Gå til innhold

~Dagbok~

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Teletubbien

Tuddeli Alwa :blomst_opp:

Tasser innom med en liten blomst til deg vennen!!!

Hvordan er formen i dag? Håper den er bra og at du får en kjempefin ~8 mars~ :Nikke:

Her hos meg er det ganske stille og rolig i dag. Minsten er litt trøtt og sliten og storebror har fått dilla på noe så stille og rolig som puslespill :klappe: - Bare å nyte så lenge man kan :wink:

Tenkte jeg skulle gjøre ingenting i dag :sjarmor: I dag er min - gjøre ikke no- dag. Nemlig. Hulemannen får ta en liten runde på det ene badet i ettermiddag, skulle bare mangle - det (og mye annet) skulle vært ordnet FØR jeg kom hjem, så nemlig så :fy:

:ler:

Lær som om du skulle leve bestandig, lev som om du skulle dø i morgen.

:blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

~

Så gromm du er :klem:

Gratulerer med dagen ~Alwa~

:blomst_opp:

Tusen :hjerte: takk, og takk for fint dikt. Jeg liker gamle dikt.Jeg elsket filen om Romeo og Julie da den kom ut, med Claire Danes. Syntes det var så fint at de hadde behold det gamle språket.

Det liker jeg godt med dikt også, både utenlandske og norske. Jeg har en del kort faktisk, men sanger og dikt fra gammelt av. Arti å ha :P

Også en stor kos til Tubby også :klem: Har ikke en gang tenkt over at det er kvinnedagen i dag jeg.

Hadde jeg og snuppen bodd sammen nå så skulle han jammen fått laget en deilig middag til meg gitt :sjarmor:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I dag har jeg vært i byen sammen med svigerinna mi, lille M :hjerte: og minste storebror.

Vi fant gave til bestemor (altså min mor) som har bursdag rett rundt hjørnet før vi gikk på kafe og spiste boller og kanelbolle. Kjempe koselig :-)

Lillejenta verken hørte eller så vi noe særlig til for hun lå å sov hele tiden. Jeg fikk ikke handlet gave selv da, men vet hva vi skal gi. Har et bilde fra første dagen jeg og snuppen ble sammen. Jeg i forloverkjolen og han i uniform, det er knall fint :P

Hun har ønsket seg et bilde av oss to siden vi ble i lag, så det er vel på tide at hun får det. Men bildet er forstørret opp og jeg er litt usikker på størrelsen, så jeg må hjemmom og sjekke den før jeg går til innkjøp av ramme.

Tenkte jeg skulle kjøpe ramme fra Black design og en duk eller noe lign. ved siden av.

Også fant jeg noen kjempefine puter som kunne passet fint på stua deres. Får se om det kanskje blir de og bildet.

Etter middag skal jeg sette meg ned med studier igjen. Er over det trasigste heldigvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Kafka: Du vise mann :P Vet du hvorfor språket ble modernisert så til de grader?

Det er jo en vesentlig forskjell på tonefall og ordbruk på den tiden og det engelske språket vi kjenner i dag, eller det norske for en sakens skyld.

Litt trist at det har blitt borte synes jeg, for det er definitivt en sjarm med det.

Tusen takk Baby :klem: Jeg har hatt en fin dag. Formen har vært litt halveis så jeg har festa med måte da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Vet du hvorfor språket ble modernisert så til de grader?

Det er jo en vesentlig forskjell på tonefall og ordbruk på den tiden og det engelske språket vi kjenner i dag, eller det norske for en sakens skyld.

Litt trist at det har blitt borte synes jeg, for det er definitivt en sjarm med det.

Helt enig!

Det er dumt rett og slett. (<oppdat. Eller nei, det er det jo så visst ikke! :ler: Men kan være det)

Språket forrandres jo fortløpende, og det kan nok være vanskelig å sette fingeren på hvor det starter til tider. Har du sett prog. 'Typisk Norsk' på NRK? Det er ganske gøy, for der kommer mye av dette frem. Det som ville være gøy, er å sette seg inn i en tidsmaskin og dra 300 år frem i tid. Da er jeg overbevist om at man verken ville kunne gjøre seg forstått, ei heller forså noe selv ved bruk av vårt vokabular. Språket vårt slik vi kjenner det idag, er en utdøende rase skulle man kunne si. Det er jo helt villt å tenke på :-) Men bare det blir til det bedre så er jo det flott! Språket vårt er jo veldig godt på mange måter, men på den annen side så er det jo igjen forferdelig udugelig. I det minste lite konsist. Men det er forferdelig synd at det ikke finnes et 'kinesisk alfabet' f.eks. for det gjør det jo faktisk ikke. Jeg har søkt meg gal etter dette på w3, til jeg til slutt da oppfattet at det ikke er noe som heter 'kin.alfb.' For de er jo mye flinkere enn oss. (um.. kansje?) De har jo tegn som kan bety gudene vet å mange ting. Og så bruker de videre forståelse for det gjeldende til å sette det i bruk med hva det måtte gjelde. Utrolig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg er kjempefasinert av den kinesiske kulturen, spesielt arkitekturen og interiøret. Har bestemt meg for at en vakker dag skal jeg dit kun for å oppleve dette :-)

I jula kjøpte jeg meg en bok om kinesisk arkitektur, vannvittig mange flotte bygninger og hus.

En annen ting som fasinerer meg stort er dialekter. Jeg har jo dialekt sjøl og har desverre ikke vært like opptatt av å beholde den. Spesielt da jeg bodde i Oslo ble den betydelig utvannet.

Nå har jeg jo bodd på hjemmstedet mitt i et drøyt år, så jeg har fått tilbake en god del.

Men når jeg flytter sørover til høsten igjen får det bare være. Da får de bare skjønne det de skjønner ;)

Har gutten dialekt eller snakker du bare "fiint"? :P

Ha en fin kveld du også !

Tusen takk, luringen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det eneste punktet jeg måtte ha på den ikke-eksisterende "jeg-angrer-på-å-ha-flyttet-til-Oslo"-lista mi.... Dialekta mi e så godt som søkk vekk! De e fælt! :tunge1:

:ler:

Har du sett filmen "Hero"? Masse kinesisk kunst i den filmen... Bygninger, estetisk vakker kampsport, kalligrafier etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Dialekta mi e så godt som søkk vekk! De e fælt! :tunge1:

Huff ja, jeg vet. Jeg jobba ikke i barnehagen i mer enn 14 dager før jeg måtte legge om fullstendig.

Og ikke på grunn av ungene for de skjønte fint hva jeg sa, men de voksne derimot :-?

Må da være litt flaut at unger er smartere enn voksne på det planet :ler:

Skal bli rart å høre på mine egne unger, det skal bli en underlig sammensurie av trønderdialekter for de tar vel litt etter pappa`n også :ler2:

Har du sett filmen "Hero"? Masse kinesisk kunst i den filmen... Bygninger' date=' estetisk vakker kampsport, kalligrafier etc. [/quote']

Nei, hva handler den om? Jeg satt klistra til Tom Cruise sin The last samurai men ville gjærne sett litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Er det Hero (Ying Xiong) med Jet Li du mener på?

Ser den er utsolgt hos cdon.com, men har du den med norsk tekst?

Jet Li er konge :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, det er den med Jet Li. Søk på www.play.com så finner du ut hva den handler om. Jeg husker ikke alt. Kanskje fordi jeg synes den var litt kjedelig. :oops: Men kan tenkte meg at du kanskje vil like den bedre enn det jeg gjorde. Som sagt, mye fin arkitektur og kunst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg er kjempefasinert av den kinesiske kulturen, spesielt arkitekturen og interiøret. Har bestemt meg for at en vakker dag skal jeg dit kun for å oppleve dette

I jula kjøpte jeg meg en bok om kinesisk arkitektur, vannvittig mange flotte bygninger og hus.

HA! Meg og!! :-) :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Kan jo ikke gjøre noe annet enn å:

:hoho::sjarmor::ler:

:ler2: Du kunne jaggu hold på lenge og vet du :o

Jeg fant den på dvdstrax.com Wynja. Den har jo fått gode kritikker da. Hmmm, skal man handle tro? :sjarmor:

Kafka: Det er utrolig mye som fasinerer med det landet. Visste du at hvit er dødens farge i Kina? Eller at rødt er fargen for lykke og bryllup? De skriver loddrett fra høyre mot venstre og at den kinesiske skriften har eksistert i 7000 år og er blitt brukt i både Vietnam og Korea.

I forbindelse med interiør er jeg veldig interessert i Feng Shui og Zenfilosofi. Der tror jeg virkelig man har noe å hente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj, språk og dialekt-prat. Det er gøy. Har forresten sett det Typisk norsk-programmet en gang og jeg var ikke helt enig i måten programlederen uttalte noen lyder på.. :roll: Kaller man "kj" for "kje-lyden"? Mjaja..det er så.

Ble forresten fortalt en gang av en østlending (kunde) at jeg måtte snakke norsk og ikke svensk. :frustrert: Jeg holder på dialekta mi veldig godt og det kommer jeg til å fortsette med. Førr næmli! :briller:

Håper du har og har hatt en fin kveld, vennen. Gleder meg SÅÅ masse til å se deg igjen - når enn det blir. :):hoppe:

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...