselig veggen skikkelig :cry: Tårene strømmer og formen er så dårlig at jeg skjønner ikke helt hvordan det går an å ha så vondt men samtidig være oppegående.

Jeg ble så forferdelig lei meg når kjæresten ikke kunne komme når han skulle. Alt foran meg er så fryktelig usikkert nå, og det var det eneste faste jeg hadde å se frem til.

Nå er det jo ikke så ille at han ikke kommer i det hele tatt, men når man ser hverandre så sjeldent så virker 2 dager så uendelig mye.

Dette innlegget blir vel et perfekt bevis på at kontrastene i livet mitt er mange nå. Mange tanker som raser rundt i hodet og som regel går det greit, men enkelte ganger så tar frykten overhånd og tårene kommer.

Enkelte ganger får jeg dårlig samvittighet for at jeg blir nedenfor å tenker negativt. Også lurer jeg på hvordan jeg vil reagere om jeg skulle få den værste beskjeden, siden jeg tar så på vei nå.

Den er så fryktelig vond nå, tanken på døden. Jeg ser for meg mamma,pappa og kjæresten min stå ved graven min å gråte uten at jeg er der og kan trøste å fortelle at alt kommer til å bli bra.

Også er det vondt å tenke på at den dagen jeg er borte, så vil verden leve videre som om ingenting har skjedd.

Jeg føler meg rett og slett så bitte bitte liten og alene :cry:

Igjen tusen :hjerte: takk for koselige innlegg alle sammen. Flere av innleggene deres har rørt meg til tårer i dag, og dagene mine blir så mye lettere med deres hjelp :dagensrose:

Jeg får svare på dem i morgen :-) Akkurat nå skal jeg legge meg, sove og drømme vekk alle bekymringer og vonde tanker. Sove godt :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og så litt "barnemunn": :)

Barn skriver til presten:

Kjære presten.

Jeg vet at Gud elsker alle, men han har ikke møtt min søster.Arnold, 8 år

Kjære presten.

Kan ikke du nevne i prekenen din at Peter har vært snill hele uken. Det er jeg som er Peter.Peter, 9 år

Kjære presten.

Jeg tror at pappa kunne bli en god prest. Hver dag gir han oss en preken om ting vi har gjort.Robert, 11 år

Kjære presten.

Når jeg dør vil jeg komme til himmelen, for jeg vet at broren min ikke vil være der.Stephen, 8 år

Kjære presten.Vær så snill, be en bønn for fotballaget. Vi trenger Guds hjelp eller en ny målmann.Alexander, 10 år

Kjære presten.

Pappa sier at jeg bør lære meg de ti bud, men jeg tror ikke at jeg vil fordi vi har allerede så mange regler hjemme.Joshua, 10 år

Kjære presten.

Hvem ber Gud til? Har Gud en Gud?Christopher, 9 år

Kjære presten.Finnes det djevler på jorden? Jeg er nemlig sikker på at det er noen i klassen.Carla, 10 år

Kjære presten. Jeg likte prekenen din sist søndag - spesielt når du var ferdig.Ralph, 11 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

God morgen snuppa mi! :klem:

Hvordan har natten vært?

Jeg har drømt om deg i nesten hele natt. Drømte at vi møtte en trollmann, og han sa at jeg kunne få oppfylt et ønske. Å jeg ønsket at du skulle bli kvitt den dumme svulsten, men da sa han at jeg måtte få den. Men det fikk jeg ikke lov til av deg, så vi blei enige om å dele på den da. At vi skulle ha den en uke hver..

Tenk om det hadde vært så greit da, vennen! Da skulle jeg gjerne avlastet deg annenhver uke! Men det går nok desverre ikke.. :-?

Håper du får en fin dag!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:trøste:

Vil så gjerne trøste deg og hjelpe deg Alwa, men jeg sitter jo bare her.... Kjære lille søte deg, du er så fantastisk flink og modig og sterk og jeg syns dette er så skrikende urettferdig....

Kjære Alwa :klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Tankene mine er hos deg :trøste:

:hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Å oppe igjen :-)

Har sovet godt Moonshadow :klem: så den hjalp nok den nattaklemmen ;) Selv om det ikke kjennes slik ut på kroppen, men jeg våknet jo på morgenkvisten så jeg har jo ikke vært helt ved mine fulle fem i natt da :ler:

Humøret er også stigende. Jeg kjenner tankene og redselen fra i går sitter i kroppen, men har ingen planer om å la dem dominere dagen i dag.

I dag skal jeg ha en fin dag :-D

Jeg skal gå tur, sitte på KG, fortsette med oppgaven jeg fikk begynte på i går, kose meg foran tv`n med LOST blandt annet og drikke masse deilig varm solbærtoddy så denne forkjølelsen slipper taket.

Ute snør det stooooore filler men det er jo egentlig koselig, selv om det kommer på feil tid ;)

Kjære presten.

Når jeg dør vil jeg komme til himmelen, for jeg vet at broren min ikke vil være der.Stephen, 8 år

:ler: Godt eksempel på at man alltid skal se det positive i enhver situasjon :ler:

Tusen takk for koselige hilsner Sixx :klem:

Å jeg ønsket at du skulle bli kvitt den dumme svulsten' date=' men da sa han at jeg måtte få den. Men det fikk jeg ikke lov til av deg, så vi blei enige om å dele på den da. At vi skulle ha den en uke hver.. [/quote']

:ler2:

Han har helt rett, det hadde ikke vært aktuelt Baby. Den svulsten er mitt ansvar så dette må jeg nok kjempe meg gjennom selv. Men bare det at du er her for meg begtyr masse masse vet du :hjerte:

Hei Tubby Tubby:kose:

Du er en flink trøster du, det skal du ha :-) Og som sagt, bare det at du er her gjør mer enn du tror :klem:

Jeg fikk ny avatar og motto i går. Synes avataren var kjempe søt da :-) Jeg tror nok den gamle stemte litt bedre overens utseendemessig, for så tynn i håret er jeg nå ikke Sixx :ler:

Mottoet passet så fint akkurat nå, for man vet jo aldri hva livet innebærer :-D

Jeg måtte tenke meg litt om der Mimosa, men det kom til slutt :ler:

Tusen takk :klem:

Jeg også :ler: Du skriver så fint Maisen. Jeg får en indre ro av å lese innleggene dine for du har jo vært igjennom noe av det samme selv. Nå har jo ikke jeg fått påvist noe annet enn en svulst, men jeg kjenner redselen og panikken sitter der uansett.

Og det stemmer nok det du sier, en sorgreaksjon vil man jo alltid måtte gjennom.

Tusen takk skal du ha :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Wuuhhhuuu, strax ferdig med aksonometritegninga :tommelsmil: Da er jeg ferdig med de tre drøyeste deloppgavene og snaaaart i mål :Hehe:

:klem: i fleng tilbake til Moon, Tubby og Anea :klem::klem::klem:

Nå er det middag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er! :D

Hva er det til middag da? :tunge1:

Er en ekstremt nysgjerrig sjel nemlig.

Den kjære presten greia var utrolig morsom! :)

Tenker på deg :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

I dag ble det fiskekaker,poteter og stekt løk med halslinser til dessert ;)

Tusen takk vennen :klem:

Nå skal jeg ha meg litt kvalitetstid her på KG før jeg går meg en tur. Det har snødd i hele dag, og snøen la seg på bakken til og med. Men nå er sola fremme å tørker opp igjen :)

Jeg og pappsen har nettopp vært oppom leiligheta og tatt inn post. Så dro vi på butikken og handlet litt.

Og i kveld er det jo LOST :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien

:wink: , men før LOST er det Idol, og Jorun er fortsatt med, så da er jeg også med..... :tunge1:

Lagde "tjukkpølser" i brun saus og kokte poteter i dag jeg :roll: , er helt dønn lei av å finne på middagsforslag, kanskje jeg kan bruke dine forslag dagen etter du har hatt dem ~Alwa~ :klø: , men da må du huske å skrive det... Fiskeboller er kjekke saker, en stund siden sist nå også så den kjøper jeg med en gang :ler: I morgen drar vi en tur til Porsgrunn og der er det sommer nesten :o Grønne plener og sånt :klø: Så da skal vi grille i morgen kveld, hvis værgudene er snille med oss :wink: Må bare huske å få med meg Tzatzikien min :sikle:

Håper du får en fin kveld og en enda finere himmelsprett-dag ~Alwa~ min :kose:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...