Gå til innhold

Var jeg for streng her?

Fremhevede innlegg

Gjest 123Sol
Skrevet

Låste du ungen ute eller lukka du bare døra? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ei jente på 11 og hun får ikke sitte inne på skjerm hele dagen, men foreslår andre ting de dagene vi ikke har planer:

ringe en venninne, bli med å spille fotball, trampoline, bli med på stranda, hjelpe til litt ute med plenklipp, maling osv 

ta oss en tur å kjøpe is, fiske, piknik, gåtur med hund og lillesøster feks

hadde ikke bare slengt henne ut og lukket døra, hva er det å finne på alene som 11-åring?

AnonymBruker
Skrevet

Men hva gjorde du i dag da? Og resten av familien? Selvfølgelig skal han ikke sitte med ipad hele dagen, men det er ferie, søndag, 25 grader i skyggen og hele familien gjør da vel noe SAMMEN?! 

Anonymkode: 703c1...ba9

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du tuller? Du forventer at et barn på 11 år skal leke ute alene hele dagen? Da må han få ha besøk av kompiser! Eller mor får bli med selv og gå en tur. 

Anonymkode: 6e25b...49f

Ta det med ro. Var ikke det jeg mente. 11 åringer klarer fint å leke alene litt, invitere med venner hjem, besøke, finne på ting med familien... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ikke du var for streng.. Jeg syns skjermbruken i dag har tatt helt av. Det er helt nifst, jeg er oppriktig bekymret.. Å se barn sitte foran skjermen en hel dag er noe av det værste jeg vet. Har et bonusbarn som gjør det selv. Men skjermbruken kostet meg mitt første forhold, så jeg har veldig dårlig erfaring..

Anonymkode: 45b4f...30c

• Liker 2
Skrevet

At du prøver å begrense skjermbruken til en viss grad synes jeg er greit, men det må gjøres forutsigbart og ordentlig. Derimot har jeg ikke sans for å tvinge ungene ut, særlig ikke såpass store unger. Hva er denne greia med nordmenn og "fint vær" - da må alle og enhver være utendørs? Hvorfor? Det bør han få bestemme selv, eller så må du i alle fall finne på en aktivitet/gjøre noe sammen med ham/være sikker på at han har noe å gjøre. Og i alle fall å kaste ham ut døra og bli inne selv - snakk om dobbeltmoral!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var ingen fin måte å svare på, men her synes jeg du overreagerte veldig. Hvis du skal snakke med han om dette så burde du være forberedt på å kunne svare på hvorfor du mener han skal være ute, samtidig som du forstår at han har en mening og ikke skal måtte forsvare hvorfor han vil være inne med nettbrettet i stedet for å være ute. Ikke alle liker å være ute om sommeren og selv om det er det samfunnet forventer, virker det som, så må det kunne gå an å la være å tenke at det er en eller annen lov som sier at alle må ut så fort sola skinner. Selvfølgelig er det forskjell på å være så mye inne at han får vitaminmangel og ikke husker hvordan sola ser ut, men å skulle bli tvunget ut fordi "sånn er det bare", det er tullete, mener jeg. Jeg har ingen gode råd og forstår at det er en fortvilet situasjon. Lykke til, håper det ordner seg.

Anonymkode: 8a666...24b

Wow - du må være pedagog??? Jeg har et kjempegodt forhold  til mine 3 barn, uten å måtte tenke så veldig mye.  Vi har klare regler - sånn er det!! Selvfølgelig litt diskusjon, men de ser fort hvordan ståa er 😊

Anonymkode: 6d089...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...