*Heidi* Skrevet 9. januar 2005 #1 Skrevet 9. januar 2005 Har såååå lyst til å bake noe denne trege søndagen men vet ikke hva.. har det "vanlige" i hus.. noen som har noen ideer? Smiiiil
Arkana Skrevet 9. januar 2005 #2 Skrevet 9. januar 2005 Mine fantastiske brownies 200 g mørk sjokolade 170 g smør 4 dl sukker 4 egg 2 ts vaniljesukker 2,5 dl hvetemel Smelt smør og sjokolade i en gryte på svak varme. Ha i sukker, egg og vaniljesukker og bland godt sammen. Rør i hvetemel. Hell røren i en liten langpanne. Stek ved 175 grader i ca 45 minutter. Doble oppskriften for en stor langpanne. Skuffkake 5 egg 4,5 kopper sukker 1,5 kopper smeltet smør 3 kopper melk 6 kopper hvetemel 6 ts bakepulver Egg og sukker piskes til eggedosis. Tilsett det tørre vekselvis med melk. Hell i godt smurt stor langpanne og stek ved 180* i ca. 20 minutter.
*Heidi* Skrevet 9. januar 2005 Forfatter #3 Skrevet 9. januar 2005 mmmmm Brownies hørte veldig godt ut..
Arkana Skrevet 9. januar 2005 #4 Skrevet 9. januar 2005 Glemte å skrive at om du bruker en stor langpanne (og det bør du, for disse forsvinner fort), trenger du ikke øke steketiden mer enn kanskje 5 minutter.
ashera Skrevet 10. januar 2005 #5 Skrevet 10. januar 2005 Har den samme browniesoppskriften som deg, Arkana. Den er kjempegod! Jeg pleier også å ha i raust med hakkede valnøtter, hasselnøtter eller mandler, alt ettersom hva jeg har i skapene. Snadder, rett og slett! Men: Med 45 minutters steking syns jeg de blir litt for gjennomstekte. De smaker best hvis de får være litt kladdete i midlten. Sjekk med pinne etter 30 minutter, er mitt råd.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå