Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Det var ikke hyggelige nyheter, og det var vel det du aller minst ville høre tenker jeg. Håper du klarer å ikke bekymre deg for mye, men vet at det er vanskelig å stoppe tankene fra å gå. Det positive er jo at de har funnet den, og dermed kan finne ut om de må gjøre noe med den.

Du er en tøff jente med bein i nesa, så jeg er sikker på at du klare dette også! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MR-undersøkelsen viser at jeg har en svulst i hodet.

Jeg vil bare fortelle at søsteren min (undomiel her på KG) hadde en sånn i hodet hun og. Det var snakk om at hun skulle ta piller for å få den vekk, men den forsvant av seg selv!

Håper alt ordner seg, kjære Alwa.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tusen :hjerte: takk Fakse, Lillesky og Meteora :klem:

Jeg tror ikke jeg helt skjønte hva jeg hadde fått beskjed om da jeg skrev det første innlegget. Det slo meg først da jeg ringte mamma for å fortelle henne dette.

Akkurat da jeg sa at de hadde funnet en svulst var det akkurat som om noe slo meg skikkelig hardt i trynet, også begynte jeg å strigråte.

Mamma var akkurat på vei hjem fra jobben så hun kom bort. Så gråt vi litt, snakket litt sammen og drakk en kopp te før jeg ble med hjem til mamms og papps.

I går kveld så vi Idol og spiste popcorn. Også leste jeg litt, men uansett hvor hardt jeg forsøker så kværner tankene rundt det som har skjedd og det som venter meg.

Jeg var ikke forberedt på dette overhodet. Grunnen til at de ville sjekke var jo i tilfelle, og jeg fikk jo beskjed om at de hadde ingen tro på at de skulle finne noen svulster. Og om de skulle finne noen så så jeg for meg at de ville ligge i ryggen og deromkring.

Jeg har kun fortalt dette til den nærmeste familien. Tror nok pappa tok dette tyngst, og kjæresten som har så vondt av at han ikke kan være hos meg.

Men jeg får jo trøst og støtte fra alle hold her, så jeg er jo alt annet enn alene.

Har ikke fått sovet stort i natt.Når det ble stille rundt meg og ingenting som kunne ta fokuset bort kom selvfølgelig alle tankene på en gang.

Jeg var alltid veldig redd for å dø før, men ettersom jeg ble større og mer og mer voksen har jeg ikke hatt slike tanker, før nå.

Er jeg heldig(?) er dette en liten svulst som jeg må lære meg og leve med resten av livet. Bare det i seg selv er jo tøft nok. For selv om jeg kommer til å få kontinuerlig oppfølging for å sjekke at den holder seg der den skal, hvordan kan jeg være sikker på at den ikke vokser mellom disse kontrollene og at det plutselig er for seint neste kontroll?

Også kommer den værste tanken.Tanken om at jeg muligens ikke får leve lenge nok til å se de 3 tantebarna mine vokse opp, ikke får oppleve det å få egne barn, at gutten jeg skulle leve resten av livet mitt med må leve resten av sitt liv uten meg og at jeg må forlate mamma og pappa, søsken og den kjære familien min så alt alt for tidlig.

Jeg klarer ikke komme unna den tanken.

Jeg vet jo at uansett utfallet har jeg en beintøff tid foran meg nå. Jeg må sjekkes, mennesker skal prate med meg, forklare ting, jeg må reise hit og dit, gjennom flere undersøkelser og det værste av dem alle, ventinga.

Ventinga på å få høre hvor alvorlig dette egentlig er.

Når jeg har tenkt lenge nok går det til slutt en liten faen i meg som tenker at jeg rett og slett ikke har tid til å dø nå. Jeg er midt i utdannelsen min, 24 år gammel, har endelig funnet den snilleste,beste,kjekkeste og mest perfekte mannen som jeg SKAL bli gammel med. Vi skal få de 4 barna vi har snakket om å få. Vi skal bygge drømmehuset som vi selv har tegnet og har så uendelig mange fine år foran oss.

Ikke har jeg noen planer om å forlate mamma og pappa heller, eller resten av familien forøvrig.

Jeg har ikke tid!!!!!!!

Jeg skal sende en PM til Undomiel Lillesky. Kanskje hun kan hjelpe litt. Takk for at du sa i fra :kose:

Nå står en ny bursdag på trappene. Ha en fin kveld :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hva jeg skal si... :trøste:

Håper du får tatt flere tester og undersøkelser ganske raskt slik at du kan få et ordentlig svar på hva det er og hva som må gjøres videre. Skjønner i alle fall godt at det dukker opp mange tanker, det gjør det nok hos alle som får en slik beskjed...

Lang og god klem fra meg. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

heisann kjære deg!

Det var virkelig trist å lese om den svulsten! selv om dette ikke er noen trøst nå, så må jeg si det alikevel. Dette kommer til å gå så bra! Det er jeg sikker på! Du er en tøff, sterk jente, som klarer å overvinne dette!

Forstår godt at det kom som et sjokk! Det er ikke hver dag man får en slik beskjed. å da er det godt å ha mennesker rundt seg som man er glad i, og som kan trøste litt.

Om du trenger noen, så er jeg her hvertfall! Bare send en pm!

Håper du får slappet av litt da vennen. Og tankene ikke blir alt for dystre!

En kjempe stor, og god :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Teletubbien

:o Ikke faen ~Alwa~ , ikke faen - om du skal bli borte fra oss!!! Ikke en sjans i hverken himmel eller noen andre steder - hører du!!!! :cry: :sur: Jeg mener det, dette skal du klare, det er ingen - INGEN andre muligheter... Uansett hva det dreier seg, dette er bare for j.... ...

Nei, jeg har ingen ord Alwa, jeg vil ikke en gang tillate meg å tenke tanken... Det ... nei..... Ikke du .....

Jeg er så trett, så ubeskrivelig trett, klarer nesten ikke se klart, skulle bare inn til deg og si at jeg var så trett, men at jeg ikke har glemt deg, også får jeg se dette..... Det er så forbanna urettferdig og dårlig gjort at jeg har lyst til å grine..... Hvorfor i alle dager skulle du bli plaget med dette..... - Nei, du Alwa, det store tubbyorakel har bestemt seg - dette går jeg bare ikke med på!!!

:trøste:

Kommer inn til deg i morgen, med litt klarer tanker, men dette var for grusomt Alwa :riste: - Vet ikke hva jeg skal si, hva jeg skal gjøre...

Kjæreste lille deg :cry:

*holder Alwa så hardt fast at hun aldri kan bli borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Tusen takk @lfa:klem:

Jeg hadde nok også sett at dette gikk så fort som mulig, så det blir ganske sikkert en tøff periode frem til jeg vet ordentlig hva jeg står opp i mot. Og selv da skal jo svaret takles og bearbeides, men vi får håpe på det beste :-)

Og en stor klem til Baby-E :klem:

Det er godt du bryr deg vennen min og skal sende PM når det blir som tøffest :kose:

Du er en tøff, sterk jente, som klarer å overvinne dette!

Det satser jeg også på ;)

Åååhhh, Tubby min :trøste:

Nei, du Alwa, det store tubbyorakel har bestemt seg - dette går jeg bare ikke med på!!!

Ikke jeg heller!!!!!!! Så om en tass oppi himmelen har bestemt at min tid snart er omme så skal jeg jammen ikke gå i stillhet :ler:

Jeg har ingen planer om å forlate dere enda Tubby, tro meg. Har jeg ikke kjempa hardt nok for å bli frisk før, så skal jeg jaggu gjøre det nå.

Dessuten er det en stoooor mulighet for at det blir en sesong til med Idol. Kanke ligge dau under jorda da vettu ;)

Tusen takk for hilsen snille,gode du :klem:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Humøret går, som sikkert synes :roll: , veldig opp og ned for tiden. I det ene minuttet takler jeg det fint og ser lyst på fremtiden og det som venter. I det andre minuttet er det tårer i strie strømmer og bunnløs fortvilelse. Jeg hater uvissheten av å ikke vite noe. Jeg vet ikke annet om den nærmeste fremtiden enn at den blir beintøff, og i værste fall har jeg ingen fremtid heller.

Men jeg tror det viktigste er at jeg selv fokuserer 100% på at dette skal gå bra og ikke la de negative tankene få overhånd.

Og for å være helt ærlig så kan jeg ikke se noe annet enn en lykkelig slutt på dette. For det er jo meg. Og Alwa er hvertfall ikke den personen som driver å dør av hjernesvulst i en alder av 24 år :riste:

Jeg sendte en PM til Undomiel i går og fikk et beroligende svar tilbake. Tusen takk skal du ha U. :klem:

Jeg fortalte det til største bror og svigerinna mi i går. Hadde ikke noe lyst til det siden det var bursdagen hennes, så jeg venta helt mot slutten på kvelden til å fortelle det. Men så bor jeg på et lite sted og det ville vært ganske naivt å ikke tro det vil bli snakk om det til slutt. Derfor forsøker jeg å komme i forkjøpet så de nærmeste i familien og venner får høre det av meg, og ikke som rykter på byen.

Bror min stod med tårer i øynene og svigerinna mi ble helt satt ut, men de tok det greit stort sett :)

Fikk denne av svigerinna mi nå nettopp:

Sent en kveld ba jeg min engel vokte over deg.

Han kom tilbake fortere enn forventet og jeg spurte hvorfor!

Da fortalte han meg at en engel vokter ikke over en annen engel.

Så fin :-D

Nei, jeg får tro dette er en pusling av en svulst som ikke gjør noe styr ut av seg. DETTE SKAL GÅ BRA!!!! :D

Jeg la meg seint i går. Drøyde det så lenge som mulig for å være sikker på at jeg sovnet når jeg først la meg, og det gjorde jeg :)

Etter bursdagen i går dro vi hjem og lagde god mat, spiste potetgull før jeg hadde et aldri så lite sammenbrudd. Da tårene var grått og jeg hadde fått snakket lenge med mamms og papps gikk vi oss en tur.

Det var god temp. ute og fuglene kvittret i skumringen akkurat som på sommerstid.

Jeg snakker med snuppen flere ganger på tlf. om dagen. Det er godt å høre stemmen hans. Dessuten har jeg litt vondt av gutten som er nødt til å takle dette midt oppi slutten på kurset og eksamner i fleng,

men fikk fort beskjed om at dette ikke handler om han men om meg. Jeg er så glad jeg har den gutten og :hjerte: han høyerere enn noe annet. Kan jo ikke forlate han når jeg først har funnet mannen i mitt liv vel! :)

I kveld skal jeg kanskje besøke en kompis. Skulle det egentlig i går men hadde lite lyst til sosiale aktiviteter da. Men jeg tror det er viktigere enn noensinne nå at jeg bruker tiden min på noe, og ikke setter meg ned og lar tankene få overhånd.

Har hatt en pause fra studiene i helga, men i morgen er det på`n igjen.

Jeg kommer nok til å "flytte" til mamma og pappa igjen tenker jeg. Hvis det skulle skje noe er det greit å ha noen rundt seg.

Nå skal jeg lage meg lunsj og ta den med i skogen og spise den der. Der sitter mamma og pappa og koser seg rundt et bål. Elsker naturen og dette område som jeg er oppvokst i. Kanskje jeg tar med en av voffsene å :-D

Håper alle får en flott dag :blomst_opp: og takk for at dere er her :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære, kjære, jenta mi. Jeg er stum. Nå farer tankene mine vilt rundt oppi her og jeg blir redd. Jeg blir redd og bekymret for deg. Jeg blir sinna fordi det er så forbanna urettferdig. Jeg blir lei meg fordi jeg får så vondt av deg som må sitte der og ta imot beskjeden om en svulst og deretter må du reise hjem og takle det. Det er helt jævlig. Livet er så forbanna urettferdig. Jeg skulle ønske det var noe som helst jeg kunne gjort for deg, si ifra om det skulle være noe - hva som helst!! Den kan være godartet. Det kan hende det viser seg å bare være en vanncyste som de kaller det, da stikker de bare hull på den så blir den borte. Det kan bare være en liten klump som forsvinner av seg selv. Det trenger ikke å bety at du skal gå noen steder som helst i det hele tatt på 70år enda. Bare så du vet det. For det er ikke noe du får lov til av meg, nemlig. Du skal være her du. Sammen med oss alle. For vi kan ikke miste deg. Så det er best for deg at du kjemper med nebb og klør nå, hører du? Uansett utfall. Så kan vi være de som sitter her og hører på deg når du har det som vanskeligst, som tøffest. Så skal vi ri stormen av sammen med deg.

Jeg er veldig glad i deg, vennen min. Det gjør meg vondt at du må gjennom dette. Skulle så gjerne vært der hos deg og hjulpet deg gjennom det verste.

Klemmer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Teletubbien
Du skal være her du. Sammen med oss alle. For vi kan ikke miste deg. Så det er best for deg at du kjemper med nebb og klør nå, hører du? Uansett utfall. Så kan vi være de som sitter her og hører på deg når du har det som vanskeligst, som tøffest. Så skal vi ri stormen av sammen med deg.

:Nikke::Nikke::Nikke:

Jeg skjønner så inderlig godt at det er vanskelig å ikke vite... Når du hele tiden må gå rundt og tenke uten å vite hva som skjer, om det er godartet eller ikke, om det er aktuelt med behandling, hva slags behandling osv osv...

Skulle så inderlig gjerne vært hos deg og holdt rundt deg, gitt deg en klem og passet på deg :trøste: - Det er godt å høre du har familien nær deg og at de gir deg masse omsorg i denne tiden :hjerte: -> sikker på at Snuppen også passer på at du har det så bra som mulig i denne vanskelige tiden.....

Kjære ~Alwa~ vår; vi er så glade i deg, vil så inderlig gjerne gi deg all vår styrke og alt vårt mot i denne tiden, så du kommer deg gjennom den!!!!

:hjerte::klem::kghjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baby-E

Heisann kjære Alwan min!

Hvordan har dagen din vært da?

Jeg tenkte på deg mye i natt. Det er rart. At ei jeg aldri har møtt kan påvirke, og berøre meg sånn som du! Du er jo bare helt utrolig du!

Det er fint at du kan "flytte" til mamma`n og pappa`n din da...Så du slipper å sitte hjemme alene med tankene dine. For det er nemmelig ikke bra!

I natt så tenkte jeg også på en ting til...Det faenskapet, har bare å komme seg bort, for du skal nemmelig flytte hit til meg!!!!! Vi skal jo gå turer sammen og kose oss vi! :trøste:

Håper du har hatt en grei søndag!

Skal snart på jobb jeg...nattavakt...så jeg sender deg nok noen tanker i natt også. Sender også en posjon krefter og masse kampvilje! Bare si fra om du trenger påfyll, for jeg gir deg gladlig noen av mine!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Hei og hopp!

Det sitatet fra svigerinna din,. var utrolig fint... (det om engelen) Jeg måtte skrive det ned, og gråten en skvett!

Du skal nok se at alt blir bra. Ta ikke sorgene på forskudd, de kommer når de kommer...

Ta en dag om gangen, vent med å bekymre deg alt for mye til du får skikkelig beskjed om hva som egentlig skjer "der oppe i hodet ditt".

Kanskje de hvertfall finner ut hva som feiler deg?! (slapphet, vondter, og det der) Nå blir du hvertfall undersøkt skikkelig!

Kos og klem fra undomiel!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chrizzy

Heia Alwa :blomst_opp:

Var tøft å lese dagboka di nå. Det ble vanskelig å skrive noe. Håper du finner utav dette fort, slik at du slipper å gå å lure. Jeg kan ikke forstå hvordan du har det annet enn at jeg forstår at det må være forferdelig for deg og alle dine, håper bare du finner ut av dette snart. Som oftest så går alt bare bra, det går bra!!!

:dagensrose: :dagensrose: :dagensrose: :gullengel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen! :vinke:

Innom med en god :klem: og ønske om en flott uke!

Vær god mot deg selv og dine. :)

Som undomiel sa: de farlige svulstene i hjernen er veldig uvanlig! Så det går nok fint med deg, iallefall er det det vi satser på! Ikke sant? :)

Jeg reiser jo til Danmark i morra, så vi tastes når jeg kommer hjem igjen!

Og-snart er det 60-siders! Så jeg får gratulere deg med en gang! :ler:

Grattis med 60 sider!

:heiajente::perebrus::danse::klappe: :dagensrose: :gratulerer:

Vi snakkes!

:kose: fra lillesky

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Innom med en søndags :klem: !

Snart er det 60-siders jubileum her! :danse:

Jammen er det ikke det :-D *snører på seg forkle, klar til bollebaking*

Tusen takk for koselig PM vennen :klem:

Jeg er veldig glad i deg, vennen min. Det gjør meg vondt at du må gjennom dette. Skulle så gjerne vært der hos deg og hjulpet deg gjennom det verste.

Bare det at du stikker innom å hilser gjør mer enn du aner. Tusen takk for fint innlegg Lassie :dagensrose:

Er glad i deg også :klem:

Kjære ~Alwa~ vår; vi er så glade i deg, vil så inderlig gjerne gi deg all vår styrke og alt vårt mot i denne tiden, så du kommer deg gjennom den!!!!

Vet du Tubby.................jeg tror det hjelper. For jeg har faktisk hatt en fin dag til tross :-D

Familien er en utrolig støtte for tiden, for ikke å snakke om kjæresten. Jeg vet at uansett hva som kommer til å skje fremover så er jeg ikke alene. Og dessuten har jeg jo dere :klem:

I natt så tenkte jeg også på en ting til...Det faenskapet, har bare å komme seg bort, for du skal nemmelig flytte hit til meg!!!!! Vi skal jo gå turer sammen og kose oss vi!

Jepp, det skal vi uten tvil :Nikke:

Har ikke endret noen av planene mine jeg, og det skal jammen mye til før jeg firer en tomme :ler:

Tusen takk for hilsen Baby min. Håper du har en fin natt på jobben. Og du skal se at de tankene du sender er nettopp de som gjør at jeg kommer til å sove så godt i natt også ;)

Du skal nok se at alt blir bra. Ta ikke sorgene på forskudd, de kommer når de kommer...

Jeg får bare ta dagene som de kommer. Styrken og kreftene til å takle det som kommer, hva som enn måtte skje, tror jeg vil finne veien til meg uansett :)

Tusen takk for svar på PM Undomiel, det lettet :klem:

Som oftest så går alt bare bra, det går bra!!!

Det gjør det, og det skal det gjøre denne gangen også :Nikke:

Tusen takk for hilsen Chrizzy. Du trenger ikke skrive side opp og ned vet du, bare det at du titter innom å sier hei betyr mer enn du tror :klem:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Da var jeg og undulaten plassert hjemme hos mamma og pappa igjen. Er litt spent for nå er jeg jo vant til å bo alene og trives egentlig best med å ha det sånn.

Men samtidig er det så trygt og godt å ha familien rundt seg også. En ting er at jeg slipper å sitte alene med både tanker og følelser. En annen er den tryggheten om at de er der hvis det skulle skje noe med tanke på hodepinen og svimmelheten jeg har slitt med.

Hadde jeg svimt av i min egen leilighet kunne jeg jo blitt liggende en stund, nå er de jo rundt meg nesten hele tiden. Mamma og yngste bror min er jo på jobb på dagtid, men pappa er jo sykmeldt selv på grunn av :hjerte: og venter på operasjon.

Dagen i dag har faktisk vært ganske fin. Den naturlige reaksjonen er jo redsel og frykt og de værste tankene er de man tenker mest.

Men som Undomiel sier, det er så utrolig viktig å ikke ta sorgene på forskudd men heller ta de som de kommer.

Har jeg klart meg så fint gjennom alskens strabasiøse tider frem til nå, skal jeg da jammen komme meg gjennom dette også :-D

Men jeg innser jo at alle dager kommer ikke til å være like greie som denne. Det vil jo komme tider hvor de mørkeste tankene vil dominere hodet, så jeg håper dere bærer over at dageboken min kommer til bli noe preget av dette. Hovedsaken er at jeg stort sett klarer å holde et positivt fokus, og på bakgrunn av denne dagen ser det bra ut :D

Var innom Narvesen å kjøpte meg Elle Interiør og Bonytt i dag. Dessuten har jeg maaange episoder igjen av Friends sesong 10. Har tatt med meg den nye filmen Hero som jeg kjøpte i Bergen og studiene er med på flyttelasset. Så jeg kommer til å ha mer enn nok å fylle dagene mine med. Og KG seffølgelig :wink:

Nå har jeg nettopp snakket på tlf med kjæresten. Verdens beste snuppelupp :hjertesmil:

Han kommer om 14 dager, og da er det jo langhelg *glede seg til*

:-)

Nå skal jeg spise litt kveldsmat før jeg hopper i seng her.

Men først må jeg si tusen tusen takk til de som legger igjen hilsen i dagboka mi. Dagene mine blir så enormt mye lettere å komme gjennom på grunn av dere :dagensrose:

Og god natt :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :):hjerte:

Du virker veldig sterk Alwa, virkelig. Beundrer deg!

Håper denne uken blir så bra som den kan få blitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmen Alwa :o .

Vi har "krysset" hverandre i noen få tråder her inne...og hver eneste gang har det slått meg hvor oppmerksom du er mot andre....for ikke å snakke om humoren din.....den er brilliant.

Og så nå dette *uff*...men stå på...kjemp mot jæ***skapen....og tenk positive tanker så godt det lar seg gjøre (det er kanskje det aller viktigste du kan gjøre akkurat nå).

Ønsker deg alt godt. :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...