Gå til innhold

Kan jeg redde denne baksten?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Holder på å å bake fine rundstykker akkurat nå. Dum som jeg er, bakte jeg ut alle rundstykkene og plasserte dem fint på benken. Tenkte at etter første runden var stekt, kunne jeg bare lempe de ferdighevede rundstykkene over på stekebrettet med en stekespade. Men det var ikke så lett som jeg trodde... Med en gang jeg er borti dem "kollapser" de og blir flate! De første rundstykkene ble deilige, store og luftige. Neste runde ble mye mer kompakt og ikke i nærheten av like store.

Så kommer spørsmålet: Hva skal jeg gjøre med alle de ferdighevede rundstykkene jeg har liggende på benken? Er de dømt til å bli mislykket? Hjelp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slå de ned, rull ut på nytt på brettet og etterhev på nytt. ☺️ 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ingen baker, så dette kan være det dummeste forslaget du får... men det var det første jeg tenkte på. :P Kanskje du kan ta litt mel på et (vanlig) ark og så skyve det under hvert rundstykke for så å skyve det på bakeplaten? Altså uten å ta noe særlig på det, bare la det skli av.

Anonymkode: a1d0e...184

Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ingen baker, så dette kan være det dummeste forslaget du får... men det var det første jeg tenkte på. :P Kanskje du kan ta litt mel på et (vanlig) ark og så skyve det under hvert rundstykke for så å skyve det på bakeplaten? Altså uten å ta noe særlig på det, bare la det skli av.

Anonymkode: a1d0e...184

Det funka dårlig det også dessverre. :/ kollapser bare jeg så vidt er borti dem.

Nå prøver jeg å rulle dem ut på nytt igjen. Får se hvordan det går. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Jeg tipper du kan rulle de ut og steke de i panne, som en slags paratha/nannbrød-etterligning. 

Skrevet

Takk for råd men ser ut som baksten ikke kunne reddes. Forsøkte å bake de ut på nytt og etterheve men da ble de bare enda mindre. :p jaja, får investere i flere stekeplater neste gang!

AnonymBruker
Skrevet

Til neste gang er det en ganske god ide å sette rundstykkene på et bakepapir på benken mens de hever.

Da drar du bare hele bakepapiret, med de ferdig hevede rundstykkene oppå, over på stekeplaten :)

Anonymkode: dadac...8da

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til neste gang er det en ganske god ide å sette rundstykkene på et bakepapir på benken mens de hever.

Da drar du bare hele bakepapiret, med de ferdig hevede rundstykkene oppå, over på stekeplaten :)

Anonymkode: dadac...8da

Dette gjør alltid jeg :tommelopp:

Anonymkode: 88c5d...6eb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...