Gå til innhold

Kropp, utseende og aldring

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt ærlig, skulle jeg ønske at jeg var slik i tankene i dag som jeg var som barn. Da ville jeg ha det gøy. Jeg lekte med dyr, likte å drive i naturen. Men så kom tenårene og helt andre verdier kom. Mamma syntes jeg var for lite opptatt av hvordan jeg kledde meg og så ut, for de andre på min alder var så "voksne".  Jeg kom etter, etter hvert dreide alt seg om utseende. Ble masse diskusjoner etter hvert. Jeg var for tynn da syntes jeg, mens når jeg ble 20 var jeg for tykk. Men likevel fikk jeg så masse komplimenter fra folk på byen, andres kjærester, venner av foreldre osmose..om hvor flott jeg var. Et vakkert ytre er viktig for meg enda. Mamma og hennes venninner snakker om det enda (de er 53 år) og snakker om hvor mye de vil gjøre med kroppen sin. Jeg er 26 og sitter og hører på dette. Får helt angst med tanke på hvor ekkel kroppen blir. De satt og sa at akt fallerer så fort, at jeg må begynne å spare til masse operasjoner for det kommer så masse rynker i 30 årene. Mamma spurte meg også veldig ofte fra jeg var barn til voksen alder "ser jeg så gammel ut som henne?". Altså, om kvinner hun har gått i klasse med eller litt yngre kvinner som så fallert ut da. Hun var vel rundt 40 da hun spurte...så det betyr vel at 40 er en litt fæl alder hvor du tenker at "hvem ser eldst ut av meg og henne"? 

Da jeg var barn var dette helt naturlig å tenke på..jeg var ikke redd for noe. Men nå, føler jeg jeg like gjerne kan bosette meg på eldrehjem. Menn ser vel på kvinnene på 16-20. Jeg er en gammel 26 åring med gule tenner og rynker... Hvorfor må kroppen være slik? Hvorfor synes vi det er så fælt? Jeg har begynt å få åreknuter. Og litt sånne sprengte blodkar på lårene :(

Anonymkode: cf65a...aa1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære deg. Hva er galt med rynkene? De viser liv og at du har levd og smilt. Gule tenner kan være sunnhetstegn, ingen har perfekt hud. Husk at du er bra nok som  du er.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Regn skrev:

Kjære deg. Hva er galt med rynkene? De viser liv og at du har levd og smilt. Gule tenner kan være sunnhetstegn, ingen har perfekt hud. Husk at du er bra nok som  du er.

Men hvorfor må sunnhetstegn være stygt? Gule tenner ser ekkelt ut

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må sunnhetstegn være stygt? Gule tenner ser ekkelt ut

Jeg synes ikke det er stygt så det vet jeg ikke...

AnonymBruker
Skrevet

Bor du fortsatt hjemme?

Anonymkode: e22e7...7fb

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor du fortsatt hjemme?

Anonymkode: e22e7...7fb

Nei. Hvordan det?

Skrevet

Og hva er alternativet til ikke å bli eldre?

Vær takknemlig for at du er i live og frisk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Moren din virker ikke å ha et sunt forhold til kroppen sin. Ikke normalt å prate slik, ihvertfall ikke foran sine barn. Når du blir eldre er du bare glad for å ha en kropp som fungerer og som er sykdomsfri. Dette utseende fokuset altså. Vent til du får MS, kreft eller ALS så driter du lang marsj i hvordan du ser ut. 

Anonymkode: 86c1c...a12

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser folk hele tiden som  er alvorlig syke, folk jeg kjente i ungdommen er døde. Funksjonell og frisk kropp bør være viktigst, ikke en manipulert kropp. Alle skal uansett dø.

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette utseendefokuset er litt dumt. Men det er. Selv om det virker som at ingen bryr seg her på kg, når ts klager over aldring. "jeg bryr meg ikke om rynker jeg. Vet ingen som gjør det". Men hvorfor er det da så mange som tar botox, og masse behandlinger? 

Og ja, hvilket miljø vi vokser opp i tror jeg betyr veldig mye. Ei venninne av ei venninne fra Oslo vest begynte med botox i en alder av 23+ tannbleking og silikon. 

Jeg ligger kanskje litt etter da jeg er fra litt lenger ut på landet. Men jeg fikk kommentarer om en føflekk av mammas x en gang da. "denne bør du fjerne" jeg: "hvorfor?"  han:"stygg..ekkel."  og ja, den føflekken var ekkel så jeg skar den ut hos legen. 

Nå vil jeg ta flere. Synes det er så irriterende med disse flekkene vi får!!! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes ikke sunt ut, å være så fokusert på utseende, hysteri om fallerende kropp å rynker før fylte 30. Nei dette er hverken normalt eller sunt. Du må begynne å lukke ørene for slikt prat fra moren din, og akseptere kroppen din som den er, og som den vil utvikle seg, vær glad i kroppen din :) Naturlig er bra :( 

Anonymkode: 7e197...b54

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette hørtes ikke sunt ut, å være så fokusert på utseende, hysteri om fallerende kropp å rynker før fylte 30. Nei dette er hverken normalt eller sunt. Du må begynne å lukke ørene for slikt prat fra moren din, og akseptere kroppen din som den er, og som den vil utvikle seg, vær glad i kroppen din :) Naturlig er bra :( 

Naturlig kan være bra. Men også ekstremt kjedelig og stygt

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg velger kjedelig og stygt, fremfor å ikke være frisk.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er TS? Vel, høres ut som din mor snakker, du er visst meget påvirket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...