Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #501 Del Skrevet 10. mars 2005 Godjentene mine :klem2: Men... Jeg kan være skikkelig 'gentle' jeg også :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 10. mars 2005 #502 Del Skrevet 10. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 10. mars 2005 #503 Del Skrevet 10. mars 2005 juhuu! nå er jkeg hjemme fra jobb, kjære! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #504 Del Skrevet 10. mars 2005 Håper du har en fin dag,vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 10. mars 2005 #505 Del Skrevet 10. mars 2005 I'm back Baby Sannelig er det litt av en overgang å begynne å jobbe igjen.... Men egentlig veldig deilig...Godt å komme inn i litt faste rutinger igjen Det ble ikke påvist noe fukt hos meg likevel Alwa :klø: Skjønner ikkeno... Var helt sikker på at det måtte være noe der.... Nå er de ikke riktig ferdige da, for mot alle odds skulle de ta dette veldig alvorlig :enig_animasjon: - så det skulle komme tilbake for å måle både isolasjon og luftkvalitet Håper inderlig at de finner ut av dette, nekter å tro at det "bare" er uflaks at vi har vært så mye syke Klemmetiklem fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Teletubbien Skrevet 10. mars 2005 #506 Del Skrevet 10. mars 2005 Hrmf. Innom for å klage litt jeg Alwa Gjett hva den ufyselige Hulemannen gjør i kveld da.... Joda, avslutning på øvelsen og 3 retters middag ja, og liksom som om jeg er invitert da.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. mars 2005 #507 Del Skrevet 10. mars 2005 Jeg kan altså!! 'Gentle', thats my middle name Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 10. mars 2005 #508 Del Skrevet 10. mars 2005 bare titter innom med en godnatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 10. mars 2005 #509 Del Skrevet 10. mars 2005 Men... Jeg kan være skikkelig 'gentle' jeg også :-) Åååhhhh, :o Beklager Kafka. Selvfølgelig skal du ha litt av æren du også. Jeg bøyer meg i støvet for din gentleness :bukke: Hallooo Slim Juhuu! nå er jeg hjemme fra jobb' date=' kjære![/quote'] Hallosann snuppa. Har du hatt en fin dag?? Skulle så gjærne hatt klar middag til din store hjemkomst, men var litt redd magen din ikke hadde kommet seg helt etter bollefesten i går Der er du ja. Hold nesten på å sende ut en etterlysning jeg nå Fant de virkelig ingenting? Det hadde jeg ikke trodd,skal jeg være helt ærlig. Men om det fortsetter med så mye sykdom hjemme hos dere synes jeg nesten dere burde sjekke imunforsvar eller noe lign. jeg altså. Er da ikke normalt å være så mye dårlig, også alle sammen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bellatrix Skrevet 10. mars 2005 #510 Del Skrevet 10. mars 2005 God natt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 11. mars 2005 #511 Del Skrevet 11. mars 2005 God morgen ~Alwa~!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 11. mars 2005 #512 Del Skrevet 11. mars 2005 ~ Hellu Nå er jeg godt i gang med Zen boka mi, og jeg blir bare mer og mer fasinert jeg. Kanskje det er fokuset på ro,stillhet og balanse som virker så tiltrekkende? Det at man ser en mening med det man omgir seg med, en stein er ikke kun en stein. Det er noe mer. Og det interessante er at fokuset ikke er på kun det invendige interiøret, men like mye, om ikke mer, det utvendige. Det skal være en ro og balanse i alt, som skal gjennspeile et rolig og avbalansert menneskesinn. Ta for eksempel japanske hager, der er ingenting lagt opp til tilfeldigheter men gjennmført fra den minste lille stein. Buer er av stor viktighet for de tror det forårsaker en rekreasjon på et dypt nivå i oss. Likeså er vann av stor viktighet i en hage, både på grunn av det visuelle og rett og slett lyden av vann. I Japanske hager vil man ofte finne overganger på vannet, gjærne av stein, fordi man ser det som et privilegium og kunne krysse vann. Og her er heller ingenting opp til tilfeldighetene, spesielle mønstre blir lagt stor vekt på. For eksempel en overgang lagt i sikksakkmønster. En ting er at det visuelt ser bra ut, men i følge østens tro kan onde ånder bare bevege seg i rett linje. Og hvis de forsøker seg på en slik gangbro, ville de falle i vannet og drukne. I forhold til det at man ser litt mer, innenfor og bortenfor enn andre mennesker har lært seg til å gjøre, fant jeg et ordtak som likeså godt kan gjenspeile livets reise. Følg strømmen, fest lit til dens kurs. Den vil gå sin egen vei,gjøre sidesprang her,piple der. Den vil finne fordypningene,sprekkene,revnene. Bare følg den.Aldri slipp den av syne. ~Sheng~ Kanskje omgivelsene og deres evnte til å "pleie" sinnet i større grad enn andre menneskegrupper er grunnen til at denne befolkningen er så, i mine øyne, rolige og avbalanserte? Enn om alle mennesker kunne sett skjønnheten i livet,verden,sinnet,det man omgir seg med. Da tror jeg definitivt menneskeheten ville vært mye mer tilfreds med seg selv og sine liv, og kanskje fred endelig kunne vært oppnådd i verden? (selv om Kina og Japan har sine svin på skogen de også) Hm, det var dagens tanker ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Nå skal jeg snart få i meg litt frokost og gå meg en tur før jeg setter snuten mot min egen lille hule. Tror kanskje jeg kommer til å "flytte tilbake" til leiligheten min på mandag. Akkurat nå virker behovet for å stå på egne bein litt større igjen. Selv om jeg definitivt har det greit her jeg er nå også Mamma og pappa har dratt til RIT i Tr.heim der pappa skal innlegges frem til søndag. Han skal gjennom en kontrastveske undersøkelse av sitt. For en liten stund siden fikk han et notat hjem som beskrev gangen i det han skulle gjennom, og der var det visst opplyst at det var en 5% margin for at det kunne gå galt. Pappa stakkars har fått så større perspektiv på livet etter han fikk problemer med hjerte så dette plaget han oppriktig tror jeg. Men jeg lever nå i den troen at jeg skal få ha den snille pappan min i lang lang tid jeg da. I mens er jeg hundematpasser og en venn av han skal ut å trene dem :-) Dagens englekort, Clairaudience; Ha en fin dag :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moonshadow Skrevet 11. mars 2005 #513 Del Skrevet 11. mars 2005 God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #514 Del Skrevet 11. mars 2005 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Potetskrell Skrevet 11. mars 2005 #515 Del Skrevet 11. mars 2005 Nå må du ha en alldeles strålende helg Alwa ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mars 2005 #516 Del Skrevet 11. mars 2005 Nå er jeg godt i gang med Zen boka mi, og jeg blir bare mer og mer fasinert jeg. Ha! I jan. leste jeg 'being good - ethics', av Hsing Yun :-) God weeeekend ~Alwa~ ps: da vet du også hva 'zen' betyr? :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 11. mars 2005 #517 Del Skrevet 11. mars 2005 Hei vennen. Innom for å ønske deg en god fredagskveld før jeg svinser videre med støvsugeren her. Må jo gjøre det koselig til kvelden. *klemmer* :klem2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 11. mars 2005 #518 Del Skrevet 11. mars 2005 bare innom med en god jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2005 #519 Del Skrevet 12. mars 2005 God helg God helg til deg også Slim Halloen Anea, håper du får en fin helg vennen Du også Potetskrell. Du å Ha! I jan. leste jeg 'being good - ethics'' date=' av Hsing Yun [/quote'] Hva handlet den om? Hørtes interessant ut :-) Er dette et lurespørsmål? Selve ordet Zen betyr vel meditasjon. Zenfilosofi er en gren innen Buddhismen som fokuserer på meditasjon,sinnets tilstand, ro og balanse rundt mennesket både psykisk,fysisk og det vi omgir oss med. Den oppstod i Kina og ble overført til Japan,Vietnam,Korea der den har slått rot. Var det godt nok eller? Hellu Middis snuppa mi. Er det slikke aktiviteter du bedriver en fredagskveld? Hm, skikkelig godt husmoremne du da Håper du hadde en fin kveld, og får ei strålende helg En kjempe god og varm til deg også Baby. Takk for hilsen :-D ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ Jeg vet om noen som har shoppa i dag Kjøpte meg servietter som hadde indiske mønster på seg i forskjellige blåe nyanser. 2 poser med assorterte småstein, 2 små sorte krukker med 3 bein på (stilig stilig ) og bambuspinner som allerede har begynt å spire. Det passa godt inn i stilen som er her fra før. Og gardiner også faktisk. Eller 4 panellengder. Fra Princess i bomull med linfølelse. De er hvite med 4 ganske store vannrette blad på. 2 lengder med mørke brune blad og 2 med en beige farge som taes igjen i rullgardinene mine. Synes det ble knall jeg Før jeg dro hjemmefra matet jeg hundene og måkket snø. Det var jobben sin det :o Også dro hun jeg kjenner på shopping før jeg dro hjem igjen,strøk gardinene og hengte dem på plass og vasket opp. Fikk kommet godt i gang med matlaginga og dekt på til venninna mi kom. Spiste Indisk tandoori chicken fra Toro , en deilig salat med fetaost og pitabrød ved siden av.Vi toppet det hele med varme Cafe brownie fra Sætre (tar kål på siste rest nå, jammih ) som dessert. Hadde egentlig håpet jeg ikke skulle like den for dette var da noe å bli avhengig av det å :-? Men vi hadde det kjempe koselig. Det var så godt å se henne igjen og skravla gikk ustoppelig hele kvelden. Da klokka var 01.45 fant vi ut at det var på tide å takke for maten. Hun har det tøft for tiden, så det var godt å bare kunne høre på det hun trengte å snakke om og komme med råd og innspill. Synes fryktelig synd på henne stakkars :-( Jeg skal kanskje passe sønnen hennes på 4 år noen dager denne uka. Håper det for han er en skikkelig godgutt. Kjempe søt og grom Nå har jeg ryddet opp og skylt vasken, så slipper jeg og våkne til en leilighet med masse rot i morgen. Også fikk jeg bursdagsgave da. 1 kokebok med masse pastaretter og 1 bok med oppskrifter på sjokolade. Alt fra kake til brownies. Også et smykke hun har laget selv. Det var vannvittig fint, med en grønn glasskule som anheng. Også har hun visst et makent selv. Ble helt rørt jeg, så nydelig Pappa skulle inn til undersøkelse ganske tidlig i morgen, så vi får vite resultatet ganske tidlig heldigvis. Jeg leste nesten ut boka før jeg dro i dag jeg da :oops: Men fant til slutt ut at jeg måtte spare noe til i morgen også. Ha en liten kosetime da også :-) Skal ta en skikkelig dagbokrunde i morgen, akkurat nå er jeg sliten og skal jumpe i seng. Natti natti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. mars 2005 #520 Del Skrevet 12. mars 2005 ~ Er hjemme i leiligheten enda. Tenkte jeg skulle dra på meg klærne og sette snuten mot mamms og papps nå. I dag har jeg snakket leeeenge med kjæresten, og det var godt for jeg har tenkt fryktelig mye på venninna mi siden i går. Også har jeg vasket opp, tørket kopper, støvsugd og tørka litt støv. Begynner å bli flink på sånt husmor arbeid greier nå Pappa har det bra. Er ikke så lenge siden han kom ut fra undersøkelsesrommet på grunn av forsinkelser. De visste ikke så mye enda, men det var et eller annet med to kryssende blodårer som var litt tett. Mammsen tror han må inn igjen etter påske og operere, men vi får høre mer senere. Når det ble lyst ute ser jeg panellengdene bedre, og det ble knallfint altså :-) Lurer på om jeg skal kjøpe med meg en sjokolade på veien hjem. Det er da tross alt lørdda Har fått til en bitteliten dagbokrunde, men compen min driver å låser seg i hytt og pine, så jeg får ta resten av dere i kveld. Ha en fortsatt fin lørdag :blomst_opp: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg