Gå til innhold

Ta hensyn til eksen?

Fremhevede innlegg

Gjest BerntJohnny
Skrevet
3 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

"Hun var kjip"..? Står da ingenting i H.I om årsaken til bruddet mellom de to. For alt vi vet kan det være han som "var kjip". Eller at de vokste fra hverandre og var enige om å skille lag. 

Ikke er det eksen som "hjemsøker" han heller; hun vet jo ikke engang at han har ny flørt/kjæreste. 

Tenker han ikke ønsker å såre henne da han har barn med henne og vil la henne få tid. Kalles vel for å være voksen. 

Hvis hun ikke var kjip hadde det ikke tatt slutt.

Med hjemsøke mener jeg at han fortsatt ikke kan ha det fett, selv etter bruddet, pga henne

Drit nå i hennes følelser, det er over. Voksen? Hva med hans følelser? Får ikke pappa lov til å ha det gøy etter ett brudd? Eller er det kun mamma som får lov til å være lykkelig? Hvis hun ikke tåler at far har gått videre, så er det mor som ikke er voksen

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor stresser du? Her har jeg vært alene i 8 mnd og har overhodet ikke planlagt å introdusere de for en ny mann på en stund. Har to unger. Han nye fyren virker mer fornuftig enn deg. Fatter ikke folk som rusher inn i nye forhold og presenterer barna for hvemsomhelst... 

Anonymkode: 2bf08...b5a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

De fleste svar her kommer du til å få fra mennesker som er eiesjuke på eksen sin og bruker barna sine som påspinn for sine egne emosjonelle problem.

Anonymkode: 23a88...d79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble alene for ca.1.5 år siden og har hatt god tid til å komme over bruddet. 

Jeg må bare presisere at de begge var enige om å gå hver sin vei etter mange år sammen som kun venner. 

Anonymkode: a0f4d...797

Sannheten: Eksen hans ønsker ikke at han skal komme seg videre. Den dagen han går helt videre, vet hun at hun ikke kan kontrollere han mer. Hun bruker samvittigheten hans til å manipulere han i stedet for å ønske at han er selvstendig, tar best mulig valg "for seg selv" og for å være lykkelig..inntil hun selv finner ut at det er ok. 

"Vi må gjøre det slutt, men vi kan ikke gå 100% videre helt enda..for...for...fordi...*gjøre han slave av samvittighet, inntil hun finner ut at det ikke trengs mer*"-

Du har ett smart valg (for din egen del): Fortell han dette og bryt ut av forholdet. Han tar ikke valg for sin egen del..Hvis han hadde gjort det, hadde han skjønt at det beste for de begge to er å være lykkelige og komme seg videre. For din egen del bør du fortelle han at du ikke vil være midt oppi dette og avslutte det. Du vil ha noen å skape lykke med, ikke sånn "halvveis-greier fordi en annen person stryrer samvittigheten hans og manipulerer han". 

Han kommer til å ha det på denne måten, inntil hun finner lykke selv og bestemmer seg for at "nå kan vi kutte båndet". Hun kommer til å skjule sin egen manipulative oppførsel og late som at det hele var til det beste for dem alle...

Et annet valg du har, er å vente til hun er ferdig med å manipulere han.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De har gjort det slutt, de var enige om det, følelsene har vært fraværende i mange år.

Jeg ville ha ligget lavt mtp. at det bare er tre måneder siden,  men innen seks måneder bør det løsne.

Anonymkode: 1969f...aee

AnonymBruker
Skrevet

Det er muligens slutt mellom de og det er mulig han vil ha deg og endelig kan bli lykkelig, men tror nok ikke det skjer før eksen har funnet seg en ny. Som regel er damer sånn..

Anonymkode: bef4f...590

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo få vite om dere selv om barna holdes utenfor. Greit for henne å vite at det er fare for barna å møte på deg hvis de skulle stikke innom faren på impuls. 

Alltid litt sårt når den ene går videre, selv om de har levd et kjærlighetsløst forhold lenge. 

Jeg ble sammen med en skilt barnefar for noen år siden, og han gjorde feilen med å introdusere meg for barna med en gang. Han var megaforelsket og mente jeg var den rette for ham, han hadde aldri følt det han følte da så sterkt noen gang før. Men seks måneder senere ble det slutt. Da var jeg blitt knyttet til ungene, og de til meg. Og jeg syntes synd på barna som kontaktet meg flere måneder etterpå. 

Anonymkode: 69909...af0

• Liker 3
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan jo få vite om dere selv om barna holdes utenfor. Greit for henne å vite at det er fare for barna å møte på deg hvis de skulle stikke innom faren på impuls. 

Alltid litt sårt når den ene går videre, selv om de har levd et kjærlighetsløst forhold lenge. 

Jeg ble sammen med en skilt barnefar for noen år siden, og han gjorde feilen med å introdusere meg for barna med en gang. Han var megaforelsket og mente jeg var den rette for ham, han hadde aldri følt det han følte da så sterkt noen gang før. Men seks måneder senere ble det slutt. Da var jeg blitt knyttet til ungene, og de til meg. Og jeg syntes synd på barna som kontaktet meg flere måneder etterpå. 

DETTE!!!

har sett det på nært hold selv også, da motsatt vei; en mor som hoppet videre for fort.. 

Skrevet

Tråden er ryddet for latterliggjøring og svar til dette

sofie777, mod

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten: Eksen hans ønsker ikke at han skal komme seg videre. Den dagen han går helt videre, vet hun at hun ikke kan kontrollere han mer. Hun bruker samvittigheten hans til å manipulere han i stedet for å ønske at han er selvstendig, tar best mulig valg "for seg selv" og for å være lykkelig..inntil hun selv finner ut at det er ok. 

"Vi må gjøre det slutt, men vi kan ikke gå 100% videre helt enda..for...for...fordi...*gjøre han slave av samvittighet, inntil hun finner ut at det ikke trengs mer*"-

Du har ett smart valg (for din egen del): Fortell han dette og bryt ut av forholdet. Han tar ikke valg for sin egen del..Hvis han hadde gjort det, hadde han skjønt at det beste for de begge to er å være lykkelige og komme seg videre. For din egen del bør du fortelle han at du ikke vil være midt oppi dette og avslutte det. Du vil ha noen å skape lykke med, ikke sånn "halvveis-greier fordi en annen person stryrer samvittigheten hans og manipulerer han". 

Han kommer til å ha det på denne måten, inntil hun finner lykke selv og bestemmer seg for at "nå kan vi kutte båndet". Hun kommer til å skjule sin egen manipulative oppførsel og late som at det hele var til det beste for dem alle...

Et annet valg du har, er å vente til hun er ferdig med å manipulere han.

Se opp for kontrollerende og manipulative ekser. Om en mann følger pipa hennes, bør alarmen hyle.

Anonymkode: ee17e...77c

AnonymBruker
Skrevet

Selv om han, er helt ferdig med forholdet til moren til barna. Så er ikke barna ferdige med skilsmissen. Alle spesialister på det, sier at man bør vente i minst 1 år, før man introduserer ny kjæreste for barna.

Anonymkode: 412f9...2b7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv om han, er helt ferdig med forholdet til moren til barna. Så er ikke barna ferdige med skilsmissen. Alle spesialister på det, sier at man bør vente i minst 1 år, før man introduserer ny kjæreste for barna.

Vet om en kvinne som var nøye med å påpeke dette når eksen hennes fikk seg kjæreste, men når hun selv fikk seg kjæreste så ble barnet introdusert etter 2 måneder. 

Jeg har sett mye av den type manipulasjon der ute. 

Anonymkode: b101d...29f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel noe foreldrene bør bli enige om seg imellom? Og følge det de blir enige om? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel noe foreldrene bør bli enige om seg imellom? Og følge det de blir enige om? 

Bør foreldre bli enige om når man får lov til å finne seg ny kjæreste?

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror neppe disse barna er ferdig med skilsmissen, mtp. at det bare har gått tre måneder. Det er jo bare galskap! Barna trenger mer tid enn som så. Men enkelte tror nok at barna trenger mer tid på seg enn de egentlig trenger.

Det er foreldrene som må lage avtaler om når barna skal være samme med sin mamma og med sin pappa. Det er ikke den nye kjærestens oppgave. Og det er ikke barnas jobb å megle mellom foreldrene sine.

Foreldre kan heller ikke nekte hverandre å ha barna sine med inn i nye forhold. Men det må skje over tid og på barnas premisser. Bitre og forlatte foreldre kan drive det langt i bruke barna som påskudd for å hindre samvær. Det er ikke god omsorg for barna. Barn er ofte bedre til å tilpasse seg nye personer enn voksne. De kan etter kort tid like den nye kjæresten, betro seg og få god kontakt. Bitre foreldre kan gjøre mye ugagn ved å tro at barna trenger flere år på å akseptere mammas/pappas nye partner. Da er det ikke barnas problem, men den bitre voksne som ikke klarer å forsone seg med sitt eget samlivsbrudd, og at livet alltid går videre.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bør foreldre bli enige om når man får lov til å finne seg ny kjæreste?

Var mer ment om når man skal introduseres for barna. Selvsagt bestemmer man selv om ny kjæreste eller ei. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I min verden er tre måneder nok tid til at dere skal slippe å snike dere rundt. Eks-partneren er ikke den dere skal ta hensyn til her, så det trenger dere ikke å tenke på. Men la være å kose og kysse på steder hvor det kan hende at barna ser dere.

Anonymkode: 6c9b4...6c5

• Liker 1
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn

sofie777, mod

AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ca.3 mnd siden de flyttet fra hverandre. 

Anonymkode: a0f4d...797

Å holde forholdet skjult for eksen er da ingen grunn til! Det skader ikke barna at eksen vet at han har fått ny kjæreste!
Jeg tenker det er en feig unnskyldning fordi han fortsatt vil at eksen og han skal ha et "spesielt forhold", kanskje de driver å knuller litt fremdeles, eller han håper at situasjonen endrer seg og de blir sammen igjen en gang i fremtiden, og han ikke vil vise deg frem rett og slett fordi det vil jo si til henne at Dette er hun jeg er mer glad i og har sex med nå så nå kan ikke vi to ha sex mer/mulig forhold mer. Hvis de er helt ferdig med hverandre så skader det ingenting at eksen vet det vel!

Anonymkode: c7f9e...398

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...