Gå til innhold

Ta hensyn til eksen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en som flyttet ut fra eksen for ikke veldig lenge siden,vi treffes hele tiden og er blitt veldig glad i hverandre.

Men vi må holde "forholdet" skjult da han ikke vil at eksen skal finne ut at han allerede har truffet en ny så kort tid etter.

De har vært sammen i mange år og har 2 barn sammen,så skjønner greia,men hvor lenge skal vi ta hensyn til eksen? 

Anonymkode: a0f4d...797

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel opp til dere?

Anonymkode: 23a88...d79

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanskelig for andre å vite noe om. Men hvis du kunne definere "ikke veldig lenge siden" hadde det hjulpet litt, i hvert fall ;) 

Anonymkode: 2fc54...ca6

• Liker 1
Gjest noe tilfeldig
Skrevet (endret)

Ja, synes dere skal ta hensyn til eksen, spesielt med to barn i bildet. 

Det koster dere veldig lite å "ligge lavt" en stund. Spesielt om dere akkurat er blitt kjent, så bør han ikke storme inn i noe nytt forhold, foran barnemor. (Og værtfall ikke foran barna..) 

Det vil være lønnsomt på lang sikt å legge mest mulig til rette for at de to skal ha en fin tone og bra relasjon i denne fasen som sikkert er veldig vanskelig for dem begge. 

Endret av noe tilfeldig
AnonymBruker
Skrevet

Kan være greit for henne å vite at han har ny dame, så vet hun at han ikke kommer tilbake igjen. Man lever jo i håpet, men har han ny så slipper man den funderingen. Vondt vil det gjøre uansett, om hun får vite det nå eller om tre mnd. At han har hatt deg uten å si noe, det svir også jævlig.

Anonymkode: 69909...af0

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Du burde ta hensyn til barna.

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan være greit for henne å vite at han har ny dame, så vet hun at han ikke kommer tilbake igjen. Man lever jo i håpet, men har han ny så slipper man den funderingen. Vondt vil det gjøre uansett, om hun får vite det nå eller om tre mnd. At han har hatt deg uten å si noe, det svir også jævlig.

Kan jo være hun forlot han? 

Men synes uansett at de burde ligge lavt. Mest fordi egentlig burde vel begge parter heller fokusere på å få den nye ordningen rundt barna til å fungere, ikke nye kjæresteforhold.. 

Skrevet

Kanskje er han mest redd for at eksen skal tru at du var inne i bildet før dei avslutta forholdet?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det blir litt vanskelig å vite hva du mener med ikke lenge siden. Det er jo ingen fasit på når man skal si slike ting, men når han har barn er det andre regler enn om det bare var en eks. Det kan være en vanskelig og stressende tid pga samlivsbruddet. Kan dere ikke bare slappe av og kose dere? Tror ikke han som da ifølge deg ikke lenge siden flyttet fra en annen dame og barn burde hoppe rett inn noe seriøst. Bruk litt tid på det, og finn ut om du vil noe seriøst med en mann som har to barn.

Hvis ikke dine venner eller familie er knyttet til eksen hans kan du si det til dine folk. Så kan han vente til han føler seg klar. 

Sier seg selv at blir det veldig seriøst imellom dere. Møter hverandres familie, vurderer å flytte sammen så er det nok på tide å få sagt det. Men nå trenger dere vel ikke stresse med det. 

Anonymkode: 7f984...ba8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig vanskelig for andre å vite noe om. Men hvis du kunne definere "ikke veldig lenge siden" hadde det hjulpet litt, i hvert fall ;) 

Anonymkode: 2fc54...ca6

Ca.3 mnd siden de flyttet fra hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det koster dere veldig lite å "ligge lavt" en stund. Spesielt om dere akkurat er blitt kjent, så bør han ikke storme inn i noe nytt forhold, foran barnemor. (Og værtfall ikke foran barna..) 

Det vil være lønnsomt på lang sikt å legge mest mulig til rette for at de to skal ha en fin tone og bra relasjon i denne fasen som sikkert er veldig vanskelig for dem begge. 

Vi har begge barn og er enige om at vi ikke skal involvere barna på minst 6 mnd. 

Helt enig i at vi kan ligge lavt en stund,men vi kan jo møte på henne når som helst,så tror nok hun finner det ut uansett,så jeg lurer på om han kanskje bare burde sagt det til henne sånn at hun er forberedt,kan kanskje bli dårlig stemning hvis hun plutselig møter på oss sammen kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ca.3 mnd siden de flyttet fra hverandre. 

3 mnd er INGENTING hvis man har barn sammen!!!

Anonymkode: 2ccbd...bc3

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Til info så er de begge enige om å flytte fra hverandre da følelsene har vært fraværende i mange år. 

Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har begge barn og er enige om at vi ikke skal involvere barna på minst 6 mnd. 

Helt enig i at vi kan ligge lavt en stund,men vi kan jo møte på henne når som helst,så tror nok hun finner det ut uansett,så jeg lurer på om han kanskje bare burde sagt det til henne sånn at hun er forberedt,kan kanskje bli dårlig stemning hvis hun plutselig møter på oss sammen kanskje?

Her tror jeg du bare må respektere at han trenger kanskje mer tid enn deg?! Er det lenge siden du ble alene? Hvis jeg ble alene nå, etter 10 års samboerskap, hadde det tatt meg mange mnd - opp mot 1 år - før jeg følte meg klar for å presentere en ny familie i livet mitt - minst!!! Hvis han vil vente, MÅ du respektere det. Det handler faktisk IKKE  om dere to ;) Det handler om å få en mykest mulig overgang for den familien han hadde ;)

Endret av Tiara07
  • Liker 4
Gjest noe tilfeldig
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har vært sammen under 3mnd og skal vente max 6mnd tilsammen før dere begynner å presentere hverandre for barna... ? 

Om dere møter på henne, hva så? Går dere å kysser? Du kan jo være en venn? 

Skal hans familie (foreldre, søsken osv) presenteres for deg også da, allerede etter noen måneders bekjentskap, og et nylig brudd med barnemor? Eller..... :klo:

Gjest noe tilfeldig
Skrevet

Føler behov for å linke til denne; 

http://m.side2.no/foreldre/barnepsykolog-med-oppfordring-til-skilte-foreldre---vent-minst-et-ar-fr-dere-introduserer-nye-partnere-for-barna/3423285794.html.   

"

(SIDE2): - Etter et samlivsbrudd trenger barn tid på å bearbeide tapet av kjernefamilien og finne seg til rette i sin nye hverdag. Da er det klokt og omsorgsfullt av foreldrene å vente med å introdusere en ny partner, sier barnepsykolog Ellen D. Flaaten. 

Hun forteller at man vanligvis snakker om et treårsperspektiv når det kommer til sorgprosesser eller store tap.

[...] 

"

- Vent, vent, vent

Når man blir forelsket eller er i en livskrise, som et samlivsbrudd som nevnt kan være, så er det ikke alltid like lett å se andres behov. Dette gjelder også for foreldre. Flaaten understreker viktigheten av å sette barna først etter et brudd, også ett og to år etter bruddet". 

Hun anbefaler at man skal vente 1 år etter en skilsmisse før man presenterer ny kjæreste til barna. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Raven.WritingDesk skrev:

Det koster dere veldig lite å "ligge lavt" en stund.

This.

Anonymkode: 0ce9a...ad7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har møtt en som flyttet ut fra eksen for ikke veldig lenge siden,vi treffes hele tiden og er blitt veldig glad i hverandre.

Men vi må holde "forholdet" skjult da han ikke vil at eksen skal finne ut at han allerede har truffet en ny så kort tid etter.

De har vært sammen i mange år og har 2 barn sammen,så skjønner greia,men hvor lenge skal vi ta hensyn til eksen? 

Du er sikker på at du ikke er i et rebound-forhold? 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er sikker på at du ikke er i et rebound-forhold? 

Jeg vet at han ikke ser på meg som en reboud,den samtalen har vi hatt da jeg var redd for det i starten.

Vi begge vet at timingen ikke er helt heldig.

men kjæresteforholdet deres har vært over i mange år,kun bodd sammen pga.barn og økonomi.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, Tiara07 skrev:

Her tror jeg du bare må respektere at han trenger kanskje mer tid enn deg?! Er det lenge siden du ble alene? Hvis jeg ble alene nå, etter 10 års samboerskap, hadde det tatt meg mange mnd - opp mot 1 år - før jeg følte meg klar for å presentere en ny familie i livet mitt - minst!!! Hvis han vil vente, MÅ du respektere det. Det handler faktisk IKKE  om dere to ;) Det handler om å få en mykest mulig overgang for den familien han hadde ;)

Jeg ble alene for ca.1.5 år siden og har hatt god tid til å komme over bruddet. 

Jeg må bare presisere at de begge var enige om å gå hver sin vei etter mange år sammen som kun venner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...